Kirjoittaja Aihe: Firefox ei toimi?  (Luettu 3210 kertaa)

jassoo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 123
    • Profiili
Firefox ei toimi?
« : 09.09.09 - klo:12.29 »
Eli laajennos sotki firefoxin täysin ja nyt jumii koko ohjelma eikä toimi siis ollenkaan..
Poistin ohjelman ja olen koittanut ladata uuden firefoxin mutta aina se hakee ne samat ongelmat ja jutut takaisin??
ELi miten ihmeessä saan takaisin toimivan firefoxin..?? paketinhallinnan kauttakin tulee samat jutut ja ongelmat,sekä sudon kautta.... ::)
Miten löydän ja saan koko firefoxin tekemät tauhnat koneelta pois,vai onko ihan mahdoton tehtävä siis??

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Firefox ei toimi?
« Vastaus #1 : 09.09.09 - klo:12.32 »
poista kotikansiosta .mozilla kansiosta firefox jutut niin pitäisi kaiken palautua alkutekijöihin. kirjainmerkeistä on hyvä ottaa kopio jonnekin talteen. muista laittaa piilotiedostot näkyviin kun menet tuota kansiota etsimään. koko kansion poistamisesta en tiedä kannattaako
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

jassoo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 123
    • Profiili
Vs: Firefox ei toimi?
« Vastaus #2 : 09.09.09 - klo:13.03 »
Ei anna poistaa firefox kansioita.Tulee ilmoitus että lupa evätty... ???

Crisa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 372
    • Profiili
Vs: Firefox ei toimi?
« Vastaus #3 : 09.09.09 - klo:13.10 »
Voithan avata Nautiluksen päätteessä ja poistaa kansion sitten.
Koodia: [Valitse]
gksudo nautilus
Ylläolevan kanssa sitten varovaisena, ettet poista mitä sattuu :)

Koitappa kuitenkin ensin poistaa Firefox Synapticilla ja laittaa "merkitse kokonaan poistettavaksi", jonka jälkeen asenna uudelleen.

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Firefox ei toimi?
« Vastaus #4 : 09.09.09 - klo:13.28 »
Ei Firefoxin liitännäisten korjausta kyllä noin pitäisi neuvoa tekemään.

Oikea menetelmä:
Käynnistä konsolissa Firefox  safe-moodissa seuraavasti:

Koodia: [Valitse]
firefox -safe-mode
ja kokeile käynnistyykö ilman mitään liitännäisiä.
Sitten vain poistamaan se/ne, jotka aiheuttavat ongelmia.

Linkki, jossa kuvia: Safe Mode

ÖH. Olen Windowsin puolella nyt ja tuon kirjoittamisen jälkeen Firefox 3.5.2 kaatui ensimmäisen kerran kuukausiin. Pelkästään vaihtaessani toiseen välilehteen.
« Viimeksi muokattu: 09.09.09 - klo:13.38 kirjoittanut salai »

Crisa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 372
    • Profiili
Vs: Firefox ei toimi?
« Vastaus #5 : 09.09.09 - klo:13.36 »
Minä ainakin oletin, että tässä nyt halutaan ihan aloittaa puhtaalta pöydältä, joten eikö tuo "merkitse kokonaan poistettavaksi" poista myös nuo firefoxin liitännäiset yms.?

Mutta varmasti tuo Salain esittämä vaihtoehto kannattaa kokeilla ensin.
« Viimeksi muokattu: 09.09.09 - klo:13.40 kirjoittanut Crisa »

Limmo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Vs: Firefox ei toimi?
« Vastaus #6 : 09.09.09 - klo:13.39 »
Minä ainakin oletin, että tässä nyt halutaan ihan aloittaa puhtaalta pöydältä, joten eikö tuo "merkitse kokonaan poistettavaksi" poista myös nuo .firefox tiedostot?

Ainakin oma vähäinen kokemus tuntuis osoittavan, että se "kokonaan poistaminen" poistaa asennuksen ja asennustiedostot (.deb -paketit) muttei niitä käyttäjäkohtaisia asetuksia.

Winen kokonaan poistaminen esim. jättää kyllä .wine -kansion kotihakemistoon.

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Firefox ei toimi?
« Vastaus #7 : 09.09.09 - klo:13.44 »
Minä ainakin oletin, että tässä nyt halutaan ihan aloittaa puhtaalta pöydältä, joten eikö tuo "merkitse kokonaan poistettavaksi" poista myös nuo .firefox tiedostot?

Ei niiden profiilitiedostojen poistoon mitään sudoa kuitenkaan tarvitse! Poisto ei ehkä onnistu sen vuoksi, että firefox on käynnissä ja se pitää tappaa ensin.

Miksi ihmeessä tuollaisia älyttömiä neuvoja jaellaan. Kyllä asioissa pitää edetä hieman systemaattisemmin ja pyrkiä ensin poistamaan ongelman aiheuttaja tappamatta potilasta (siis poistamatta turhaan esim. kirjanmerkkejä).


Crisa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 372
    • Profiili
Vs: Firefox ei toimi?
« Vastaus #8 : 09.09.09 - klo:21.57 »
Kuoleepahan kunnolla... No ei nyt vaisinkaan, vaan nuo nyt nousi itselläkin ensiksi mieleen. Minä en ole noita kirjamerkkejä koskaan käyttänyt, joten en niistä huomannut huolta kantaa. Mielenkiinnolla odotan ratkesiko ongelma.

jassoo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 123
    • Profiili
Vs: Firefox ei toimi?
« Vastaus #9 : 09.09.09 - klo:22.37 »
Ei Firefoxin liitännäisten korjausta kyllä noin pitäisi neuvoa tekemään.

Oikea menetelmä:
Käynnistä konsolissa Firefox  safe-moodissa seuraavasti:

Koodia: [Valitse]
firefox -safe-mode
ja kokeile käynnistyykö ilman mitään liitännäisiä.
Sitten vain poistamaan se/ne, jotka aiheuttavat ongelmia.

Linkki, jossa kuvia: Safe Mode

ÖH. Olen Windowsin puolella nyt ja tuon kirjoittamisen jälkeen Firefox 3.5.2 kaatui ensimmäisen kerran kuukausiin. Pelkästään vaihtaessani toiseen välilehteen.


Itseni kohdalla tuo ohje oli ainut oikea vaihtoehto ja kiitos siitä kovasti.Nyt firefox pelaa ja kukkuu sekä otin sen ihme lisäosa jutun pois.