Kirjoittaja Aihe: Kellon muuttaminen ja panoraamakuvien teko Debianilla  (Luettu 4817 kertaa)

Tepi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 57
    • Profiili
Eli, olen yrittänyt siirtää Debiania talviaikaan, eikä millään suostu tekemään sitä. Aina kun yritin muuttaa kellonaikaa, palautuu se vanhaan aikaan.
Voisiko kellonaikaa muuttaa jotenkin komentorivillä?

Ja toinen, olisiko jotain helppokäyttöistä ohjelmaa, jolla saisi tehyä panoraamakuvia? Windowsille on jokunen, mutta oma Windows on aivan sekaisin, eikä ole kiinnostusta alkaa laittelemaan kuntoon.

rnx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 43
    • Profiili
Vs: Kellon muuttaminen ja panoraamakuvien teko Debianilla
« Vastaus #1 : 25.10.09 - klo:21.49 »
Eivät näytä saavan muutettua foruminkaan kelloa talviaikaan!

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Kellon muuttaminen ja panoraamakuvien teko Debianilla
« Vastaus #2 : 25.10.09 - klo:23.30 »
Löytyykö koneelta Windowsia? Minulla se sorkki ilmeisesti BIOSin kelloa niin, että Ubuntusta piti säätää kellon asetuksia jotenkin, ennen kuin kello pysyi ajassaan.

Tepi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 57
    • Profiili
Vs: Kellon muuttaminen ja panoraamakuvien teko Debianilla
« Vastaus #3 : 25.10.09 - klo:23.57 »
Onhan tässä tosiaan Windowsikin, vaikka aika harvassa käytössä tosin.

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Kellon muuttaminen ja panoraamakuvien teko Debianilla
« Vastaus #4 : 26.10.09 - klo:00.04 »
En nyt suoraan muista tuota ratkaisua, mutta olisikohan se niin, että Ubuntun puolella kello pitää laittaa käyttämään paikallista aikaa, eikä UTC:ta? Googlaaminen auttanee, on sen verran yleinen ongelma dual boot -koneissa kuitenkin.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Kellon muuttaminen ja panoraamakuvien teko Debianilla
« Vastaus #5 : 26.10.09 - klo:01.16 »
Ja toinen, olisiko jotain helppokäyttöistä ohjelmaa, jolla saisi tehyä panoraamakuvia? Windowsille on jokunen, mutta oma Windows on aivan sekaisin, eikä ole kiinnostusta alkaa laittelemaan kuntoon.

Hugin, joka käyttää taustalla mainioita enblend ja autopano-sift -työkaluja. Debianin versiosta riippuen repositoriossa oleva hugin voi olla hieman turhan vanha (eli buginen), mutta kannattaa kuitenkin kokeilla sitä ensin.

Tepi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 57
    • Profiili
Vs: Kellon muuttaminen ja panoraamakuvien teko Debianilla
« Vastaus #6 : 26.10.09 - klo:22.53 »
Ja toinen, olisiko jotain helppokäyttöistä ohjelmaa, jolla saisi tehyä panoraamakuvia? Windowsille on jokunen, mutta oma Windows on aivan sekaisin, eikä ole kiinnostusta alkaa laittelemaan kuntoon.

Hugin, joka käyttää taustalla mainioita enblend ja autopano-sift -työkaluja. Debianin versiosta riippuen repositoriossa oleva hugin voi olla hieman turhan vanha (eli buginen), mutta kannattaa kuitenkin kokeilla sitä ensin.
Olisko jotain toista, ei oikein toiminut. Windowsilla ainakin minulla oli joskus semmoinen, että kuvat mätettiin ohjelmaan, ja tuli hyvää kamaa ulos. Tuossa ei oikein onnistunut noiden pisteiden laittelu, kuva oli aika surkea.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Kellon muuttaminen ja panoraamakuvien teko Debianilla
« Vastaus #7 : 26.10.09 - klo:23.23 »
Olisko jotain toista, ei oikein toiminut. Windowsilla ainakin minulla oli joskus semmoinen, että kuvat mätettiin ohjelmaan, ja tuli hyvää kamaa ulos.

Eipä taida olla tällaisia. Kokeile käyttää sitä Windows-ohjelmaa Winellä. Mikä ohjelma muuten oli kyseessä, kiinnostaisi kokeilla itsekin?

Lainaus
Tuossa ei oikein onnistunut noiden pisteiden laittelu, kuva oli aika surkea.

Mikä versio sinulla on nyt käytössä? Oman kokemukseni perusteella Huginilla (enblendin kanssa) saa kyllä varsin laadukasta jälkeä, mutta ohjelman käyttö vaatii hieman harjoittelua yritys-erehdys-periaatteella, eikä kuvien asettelu ole aina kovin automaagista.

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Vs: Kellon muuttaminen ja panoraamakuvien teko Debianilla
« Vastaus #8 : 27.10.09 - klo:00.30 »
Eli, olen yrittänyt siirtää Debiania talviaikaan, eikä millään suostu tekemään sitä. Aina kun yritin muuttaa kellonaikaa, palautuu se vanhaan aikaan.
Voisiko kellonaikaa muuttaa jotenkin komentorivillä?

Ja toinen, olisiko jotain helppokäyttöistä ohjelmaa, jolla saisi tehyä panoraamakuvia? Windowsille on jokunen, mutta oma Windows on aivan sekaisin, eikä ole kiinnostusta alkaa laittelemaan kuntoon.
Puoliksi graafinen komentoriviratkaisu päätteessä:

Koodia: [Valitse]
time-admin

Ysyävällisin terveisin Alpertti
    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

Tepi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 57
    • Profiili
Vs: Kellon muuttaminen ja panoraamakuvien teko Debianilla
« Vastaus #9 : 28.10.09 - klo:00.09 »
^Tuolla komennolla aukeaa ainakin minulle se sama graafinen ajanhallinta, josta en saa aikaa muutettua?

Olisko jotain toista, ei oikein toiminut. Windowsilla ainakin minulla oli joskus semmoinen, että kuvat mätettiin ohjelmaan, ja tuli hyvää kamaa ulos.

Eipä taida olla tällaisia. Kokeile käyttää sitä Windows-ohjelmaa Winellä. Mikä ohjelma muuten oli kyseessä, kiinnostaisi kokeilla itsekin?

Lainaus
Tuossa ei oikein onnistunut noiden pisteiden laittelu, kuva oli aika surkea.

Mikä versio sinulla on nyt käytössä? Oman kokemukseni perusteella Huginilla (enblendin kanssa) saa kyllä varsin laadukasta jälkeä, mutta ohjelman käyttö vaatii hieman harjoittelua yritys-erehdys-periaatteella, eikä kuvien asettelu ole aina kovin automaagista.

Ohjelma oli muistaakseni Autostich. http://people.cs.ubc.ca/~mbrown/autostitch/autostitch.html
En nyt ole kovin hyvä näitten versioiden kanssa, mutta pakettienhallinta näyttäisi versioksi 0.7.0 Huginin kohdalla, jos osasin oikein katsoa.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Kellon muuttaminen ja panoraamakuvien teko Debianilla
« Vastaus #10 : 28.10.09 - klo:00.43 »
^Tuolla komennolla aukeaa ainakin minulle se sama graafinen ajanhallinta, josta en saa aikaa muutettua?

Entä jos ajat sen sudolla?

Lainaus
Ohjelma oli muistaakseni Autostich. http://people.cs.ubc.ca/~mbrown/autostitch/autostitch.html

Kiitoksia, täytyypä kokeilla! Vaikuttaa tuon sivun perusteella oikein näppärältä.

Lainaus
En nyt ole kovin hyvä näitten versioiden kanssa, mutta pakettienhallinta näyttäisi versioksi 0.7.0 Huginin kohdalla, jos osasin oikein katsoa.

Ok, samaa taisin itsekin viimeksi käyttää.

planetisti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 421
    • Profiili
Vs: Kellon muuttaminen ja panoraamakuvien teko Debianilla
« Vastaus #11 : 28.10.09 - klo:07.57 »
Lainaus
Lainaus
Ohjelma oli muistaakseni Autostich. http://people.cs.ubc.ca/~mbrown/autostitch/autostitch.html
Kiitoksia, täytyypä kokeilla! Vaikuttaa tuon sivun perusteella oikein näppärältä.
Hyvä ohjelma, toimii winen kanssa, suosittelen