Kirjoittaja Aihe: /etc/issue  (Luettu 1868 kertaa)

Ciuu96

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 171
  • Arch pyörii.
    • Profiili
    • Fedora Suomi
/etc/issue
« : 16.09.09 - klo:18.12 »
Elikkä elikkä, /etc/issue sisältää sen viestin, jonka näkee uusissa tekstitilan kirjautumisruuduissa. Vähän selventääkseni pistän tähän sen vakioviestin Fedorassa:

Koodia: [Valitse]
Fedora release 11 (Leonidas)
Kernel (versio) on an (arch)

Ubuntustakin löytyy tämä, ja varmasti valmiita tiedostojakin.

Olen siis muutellut tätä hieman erilaiseksi, iden sain täältä. Tein siis tälläsen, jossa on Fedoran kuplalogo (hieman venyneenä kylläkin), kernelin versio, ja aika päiväyskin. Täysin väritetty myös.

Tässä on koodi. Tallenna se /etc/issue tiedostoon, ja tee varmuuskopio sitä ennen.
Koodia: [Valitse]
       KKKKKK       
     KKKKKKKKKK     
    KKKKKKKKKKDK   
   KKKKKKEKKKKjGK   
  KKKKKKKKKKKKGGDK 
  KKKKKK;K:KKKKGGK     FEDORA - The Bleeding Edge
 KKKKKKKKKKKKKKGGKK
 KKKKKKKKKKKKKKGGKK    Welcome to \n\o
 KKKKKKKKKGKKDGGKKK   
 KKEGGKKKKKKKGGKKKK    \s \r on \m
 KEGGG.KKKKK;EKKKKK    \d \t
 KGGKKKKKKKKKKKKKKK   
 KGGKKKKKKKKKKKKKK     
 KGGKKKKKKKKKKKKKK     
 KGGGKKjKKKKKKKKK     
 KKGfKKKKiKKKKKK   
 KKKGKKKKKKKKKK     
 KKKKKKKKKKKK       

Näyttää kivalta, voitte olla varmoja! :D Testatkaa, ja kertokaa lisää näitä/ tehkää omia!

http://www.aijaa.com/v.php?i=4887786.png <- Pieni previewi miltä se näyttää, tuossa on mun työpöydästä kuva, ja siinä se alempi terminaali.

Ei muuten välttämättä kuulu tälle alueelle, mode siirtäköön jos tahtoo, ei mitään hajua minne tälläset pitäis pistää.


Jone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 182
  • \,,/
    • Profiili
Vs: /etc/issue
« Vastaus #1 : 01.10.09 - klo:00.20 »
Ei nyt ihan samaa asiaa kun en tuolla /etc/issuella tässä ole leikkinyt, mutta saman tyylinen.. Mulla on jo pidemmän aikaa ollut tälläinen viritys:

Olen asentanut paketin update-motd. Ohjelma muokkaa motd-viestin skriptien perusteella. Ohjelmalla tehty motd-viesti rakentuu /etc/motd.tail tiedoston sisällöstä (jossa minulla on ascii-kuva) minkä perään tulee update-motdilla skriptein luotu sisältö. Paketin kun asensi, niin /etc/update-motd.d hakemistossa oli jo pari hyödyllistä skriptiä valmiina (päivitettävät paketit ja odottaako kone uudelleenkäynnistystä) Skriptit tulevat näkyviin aakkosjärjestyksessä motd-viestiin. Cron ajaa minulla skriptit läpi 10 minuutin välein joten näkyvät tiedot ovat lähes ajantasaisia. Tein kansioon skriptin nimeltä 10-stats jonka sisältö on seuraavanlainen:

Koodia: [Valitse]
#!/bin/sh
uptime
top -b -n 2 | grep "Task" | tr '\n' '+' | cut -d '+' -f2
top -b -n 2 | grep "Cpu" | tr '\n' '+' | cut -d '+' -f2
top -b -n 2 | grep "Mem" | tr '\n' '+' | cut -d '+' -f2
top -b -n 2 | grep "Swap" | tr '\n' '+' | cut -d '+' -f2
echo "Free disk:     `df -h | grep "sda3" | cut -b 35-38` juuri,     `df -h | grep "home" | cut -b 35-38` koti,     `df -h | grep "Musa" | cut -b 35-38` musa,     `df -h | grep "Kama" | cut -b 35-38` Kama"
(varmasti rumaa koodia, mutta toimii)

ja mitä tällä viritelmällä on saavutettu? Lopputulos näyttää tältä kun kirjautuu ssh:lla koneelle: