Kirjoittaja Aihe: Ubuntu kaatuilee...(firefox)  (Luettu 1986 kertaa)

COBHC

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 72
    • Profiili
Ubuntu kaatuilee...(firefox)
« : 07.09.09 - klo:00.29 »
Moi,

Olen käyttänyt tähän asti kubuntua (noin5v), nyt kuitenkin kyllästyin siihen, koska tuo kde4 ei ole minua varten...haluan jotain yksinkertaisempaa...

Kahteen koneeseen asensin puhtaan ubuntun (904) ja molemissa sama ongelma, koneet kaatuvat aika useastikkin ja varsinkin kun firefoxia käyttää...(kubuntussa ei ollut samanlaista ongelmaa).

Voiko tuo kaatuilu johtua muustakin kuin flashistä? Ainakin luin monesta paikasta, että flash saattaa aiheuttaa ongelmaa....monia ratkaisuja siihen kai löytyykin mutta miten saisin tulostettua lokia esim. johonkin tekstitiedostoon firefoxin käynnistymisen jälkeen? Kun avaan sen normaalisti terminaalista niin sitä tulostusta on turha lukea kaatumisen jälkeen, koska kone pitää käynnistää uudestaan resetillä (molemissa).

Kiitos,

COB

oobetimer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1470
    • Profiili
Vs: Ubuntu kaatuilee...(firefox)
« Vastaus #1 : 07.09.09 - klo:11.52 »
Jos Firefox kaatuu ja/tai nykii esimerkiksi YouTubea katsottaessa, niin silloin vika on flashissa. Minä olen ratkaissut ongelman siten, että olen poistanut kaikki  libswfdec-alkuiset paketit synapticin kautta, ja hakenut Adoben oman flashin ja asentanut sen sijaintiin /usr/lib/mozilla/plugins

Adoben flashin löydät täältä

tar.gz-versio, joka puretaan ja sitten kopiodaan vaikka päätteessä käynnistetyn root-nautiluksen avulla..

Koodia: [Valitse]
sudo nautilus
Toinen tapa saada flashit toimimaan, on asentaa flashplugin-installer synapticin kautta..ja poistaa tietenkin ne libswfdec-alkuiset paketit .. :)
13/2/2009 and friday....

http://debian-fi.dy.fi/

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: Ubuntu kaatuilee...(firefox)
« Vastaus #2 : 07.09.09 - klo:18.43 »
En suosittele muuta keinoa asentamiseen kuin synaptikin kautta.

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Ubuntu kaatuilee...(firefox)
« Vastaus #3 : 07.09.09 - klo:20.47 »
kannattaisi ehkä tuo deb-paketti ladata ja asentaa se. ei tarvii turhia sudoiluja ja nautiluksen käyttöjä kun asentuu helpomminkin
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

COBHC

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 72
    • Profiili
Vs: Ubuntu kaatuilee...(firefox)
« Vastaus #4 : 09.09.09 - klo:23.09 »
Kiitos,

Kokeillaan.

T:COB