Onkos muilla samanlaista ongelmaa tullu vastaan kun mulla tuossa Lubuntua live-cd:ltä kokeillessa.
Eli katoin Asetukset -> Hardware Drivers valikon kautta, josko systeemi tarjoais mulle laitettavaks näytönohjaimeen ajureita. Hetken aika tää normaalisti tuntu ajureita hakevan, mutta vain siis ihan hetken kun normisti Ubuntussa menee kohtuu kauan ja haun päätyttyä ilmestyy vain tyhjä ruutu jossa lukee tuo "suljettuja ajureita ei ole käytössä....". Voisin kuitenkin päätellä, että kyseisessä laatikossa lukee jotain "näkymättömällä musteella", koska viedessäni hiiren kohdalle siihen ilmestyy samanlainen merkki kuin tekstiä maalatessa normaalistikin.
Mahtaakohan kyseessä olla jonkunlainen bugi johtuen näytönohjaimesta vai mistä? Koneena mulla on Asus M50Vn, jossa näyttiksenä Nvidia 9650M GS eli kohtuu uusi vehje kuitenkin.
Sitten lisäksi tuli huomattua sellanen ihan pieni, mutta hyvinkin häiritsevä juttu eli Synapticia käytettäessä hakukenttää ei pysty valitsemaan eikä näin ollen siihen pysty mitään kirjoittamaankaan.
Edit: kyseessä siis tuo "pikahaku" kenttä. "Etsi" nappulan kautta pystyy kyllä hakemaan tavaraa.