Kirjoittaja Aihe: Ratkaistu: Kaikki muut tv-sovellukset paitsi MTV3:n katsomo ja Subtv toimii  (Luettu 13024 kertaa)

Täti Monika

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
No, jos ei toiminut ja MTV3 (only M$) pitää saada toimimaan, niin asenna VLC-Player ja Firefoxiin tuosta lisuke

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/446

Toki minä olen tuon ohjeen vlc:n käytöstä antanut jo kolme kertaa tässä ketjussa ja olen myös kertonut, ettei se pelkästään riitä Elävälle arkistolle.


EDIT: 10.4 liittyvä siirretty kyseiseen ketjuun: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=29887.msg245803#msg245803

No meikäläinen ei saa SUBIa ja Katsomoa toimimaan sinun asetuksillasi. Elävä arkisto, TV-FOX ja tietenkin Flash-Yle Areena ja Nelonen toimiva.  VLC ei edelleenkään ole oletuksena, vaikka olen defaultin vaihtanut, vaan totem  aukeaa/on oletuksena vaikka MPC.ssa VLC. Pystyn kuitenkin kopiomaan streamin URL:n ja avamaan sen VLC:ssä. Vähän vaikuttaa siltä, että on ihan yhdentekevää, mitä MPC.ssa on playerina, koska se aukeaa plugin mukaan.

Sub ja Katsomo lähtevä pseudokäyntiin eli säätöpalkki ilmestyy ja sieltä voi yrittää kopioida URL:a, mutta se streamaus ei lähde käyntiin.  Siksi kyselin siitä gstream-plugiosasta...kyse on todennäköisesti jostain muista asetuksista.

"VLC ei kyennyt avaamaan MRL-sijaintia "file:///------"/.mozilla/firefox/9b1mcpth.default/Cache/0D0777CBd01"

Kuten olen sanonut, XInellä pelittää SUB ja Katsomo, mutta sitten ei toimi Ylen Arkisto eikä TV-FOXISSA kuin AlJazeera ja muutama muu kv. TV-kanava. Ja Eläväarkisto pelittää Xine/gXinella, mutta sitten ei toimi  SUB, Katsomo eikä TV-FOX.



Ja mitäs Jallu59 tarkoittaa "VLC windows-medialla"?  

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili

No meikäläinen ei saa SUBIa ja Katsomoa toimimaan sinun asetuksillasi. Elävä arkisto, TV-FOX ja tietenkin Flash-Yle Areena ja Nelonen toimiva.  VLC ei edelleenkään ole oletuksena, vaikka olen defaultin vaihtanut, vaan totem  aukeaa/on oletuksena vaikka MPC.ssa VLC. Pystyn kuitenkin kopiomaan streamin URL:n ja avamaan sen VLC:ssä. Vähän vaikuttaa siltä, että on ihan yhdentekevää, mitä MPC.ssa on playerina, koska se aukeaa plugin mukaan.

Sub ja Katsomo lähtevä pseudokäyntiin eli säätöpalkki ilmestyy ja sieltä voi yrittää kopioida URL:a, mutta se streamaus ei lähde käyntiin.  Siksi kyselin siitä gstream-plugiosasta...kyse on todennäköisesti jostain muista asetuksista.

"VLC ei kyennyt avaamaan MRL-sijaintia "file:///------"/.mozilla/firefox/9b1mcpth.default/Cache/0D0777CBd01"

Kuten olen sanonut, XInellä pelittää SUB ja Katsomo, mutta sitten ei toimi Ylen Arkisto eikä TV-FOXISSA kuin AlJazeera ja muutama muu kv. TV-kanava. Ja Eläväarkisto pelittää Xine/gXinella, mutta sitten ei toimi  SUB, Katsomo eikä TV-FOX.



Ja mitäs Jallu59 tarkoittaa "VLC windows-medialla"?  
Tarkoitan, että MediaPlayerConnectivity:n "kofiguroi"ntiasetuksista laitetaan soittimeksi /usr/bin/vlc "Wndows Media" - riville.
Ja Totem-plugin:in olen disabloinut firefoxista.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Täti Monika

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili

No meikäläinen ei saa SUBIa ja Katsomoa toimimaan sinun asetuksillasi. Elävä arkisto, TV-FOX ja tietenkin Flash-Yle Areena ja Nelonen toimiva.  VLC ei edelleenkään ole oletuksena, vaikka olen defaultin vaihtanut, vaan totem  aukeaa/on oletuksena vaikka MPC.ssa VLC. Pystyn kuitenkin kopiomaan streamin URL:n ja avamaan sen VLC:ssä. Vähän vaikuttaa siltä, että on ihan yhdentekevää, mitä MPC.ssa on playerina, koska se aukeaa plugin mukaan.

Sub ja Katsomo lähtevä pseudokäyntiin eli säätöpalkki ilmestyy ja sieltä voi yrittää kopioida URL:a, mutta se streamaus ei lähde käyntiin.  Siksi kyselin siitä gstream-plugiosasta...kyse on todennäköisesti jostain muista asetuksista.

"VLC ei kyennyt avaamaan MRL-sijaintia "file:///------"/.mozilla/firefox/9b1mcpth.default/Cache/0D0777CBd01"

Kuten olen sanonut, XInellä pelittää SUB ja Katsomo, mutta sitten ei toimi Ylen Arkisto eikä TV-FOXISSA kuin AlJazeera ja muutama muu kv. TV-kanava. Ja Eläväarkisto pelittää Xine/gXinella, mutta sitten ei toimi  SUB, Katsomo eikä TV-FOX.



Ja mitäs Jallu59 tarkoittaa "VLC windows-medialla"?  
Tarkoitan, että MediaPlayerConnectivity:n "kofiguroi"ntiasetuksista laitetaan soittimeksi /usr/bin/vlc "Wndows Media" - riville.
Ja Totem-plugin:in olen disabloinut firefoxista.

T:Jallu59

Ei tehoa tuokaan.

Mitkä Firefox plugit sulla on?

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Mitkä Firefox plugit sulla on?
PLUGIN:it

VLC Multimedia Plugin (compatible Totem 2.29.2)
    File name: libtotem-cone-plugin.so
    The Totem 2.29.2 plugin handles video and audio streams.
DivX® Web Player
    File name: libtotem-mully-plugin.so
    DivX Web Player version 1.4.0.233
QuickTime Plug-in 7.2.0
    File name: libtotem-narrowspace-plugin.so
    The Totem 2.29.2 plugin handles video and audio streams.   
Shockwave Flash
    File name: libflashplayer.so
    Shockwave Flash 10.0 r32
Java(TM) Plug-in 1.6.0_16
    File name: libnpjp2.so
    The next generation Java plug-in for Mozilla browsers.
iTunes Application Detector
    File name: librhythmbox-itms-detection-plugin.so
    This plug-in detects the presence of iTunes when opening iTunes Store URLs in a web page with Firefox.

LAAJENNUKSET(Extensions)
mediaplayerconnectivity 0.9.3
    Avaa video virtautus suoraan ulkoisessa soittimessa
Mozilla-laajennus Voikon käyttöön 1.0
    Mozilla-laajennus Voikko-oikoluvun käyttöön
Ubuntu Firefox Modifications 0.8
     Ubuntun Firefox-paketti
User Agent Switcher 0.7.2
    Adds a menu and a toolbar button to switch the user agent of the browser.

Tuollaisia tällä hetkellä pöytäkoneessa(Ubuntu 10.04).

Sellainen huomio, että Elävän arkiston audiopätkät eivät toimikaan nykyviritykselläni. VLC ei osaa käsitellä wmas tyyppistä streamia. Toteemi taitais osata.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Blackheart

  • Vieras
No, jos ei toiminut ja MTV3 (only M$) pitää saada toimimaan, niin asenna VLC-Player ja Firefoxiin tuosta lisuke

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/446

Toki minä olen tuon ohjeen vlc:n käytöstä antanut jo kolme kertaa tässä ketjussa ja olen myös kertonut, ettei se pelkästään riitä Elävälle arkistolle.


EDIT: 10.4 liittyvä siirretty kyseiseen ketjuun: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=29887.msg245803#msg245803

Jaa, no en jaksanut ihan lukea alusta loppuun koko aihetta, kun itsellä ei ole tuollaisia ongelmia. Tuolla ehdottamalla konstilla saa nyt kuiteskin ne salkkarin perunat ja muut MTV3/Sub kurat näkymään. Elävästä arkistosta en tiedä? Jotain Kotikatu jaksoja ja Muumeja olen Ylen sivuilta katsonut, mutta ne ovat toimineet ihan pelkällä Flash playerillä.


Täti Monika

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Mitkä Firefox plugit sulla on?
PLUGIN:it

VLC Multimedia Plugin (compatible Totem 2.29.2)
    File name: libtotem-cone-plugin.so
    The Totem 2.29.2 plugin handles video and audio streams.
DivX® Web Player
    File name: libtotem-mully-plugin.so
    DivX Web Player version 1.4.0.233
QuickTime Plug-in 7.2.0
    File name: libtotem-narrowspace-plugin.so
    The Totem 2.29.2 plugin handles video and audio streams.   
Shockwave Flash
    File name: libflashplayer.so
    Shockwave Flash 10.0 r32
Java(TM) Plug-in 1.6.0_16
    File name: libnpjp2.so
    The next generation Java plug-in for Mozilla browsers.
iTunes Application Detector
    File name: librhythmbox-itms-detection-plugin.so
    This plug-in detects the presence of iTunes when opening iTunes Store URLs in a web page with Firefox.

LAAJENNUKSET(Extensions)
mediaplayerconnectivity 0.9.3
    Avaa video virtautus suoraan ulkoisessa soittimessa
Mozilla-laajennus Voikon käyttöön 1.0
    Mozilla-laajennus Voikko-oikoluvun käyttöön
Ubuntu Firefox Modifications 0.8
     Ubuntun Firefox-paketti
User Agent Switcher 0.7.2
    Adds a menu and a toolbar button to switch the user agent of the browser.

Tuollaisia tällä hetkellä pöytäkoneessa(Ubuntu 10.04).

Sellainen huomio, että Elävän arkiston audiopätkät eivät toimikaan nykyviritykselläni. VLC ei osaa käsitellä wmas tyyppistä streamia. Toteemi taitais osata.

T:Jallu59

Joo.. sulla on totemin plugit. Niillä minäkin saan TV-FOXIN ja Yle Areenan toimimaan. Laitoin Gecko mplayer plugit, niin voin Epiphanylla katsella SUBin ja MTV:n.

Onko joku oikeasti sitä mieltä, että sillä mitä sinne MPC:hen laittaa playeriksi on jotain merkitystä? Minusta aina avautuu vain se soitin (jos aukeaa) jonka plugit on laittanut.

Totemin plugeilla aukeaa totem playeriin, mutta onneksi saa kopioitua ja streamin ja avattua sen VLC.ssä.

On tää mielenkiintoista.

Onko joku kokeillut MIroa?