Kirjoittaja Aihe: Evolution ei haes postia vaan lähettää viorheilmoituksen  (Luettu 1547 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Käytän Ubuntu 8.04 lts-versiota. Parin viimeisen tai sitten viimeisen Ubuntun päivitysten jälkeen evolutionin alareunaan ilmestyy palkki, jossa on varoituskolmio huutomerkillä ja teksti: Virhe suoritettaessa komentoa "Haeteen viestejä". Elen sain vielä käytyäni web.mailissa viestin saapuneet kansioon, mutta tänään en enää. Asensin evolutionin kaikki ohjelmat uudelleen synapticin kautta, mutta  ei muutosta tilanteeseen. Täytyy ilmeisesti laittaa tilalle Thunderbird. Vaimoni miniläppärissä, johon olen asentanut Ubuntu Remixin, ilmeni samantyyppinen ongelma, tosin ilman virheilmoituspalkkia. Evolution jätti postia hakematta. Välillä haki välillä ei. Asensin Thunderbirdin ja se on toiminut ainakin toistaiseksi moitteettomasti.Läppärissäni käytän myös Thunderbirdiä.

Koska evolution kuuluu gnome-desktopiin, halauaisin Ubuntun ystävänä kuitenkin tietää, mistä ongelma mahdollisesti johtuu? Evolution on kuitenkin toiminut pöytäkoneessani tähän asti moitteettomasti. Jo siinä on joku bugi, niin se olisi varmaankin syytä korjata. Postipalvelin, jota käytän on Elisan mail.kolumbus.fi En tiedä onko muilla palveluntarjoajilla esiintynyt samoja ongelmia. Thunderbird toimii joka tapauksessa.

zepotus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 271
    • Profiili
Vs: Evolution ei haes postia vaan lähettää viorheilmoituksen
« Vastaus #1 : 21.09.09 - klo:17.20 »
Siellä on ilmeisesti jotkin tiedostot korruptoituneet.
Jos siis sama vaiva mikä mun koneessa oli jokin aika sitten..

Voin yrittää etsiä ne ohjeet siihen korjaamiseen, jos et itse satu löytämään..

(muistaakseni piti poistaa tiedostoja, että evolution rakensi kansiotietokannan uudelleen)



Ubuntu 12.04 64-bit (i5-750 @ 3.8 Ghz, 4Gt, OCZ Agility 3 60Gt, 150Gt Raptor + 500 Gt + 1000 Gt, GT240 nvidia)

zepotus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 271
    • Profiili
Vs: Evolution ei haes postia vaan lähettää viorheilmoituksen
« Vastaus #2 : 21.09.09 - klo:19.59 »
TÄMÄ TOIMII JOS LÖYTYY KAMAT ~/.evolution/mail/local - kansiosta

No niin.. Mulla oli 8.10. Jos jotain eroa niin siitä en tiedä. Tämä kuitenkin auttoi mulla.

Sitten omalla vastuulla:

Avaa evolution.
Laita se yhteydettömään tilaan. (tällä estetään postin automaattinen päivitys)
Sammuta evolution.

Varmuuskopioi kansio:   ~/.evolution/mail/local

Sieltä sitten poistetaan:

*.cmeta
*.index
*.data
folders.db

Käynnistä evolution.
Odota jonkin aikaa.. (tekee indeksoinnin ja riippuu postin määrästä)
Sammuta

Käynnistä evolution ja ota yhteydetön tila pois päältä.
Paina lähetä ja vastaanota..
Ubuntu 12.04 64-bit (i5-750 @ 3.8 Ghz, 4Gt, OCZ Agility 3 60Gt, 150Gt Raptor + 500 Gt + 1000 Gt, GT240 nvidia)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Evolution ei haes postia vaan lähettää viorheilmoituksen
« Vastaus #3 : 22.09.09 - klo:14.21 »
Ei valitettavasti onnistunut, mutta kiitos kumminkin. Jotain postia tuli, mutta virheilmoitus ei kadonnut.