Kirjoittaja Aihe: torrent ohjelma ohjeet:  (Luettu 9939 kertaa)

KimmoDog

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
torrent ohjelma ohjeet:
« : 13.09.09 - klo:13.16 »
nonih. eli tarkoitus olisi löytää torrentohjelma seuraavin edellytyksin:

sen pitää olla:

helppokäyttöinen
nopea
asetukset helposti kuntoon laitettava.

eli jos joku voisi kertoa mulle tällaisen ohjelman, ja vielä sen verran auttamaan että laitetttaisiin asetukset kuntoon yhdessä.
tää on mun kolmas ubuntu päivä joten mitään en vielä oikein osaa, joten ohjeitten pitäisi olla mallia kohta kohdalta ja rautalangasta väännettynä.
lisätietoja multa voi kysyä, mutta jos menee kovin tieteellisiksi tiedot niin ohjeet miten sen tiedon näen...  ::) µTorrenttia olen windowsin puolella käyttänyt, mutta mielelläni ottaisin sellaisen ohjelman mikä käy suoraan linuxiin ilman wineä. toivon että olette kärsivällisiä, en välttämättä vastaa välittömästi tulleeseen viestiin, mul on täs muutamana päivänä hieman menoa, mut vastaan aina kun kotona olen ja tietokoneen äärelle pääsen. :)

konrad

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: torrent ohjelma ohjeet:
« Vastaus #1 : 13.09.09 - klo:14.22 »
Ubuntun mukana tulee Transmission-niminen torrent-ohjelma, joka on helppokäyttöinen ja käyttöliittymältään selkeän yksinkertainen. Itse suosin Deluge-ohjelmaa, joka on hieman monipuolisempi kuin transmission. Molempien ohjelmien konffaaminen on helppoa.

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Vs: torrent ohjelma ohjeet:
« Vastaus #2 : 13.09.09 - klo:14.23 »
Deluge on periaattees µtorrent Linuxille joten koita sitä, olet heti kuin kotonasi : )
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

Immo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 776
  • Ammuin sheriffin.
    • Profiili
Vs: torrent ohjelma ohjeet:
« Vastaus #3 : 13.09.09 - klo:14.50 »
Natiivi Transmission on helpoin. Muuta ei tarvitse tehdä , kuin rajoittaa lähetysrajaa (joka on siis n. 70% maksimista), ja tietenkin avata portit tarvittaessa, mutta niinhän on myös muissa clienteissä.
"there's two types of people. Those who are very good. And those who are dead. I'm very good"

heikkila

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 38
    • Profiili
Vs: torrent ohjelma ohjeet:
« Vastaus #4 : 13.09.09 - klo:15.45 »
Muistakaa hyvät ihmiset, että emme ole tukemassa laittomia latauksia.
Toivottavasti kukaan ei käytä näitä esitettyjä ohjeita ladatakseen laitonta materiaalia verkosta.
Asus eee pc 904HD + Arch

Itsekasattu 3.0GHz P4/1000GB+1000GB+500GB/3GB + U Karmic

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: torrent ohjelma ohjeet:
« Vastaus #5 : 13.09.09 - klo:15.52 »
Muistakaa hyvät ihmiset, että emme ole tukemassa laittomia latauksia.
Toivottavasti kukaan ei käytä näitä esitettyjä ohjeita ladatakseen laitonta materiaalia verkosta.

Niin, sillä torrent-ohjelmallahan ei saa laillista sisältöä ollenkaan...

transmission on GNOME-pöydällä oma suosikkini.
löytyy salaukset ja upnp.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Immo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 776
  • Ammuin sheriffin.
    • Profiili
Vs: torrent ohjelma ohjeet:
« Vastaus #6 : 13.09.09 - klo:16.13 »
Netistä löytyy torrent-sivustoja, joilla jaetaan creative commons -lisenssin alaista tavaraa, eli siis laillisesti. Esim. legaltorrents.com.
Eikös myös monet netti-TV:t toimi vertaisverkkojen avulla ja täysin laillisesti?
Itselläni Transmission on aina taustalla jakamassa ubuntun live-CD:tä. Ladattu 2MB yhteydellä noin 9 GB  :D
"there's two types of people. Those who are very good. And those who are dead. I'm very good"

Ux64

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 586
    • Profiili
Vs: torrent ohjelma ohjeet:
« Vastaus #7 : 13.09.09 - klo:19.12 »
Itse suosin Deluge-ohjelmaa, joka on hieman monipuolisempi kuin transmission.

Ääni Delugelle, monipuolinen ja suht iisi kun käy kerran asetukset läpi.

Mainittakoon että Delugen päivitysten kanssa voi joutua tekemään repo säätöjä. Ei vaikeaa jos vaivautuu katsomaan, mutta on siinä oma vaivansa.
Joten jos Transmissionin päivitykset tulee paremmin (?), niin ehkä se on sitten ei säätäjälle kuitenkin parempi optio.

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: torrent ohjelma ohjeet:
« Vastaus #8 : 14.09.09 - klo:09.26 »
Itse suosin Deluge-ohjelmaa, joka on hieman monipuolisempi kuin transmission.

Ääni Delugelle, monipuolinen ja suht iisi kun käy kerran asetukset läpi.

Mainittakoon että Delugen päivitysten kanssa voi joutua tekemään repo säätöjä. Ei vaikeaa jos vaivautuu katsomaan, mutta on siinä oma vaivansa.
Joten jos Transmissionin päivitykset tulee paremmin (?), niin ehkä se on sitten ei säätäjälle kuitenkin parempi optio.


Kuin myös. Tässä välillä oli jotain mätää torrentin lisäämisessä, mutta nyt on taas pelittänyt kauniisti taustalla.

jusssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 444
    • Profiili
Vs: torrent ohjelma ohjeet:
« Vastaus #9 : 15.09.09 - klo:15.59 »
Entäs ktorrent? Eikös se toimi Gnomessakin?

KimmoDog

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Vs: torrent ohjelma ohjeet:
« Vastaus #10 : 17.09.09 - klo:21.16 »
sori et vastaus on hieman kestänyt, mutta ollu muuta menoa aikas paljon: tällaista ajattelin, että kokeilen aluksi miten tuo transmission vastaa mun tarpeita, mutta se ei lataa mitään, asetukset nähtävästi vituillaan, mutten ymmärrä niitten päälle rahtujakaan, joten jos vois saada kohta-kohdalta ohjeet asetusten kuntoon laittoa varten. jos asetuksiin pitää jotain arvoja syöttää niin kertokaas mistä ne näkee, tai mikä oletusarvo siihen pitää syöttää. -Kiitos etukäteen-

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5674
    • Profiili
Vs: torrent ohjelma ohjeet:
« Vastaus #11 : 17.09.09 - klo:21.25 »
Muistakaa hyvät ihmiset, että emme ole tukemassa laittomia latauksia.
Toivottavasti kukaan ei käytä näitä esitettyjä ohjeita ladatakseen laitonta materiaalia verkosta.
wtf? Itse tulee ladattua monesti esim. ihan Ubuntun jakeluversiot torrenttina varsinkin jos lataan julkaisupäivänä.....  ::)

Lainaus
Entäs ktorrent? Eikös se toimi Gnomessakin?
Toimii toki, mutta itse ainakin välttelen KDE ohjelmien ajoa Gnomessa ja toisinpäin. Se kuitenkin vaatii jonkin verran aina lisää koneelta.

Delugea on tullut käytettyä itsekin ja muistuttaa hyvin pitkälle tosiaan utorrentia.

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: torrent ohjelma ohjeet:
« Vastaus #12 : 17.09.09 - klo:22.06 »
sori et vastaus on hieman kestänyt, mutta ollu muuta menoa aikas paljon: tällaista ajattelin, että kokeilen aluksi miten tuo transmission vastaa mun tarpeita, mutta se ei lataa mitään, asetukset nähtävästi vituillaan, mutten ymmärrä niitten päälle rahtujakaan, joten jos vois saada kohta-kohdalta ohjeet asetusten kuntoon laittoa varten. jos asetuksiin pitää jotain arvoja syöttää niin kertokaas mistä ne näkee, tai mikä oletusarvo siihen pitää syöttää. -Kiitos etukäteen-

Käytätkö Transmissionilla samaa porttia kuin µtorrentilla ladatessasi? Ettei jää mihinkään palomuuriin / NATtiin kiinni?

KimmoDog

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Vs: torrent ohjelma ohjeet:
« Vastaus #13 : 20.09.09 - klo:21.31 »
siis ku mä en tajua noista porteista mitään, enkä oo µTorrentissakaan tarvinnu asetuksia pelata ku kaveri laitto ne kerran mulle kohalleen. Siks tarttisinkin nyt ohjeet ihan rautalangasta väännettynä, (millä esim saan oikean portin määritettyä jne)

mikko_h

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 202
    • Profiili
Vs: torrent ohjelma ohjeet:
« Vastaus #14 : 20.09.09 - klo:23.52 »
Itse käytän Transmissionia usein enkä ole koskaan koskenut porttiasetuksiin, en kotona Sonera dsl-liittymää käyttäessä enkä muualla, esim. yliopiston verkossa. Liikenne on kyllä kulkenut molempiin suuntiin. Minkälaisessa yhteydessä olet kiinni ja onko koneen ja ulkomaailman välissä palomuuri? Onko kokeilemasi torrent varmasti hengissä (testata voinee esim. downloadaamalla uusinta Ubuntua hetkisen)? Ennen Transmissionin ilmaantumista käytin alkuperäistä bittorrent-clienttia itseään, ja sille piti silloin tällöin antaa erikseen isompinumeroisia portteja, koska muuten ei data liikkunut.

En tunne Delugea joten en osaa verrata, mutta Transmissionissa on se hyvä puoli, että sitä voi ajaa komentoriviltä daemonina taustalla jossain koneessa, ja sitten lisätä ja poistaa torrentteja siitä etäkäyttönä ssh-yhteyden avulla. Itse käytän tätä tiuhaan, siis jätän daemonin pyörimään nopeassa verkkoyhteydessä kiinni olevaan koneeseen ja otan siihen yhteyden milloin mistäkin.

Immo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 776
  • Ammuin sheriffin.
    • Profiili
Vs: torrent ohjelma ohjeet:
« Vastaus #15 : 21.09.09 - klo:17.08 »
Menehän Transmissionin asetuksista verkko-välilehdelle. Jos Transmission kertoo kuunneltavan portin olevan avoinna, niin ei siitä sen enempää, mutta jos portti on kiinni, täytyy se avata modeemista/wlan boksista. Silloin sinun pitää kertoa, minkä mallin palikka niitä yhteyksiä jakelee.

Toinen asia on rajoittaa sitä lähetysnopeutta, ettei lataukset hidastu, kun linjat menevät tukkoon. Jos sinulla on megan liittymä, on lähetysnopeus noin 0.2 MB/s. Sen kun kerrot esim. 0.66 saat tulokseksi 0.132 MB/s, joka on kilotavuina noin 15. Eli asetuksista kaistanleveysvälilehdeltä lähetysnopeus 15kt/s, jos sinulla on 1 megan liittymä.

Huomaa, että yksi megabitti on 128 kilotavua.

Eihän kuulostanu vaikealta, eihän  ;) .
"there's two types of people. Those who are very good. And those who are dead. I'm very good"

MarkoN

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 562
    • Profiili
Vs: torrent ohjelma ohjeet:
« Vastaus #16 : 01.10.09 - klo:16.28 »
No ei täällä niitä ohjeita ollutkaan.

eli rupesin koittamaan transmissionin käyttöä ja ei sit niin ku tajuu miten sen pitäis toimia. (en ole kyllä muitakaan torrent ohjelmia käyttänyt.)

Eli mitä pitää asetuksista muuttaa ja miten sillä sit haetaan esim. ubuntu paketteja??

Mitä sillä "lisää" painikkeella tehdään?? Sit siellä valikossa on jokin "uusi"??

Yritin etsiä ohjeita ohjelmaan mut ei löydy.
Windows 10 PRO
Asus P8Z77-V, i7-3770K 3,5GHz(->4,2GHz),
16Gt 2400MHz DDR3, Asus GeForce GTX 1070
Acer Aspire One, ATOM N270 1,6GHz, 1,5Gt DDR2

Ubuntu 20.04.6 LTS
Asus P8P67, i5-2500K 3,3GHz(->4,6GHz),
8Gt 1600MHz DDR3, Gigabyte GeForce GTX970 G1 Gaming

Jussi52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 416
  • Lubuntu 18.04 ja android vehkeet
    • Profiili
Vs: torrent ohjelma ohjeet:
« Vastaus #17 : 01.10.09 - klo:16.40 »
Ensin sinun pitää hakea koneellesi torrent-lähde ja tallentaa se paikkaan mistä sen löydät. Sitten avaat transmissionin ja klikkaa painiketta LISÄÄ ja sitten valitset sen tallentamasi torrent-lähteen ja sitten taas klikkaat LISÄÄ ja sitten LISÄÄ ja sitten lataus alkaa. Helppoa kuin mikä. Tai sitten vielä helpommin. Et tallenna sitä torrent-lähdettä vaan avaat heti transmissionin ja lataus voi alkaa heti.
alkaa se kokemus karttua tästäkin

Storck

  • Vieras
Vs: torrent ohjelma ohjeet:
« Vastaus #18 : 01.10.09 - klo:16.44 »
Ei välttis noin vaikeasti,,,     nettisivulla klikkaat torrenttia ja valitset "avaa Transmissionilla" ja sillä selvä.
Transmissionin säädöt on melko minimissä joten ei siitä isoa ohjetta saa aikaiseksi.

MarkoN

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 562
    • Profiili
Vs: torrent ohjelma ohjeet:
« Vastaus #19 : 01.10.09 - klo:17.22 »
aaaaa....

Nyt tajusin miten toi toimii.

Kiitokset.
Windows 10 PRO
Asus P8Z77-V, i7-3770K 3,5GHz(->4,2GHz),
16Gt 2400MHz DDR3, Asus GeForce GTX 1070
Acer Aspire One, ATOM N270 1,6GHz, 1,5Gt DDR2

Ubuntu 20.04.6 LTS
Asus P8P67, i5-2500K 3,3GHz(->4,6GHz),
8Gt 1600MHz DDR3, Gigabyte GeForce GTX970 G1 Gaming