Kirjoittaja Aihe: Firestarter ei toimi.  (Luettu 3735 kertaa)

v01i0

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Firestarter ei toimi.
« : 17.04.06 - klo:13.14 »

Hei,

Mulla ois seuraavanlainen ongelma, johon en ainakaan vielä ole löytänyt täältä foorumeilta vastausta:

Asensin firestarter-palomuurin hallintaohjelman, mutta joka kerta käynnistyessä se herjaa seuraavasti: "Failed to start the firewall: The device eth0 is not ready."

Kuitenkin mulla on eth0(mikä on vissiin verkkokortti) päällä. Jopa nettiyhteyskin toimii, mutta palomuuri ei lähde päälle. Mulla on opoy dsl-liittymä, joka toimii dsl-providerin avulla.

Osaisiko kukaan neuvoa mua tään ongelman yli?

-v

v01i0

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Re: Firestarter ei toimi.
« Vastaus #1 : 17.04.06 - klo:13.46 »

Eli, sain palomuurin lähtemään päälle kun valitsin (firestarterin)verkkoasetuksista nettiin yhdistetyksi verkkolaitteeksi ppp0:n eth0:n sijaan. Paikalliseen verkkoon yhdistetyn laitteen jätin eth0:ksi.

Nyt siis palomuuri siis lähtee päälle, mutta itseäni epäilyttää vielä sen todellinen toimivuus. Eikö se silti olisi hyvä jos firestarter tarkkailisi verkkokorttia nettiyhteyden sijaan? En kyllä oikein ymmärrä noiden asetuksien todellisia merkityksiä ja olisi mahtavaa jos joku vaivautuisi kertomaan niistä enemmän  :D

-v

Kupuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 804
  • Kubuntu 8.10 @ Amilo A1645
    • Profiili
Re: Firestarter ei toimi.
« Vastaus #2 : 17.04.06 - klo:18.59 »
Väärä alue, mutta vastan silti. Se, että Firestarter tutkii verkkokorttia tarkoittaa sekä ulos että sisään kulkevaa liikennettä. Eli toimii kuten pitää.
Amilo A1645: AMD 3300+ 2.0 Ghz, 512 mb RAM, 80 gb kiintolevy.
Last.fm

v01i0

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Re: Firestarter ei toimi.
« Vastaus #3 : 17.04.06 - klo:19.23 »
Lainaus
Väärä alue, mutta vastan silti. Se, että Firestarter tutkii verkkokorttia tarkoittaa sekä ulos että sisään kulkevaa liikennettä. Eli toimii kuten pitää.

Kiitos vastauksesta, ehkä tästäkin väärälle alueelle postatusta kysymyksestä saadan joskus kehitettyä howto-ohje. Enivei, mulla ei nimenomaan tuo firestarter tarkkaile verkkokorttia vaan ppp0-yhteyttä(oletan että eth0 on verkkokortti). Eli tarkemmin. Jos menee firestarterin asetuksiin, valitsee sieltä 'network settings', niin kohdassa 'internet connected network device' lukee 'dialup device ppp0' ja kohdassa 'local network connected device' lukee 'ethernet device eth0'.

Ongelma on se, etten saa 'internet connected network device'-kohtaan verkkokorttia(eth0). Pitäisikö se siihen saada, jotta palomuuri toimisi luotettavasti?

Pitäs varmaan kirjottaa nimimerkillä n0obi  ;D

-v

Kupuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 804
  • Kubuntu 8.10 @ Amilo A1645
    • Profiili
Re: Firestarter ei toimi.
« Vastaus #4 : 17.04.06 - klo:20.05 »
Lainaus
Väärä alue, mutta vastan silti. Se, että Firestarter tutkii verkkokorttia tarkoittaa sekä ulos että sisään kulkevaa liikennettä. Eli toimii kuten pitää.

Kiitos vastauksesta, ehkä tästäkin väärälle alueelle postatusta kysymyksestä saadan joskus kehitettyä howto-ohje. Enivei, mulla ei nimenomaan tuo firestarter tarkkaile verkkokorttia vaan ppp0-yhteyttä(oletan että eth0 on verkkokortti). Eli tarkemmin. Jos menee firestarterin asetuksiin, valitsee sieltä 'network settings', niin kohdassa 'internet connected network device' lukee 'dialup device ppp0' ja kohdassa 'local network connected device' lukee 'ethernet device eth0'.

Ongelma on se, etten saa 'internet connected network device'-kohtaan verkkokorttia(eth0). Pitäisikö se siihen saada, jotta palomuuri toimisi luotettavasti?

Pitäs varmaan kirjottaa nimimerkillä n0obi  ;D

-v
Jos koneesi käyttää ppp0:aa nettiä varten, toimii Firestarter oikein.
Amilo A1645: AMD 3300+ 2.0 Ghz, 512 mb RAM, 80 gb kiintolevy.
Last.fm

Mikko Leho

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Re: Firestarter ei toimi.
« Vastaus #5 : 18.04.06 - klo:22.37 »
Jos sinua epäilyttää palomuurin toimivuus, kokeile seuraavaa sivustoa https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 Ihan yksiselitteisesti en menisi tuohon luottamaan, mutta jos palomuuri väittää kaikkien porttien olevan kiinni ja sivu kertoo toista, niin jossain on vikaa.

juyli

  • Vieras
Re: Firestarter ei toimi.
« Vastaus #6 : 18.04.06 - klo:23.11 »
Jos sinua epäilyttää palomuurin toimivuus, kokeile seuraavaa sivustoa https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 Ihan yksiselitteisesti en menisi tuohon luottamaan, mutta jos palomuuri väittää kaikkien porttien olevan kiinni ja sivu kertoo toista, niin jossain on vikaa.

Muita tarkistuspaikkoja olisi
http://scan.sygate.com

Firestarter on softa iptables-sääntöjen tekemiseen. Iptablesin säännöt selviävät päätteeltä komennolla:
Koodia: [Valitse]

sudo iptables -L

« Viimeksi muokattu: 18.04.06 - klo:23.13 kirjoittanut juyli »