Kirjoittaja Aihe: Hiiren rulla  (Luettu 4848 kertaa)

Termi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Hiiren rulla
« : 11.09.05 - klo:22.42 »
Ongelmana olisi hiiren rullan toimivuus Firefoxissa (1.0.6). Yleensä avattuani sivun, sitä saa vieritettyä vähän matkaa rullalla, mutta pian vieritys ei enää toimi. Välilehtien sulkeminen kyllä onnistuu painamalla rullaa, ja hiiren muu toimivuus on ok.

Varsinainen kysymykseni koskee Firefoxin ImageZoom liitännäistä, ja siihen sisältyvää [oikea nappi + rulla] -zoomausta. Oletteko saaneet tuota toimimaan?

Hiireni on tavallinen 2+rulla -nappinen PS/2 (IntelliMous).


narri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Re: Hiiren rulla
« Vastaus #1 : 14.09.05 - klo:08.51 »
joo voisin kanssa mielenkiinnosta kuulla tuohon jotain neuvoa..siis tuohon rullaan eli mulla on sama ongelma että noin näytön verran saa rullattua alaspäin mutta sen jälkeen ei toimi rulla enään kumpaankaan suuntaan.. ???

mikk0

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 555
    • Profiili
Re: Hiiren rulla
« Vastaus #2 : 14.09.05 - klo:08.56 »
Täällä Foorumilla ainakin rullan toiminta sekä Windowsin IE:ssä, että Ubuntun Firefoxissa on samanlaista.

Eli sivuja saa vieritettyä jonkin matkaa, mutta jossain vaiheessa tyssää.
Olen huomannut että tähän vaikuttaa hiiren kohdistimen sijainti siten, että jos hiiri on sivun reunassa harmaalla alueella (vierityspalkin vieressä), niin silloin toimii hyvin, mutta viestin päällä tosiaan vieritys tökkii.

Mikko

Mikko Saarinen

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Re: Hiiren rulla
« Vastaus #3 : 14.09.05 - klo:14.56 »
itse olen tuon rullan toimivuutta ihmetellyt myös, mutta onko mahdollista saada hiiren muut napit toimimaan sekä rullan sivuttain liikutus ominaisuus?
eli hiiri on microsoft wireless intellimouse explorer siinä on normaaliin rulla hiireen verrattuna "nelisuuntainen" rulla ja kaksi lisä näppäintä sivussa.
olisi mukava jos keksisi miten ubuntussa saisi noi näppäimet säädettyä.

hegulix

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Re: Hiiren rulla
« Vastaus #4 : 15.09.05 - klo:19.01 »
En tiiä noista lisänäppylöistä, mutta yhdyn kyllä Mikon havaintoon siitä, että vierityspalkin päällä kohdistinta pitäessä rulla toimii. ( Itseasiassa koin melkoisen ahaa-elämyksen huomatessani ton ilmiön jossain vaiheessa) Ihmetyttää vaan sekin, että W-järjestelmän Firefoxia käytettäessä ainakin itsellä toimii myös semmonen, että kun painaa sivulla rullaa, pääsee selaamaan sivua silleen, että siirtää hiirtä ylös tai alas niin vieritys menee itestään (vaihtelevalla nopeudella, riippuen hiiren asenosta) miksei linux-versiossa?

Toisaalta minkä takia tulostustoiminto Firefoxin linux-versiossa on -----PalJon ParEmpi----- kuin Win versiossa, eli voit valita minkä kehyksen tulostat eikä tule ylimääräisiä lähes tyhjiä sivuja.

Ps. Tiedän, että tämmöset urputukset olis parempi suunnata Mozilla-yhteisölle, mutta kun oon tykästyny jo teihin, hyvät UBUNTU- ystävät niin ÄLKÄÄ HERMOSTUKO!!  ;D
Terv. Helketti

jussi1980

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Re: Hiiren rulla
« Vastaus #5 : 16.11.05 - klo:19.06 »
Asensin firefoxin 1.5rc2:sen ja ongelma hieman helpotti, nyt enää jumittaa rulla flash:ien kohdalla.. muuten rullailee ongelmitta..