Kirjoittaja Aihe: MTV3 lisäkanavat.  (Luettu 2251 kertaa)

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
MTV3 lisäkanavat.
« : 02.09.09 - klo:20.31 »
Terve.

Totaalisen off-topiikkia, mutta ei me kait niin nöpönuukia olla kunhan ei vinetä tai trollata? :)

Otin tuon ämteeveen lisäpaketin jokusen aikaa sitten. Ihan kiva kun näkee vanhoja star trekkejä ja ennen kaikkea avaruusasema alfaa  ::)
Olen kuitenkin huomannut, että tekstitykset ovat todella luokattomia. Ensiksi luulin että digiboksissa (Canalin combo) on jotain vikaa, mutta kaikki muut kanavat tekstittävät oikein mainiosti.
Siis ainoastaan nämä ämteeveen lisäkanavat (Scifi, max, sarja, sub-junior...) ovat tekstityksien puolesta todella kamalia. Saattaa mennä monta tuntia ilman ainuttakaan tekstitystä, ja sitten kun yksi rivi ilmestyy, se on joka etuajassa tai pahasti myöhässä. Myöskin tuntuu kuin teksti monesti jäisi kesken.

Onko muilla samoja kokemuksia? Koska jos tekstitykset ovat tosiaan tätä luokkaa ihan normisti, lähtee moinen kanavapaketti välittömästi meikäläisen vastaanottimesta.

Joku roti se nyt kuitenkin pitää olla.

E.K.Virtanen

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: MTV3 lisäkanavat.
« Vastaus #1 : 02.09.09 - klo:20.36 »
Tässä on samasta jutusta keskustelua: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/547516

Eli nuo ilmeisesti (paitsi Max) käyttävät sitä YLEn surullisen kuuluisaa (ei enää niin ongelmallista) DVB-tekstitystä.

Jos tuo boxi on tullut paketin mukana niin siitä voinee valittaa ja varmaan siitä voi valittaa vaikka olisi erikseen hankittu.

EDIT: Hetkinen onkos tuo antenni-, kaapeli- vai mikä ihme boxi?
« Viimeksi muokattu: 02.09.09 - klo:20.38 kirjoittanut Tomppeli »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Vs: MTV3 lisäkanavat.
« Vastaus #2 : 02.09.09 - klo:20.43 »
Satelliitti pakettihan se meillä. Canalin combo tuli mukana, toimii kaapelissa ja satelliitin kera.
Ilmeisesti tekstityksien huonosta laadusta kärsii muutkin. Ylen kanavat toimivat tekstityksien osalta aivan kuten pitääkin.

Olin jostain ymmärtäny että mtv polttaa tekstin kuvaan mukaan, mutta ilmeisesti olin väärässä.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: MTV3 lisäkanavat.
« Vastaus #3 : 02.09.09 - klo:20.45 »
Olin jostain ymmärtäny että mtv polttaa tekstin kuvaan mukaan, mutta ilmeisesti olin väärässä.

Näköjään MTV3, Nelonen, Sub, JIM ja MTV3 Max polttavat, mutta muut eivät. Fiksua. :P

PS: En omista mitään maksukorttia tai muuta sellaista eli näen itse vain peruskanavat.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: MTV3 lisäkanavat.
« Vastaus #4 : 02.09.09 - klo:21.21 »
Saman jutun olen kokenut vetäessäni tallennuksen ProjectX:n läpi. Siis täyttä sekamelskaa aikojen kanssa. YLE:ltä saa onneksi tekstiTV:n kautta tekstit ulos, mutta en ole mitään tuollaista ongelmaa  havainnut DVB-teksteillä.

Ja sitten jotkin kanavat käyttävät kaiken hyvän lisäksi tekstitv:tä, josta se laadukkain tulos tulee lukuunottamatta niiden asemointia.  Ei oikein mene jakeluun tämä halu lähettää tekstejä kuvina (unicode on olemassa). DVB, DVD, Blu-Ray...


Tekstien poltto puolestaan aiheuttaa tosi ikävän artefaktipilven niiden ympärille  >:( . Yäk!
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla