Ostin viime viikolla uuden tietokoneen, mielestäni valmistelin asian ja tiedustelin monilta tahoilta voinko asentaa Ubuntun siihen, nimittäin Esprimo P 1500:een. Kaikilta tuli myöntävä vastaus. Niinpä ostin sen ja sen jälkeen yritin asentaa siihen useita eri distroja. OpenSusen kanssa pääsin pisimmälle, latasi sentään kernelin ytimen ennenkuin pimeni, muilla en päässyt niinkään pitkälle. Sen jälkeen tein sen, mikä olisi pitänyt tehdä jo ennen ostosta, soitin Fujitsun, sieltä ilmoittivat, että Fujitsu ei tue Linuxia, mutta toki sen voi asentaa jos pystyy. Minun taidoillani jää asentamatta, jos en saa jostakin hyviä neuvoja.Lieneekö se edes mahdollista millään konstilla. Otan mielihyvin opastusta vastaan jos jollakin on asiasta kokemusta ja tietoa.
Olen saanut monia hyviä neuvoja. Kiitoksia niistä. Ainakin osa ongelmasta ongelmasta on ratkennut ja olen helpottunut, sain vihdoin viimein Ubuntun toimimaan, ainakin jotenkuten. Yksinkertaista kun sen keksii ( En kylläkään keksinyt itse, kiitos kuuluu teille). Ensin noapic sitten graafinen tila ja heti lähti pyörimään. Ihme ja kumma kun en aikaisemmin älynnyt tuota, vaikka tuli kokeiltua vaikka mitä. Hyvä näin.
KIITOKSIA!
//muokkasin vähän otsikkoa, t. ilokaasu