Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutValmistajien tukemat Ubuntu-tietokoneet: kannettavatietokone.fi uudet ja käytetyt sekä Lenovo-verkkokauppa
Minulla samainen tikku, jonka alustin käyttöönottaessani sen.Minulla tuo roskakori on nyt .Trash-1000
Riippuuko tuo luku käyttäjästä tai tarkemmin sanottuna käyttäjätunnisteesta?
No, mulla ei oo muuta kun se roskis siellä ja näyttää että olis VAIN 3,3 GB jäljellä.Että kyllä ne tiedostot näköjään tilaa vie.
Lainaus käyttäjältä: jaketyyppi - 26.10.09 - klo:15.23No, mulla ei oo muuta kun se roskis siellä ja näyttää että olis VAIN 3,3 GB jäljellä.Että kyllä ne tiedostot näköjään tilaa vie.Siis onko siellä roskiksessa tavaraakin? Eikö niiden poisto onnistu Gnomen tiedostoselaimella, tyhjentämällä roskakori?
Avaa tikun kansio tiedostoselaimeen ja valitse Tiedosto -> Tyhjennä roskakoriToimii ainakin minulla, mutta sinun tikkusi on ehkä oikeasti liitetty vain lukutilassa, jolloin sieltä ei tosiaan voi poistaa mitään. Syynä tällaiseen käytökseen voi olla mm. viallinen tiedostojärjestelmä, jolloin tikku kannattanee alustaa uudelleen.
Kuinkas tuo itse tikun alustaminen tapahtuu? Terminaalissa tietyillä komennoilla, jotka ovat ...? En löytänyt sovelluksista tai ylläpito-valikosta sopivaa toimintoa, jossa alustaminen voisi tapahtua.
sudo mkfs.vfat /dev/sdx
Aika kätevä, ja todella nopea alustustapa on luoda vfat-tiedostojärjestelmä sille:Koodia: [Valitse]sudo mkfs.vfat /dev/sdxTosin luultavasti se ei etsi bad-sektoreita, kun on noin nopea.