Kirjoittaja Aihe: yksittäisen adept päivityksen blokkaaminen [ratkaistu]  (Luettu 1366 kertaa)

samase

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 68
    • Profiili
oon asentanut firefoxin tuoreemman version käsin mutta oon asentanut sen ilmeisesti eri paikkaan kuin alkuperäinen, joten nyt adept näkee tuon vanhan version ja ehdottaa jatkuvasti päivittämistä. lienee kaksi vaihtoehtoa:

1) poistan adeptilla sen näkemän firefoxin. onko mahdollista, että kahdella eri asennuksella on kuitenkin jotain yhteisiä osia, eli meneekö mahdollisesti sekasin?
2) annan molempien olla mutta blokkaan jotenkin ton päivityksen firefoxin osalta. Voiko yksittäisen päivityksen jotenkin blokata? cancel updates voi tietenkin laittaa kun on adept auki mutta se tarttee laittaa joka kerta ja auto update checker näyttää jatkuvasti että olis päivitettävää.


« Viimeksi muokattu: 14.10.09 - klo:19.19 kirjoittanut samase »

juyli

  • Vieras
Vs: yksittäisen adept päivityksen blokkaaminen
« Vastaus #1 : 14.10.09 - klo:11.22 »
oon asentanut firefoxin tuoreemman version käsin mutta oon asentanut sen ilmeisesti eri paikkaan kuin alkuperäinen,

Noin tuo kannattaakin tehdä. Eräs soveltuva hakemisto olisi /opt. Uusi versio Firefoxista käynnistyisi komennolla /opt/firefox/firefox,
josta voi tehdä käynnistimen ja lisätä ohjelmavalikoihin.
Olen tehnyt niin, että annan virallisen firefox:in olla rauhassa, ja tarvittaessa päivittyä tavalliseen tapaan.
Ongelma käytettäessä jakelun ulkopuolisia ohjelmia on se, etteivät ne automaattisesti päivity, vaan tarvittaessa ne
pitää päivittää manuaalisesti.
Huom. Uusi Firefox voi hyödyntää mozilla/plugins hakemistoa (esim. linkitys ln), joten plugineja ei välttämättä tarvitse asentaa useaan kertaan.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: yksittäisen adept päivityksen blokkaaminen
« Vastaus #2 : 14.10.09 - klo:15.18 »
Noin tuo kannattaakin tehdä. Eräs soveltuva hakemisto olisi /opt. Uusi versio Firefoxista käynnistyisi komennolla /opt/firefox/firefox,
josta voi tehdä käynnistimen ja lisätä ohjelmavalikoihin.

kyseessä lienee paketinhallinnasta löytyvä firefox 3.5, joka siis asentuu paketinhallinnan kautta ja päivittyy myös muiden softien mukana.

kahdella eri paketilla, jotka pystyy asentamaan samaan aikaan, ei voi olla yhteisiä tiedostoja joten yhden poistaminen ei vaikuta toiseen mitenkään. tosin jos oletuspakettiin on suora riippuvuus jostain paketista, sen poistaminen voi johtaa muidenkin pakettien poistamiseen.

jos kaista ei ole kortilla, niin kai tuon vanhemman saa antaa päivittyäkin. jos sitä on jollain tapaa rajoitetusti, niin yksittäisen paketin päivittymisen voi kyllä estää 'pinnaamalla'.
Janne

samase

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Vs: yksittäisen adept päivityksen blokkaaminen [ratkaistu]
« Vastaus #3 : 14.10.09 - klo:19.20 »
juuh. eli ratkaisu oli enemmän kuin simppeli eli annoin sen päivittää ton rinnakkaisversion, enkä (ainakaan vielä) huomannut että olis sössinyt mitään.

Merci.