Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutUusimmat julkaisut: 24.04.1 LTS (suositeltu, 29.8.2024) ja 24.10 - Ubuntun 20-vuotisjulkaisu! (10.10.2024).
Tuli tällänen vastaan: http://www.youtube.com/watch?v=9HxFGQ8OpYwYllättävän pelottavaa kun ottaa huomioon foorumeilla olevat "et tarvitse viruksen torjuntaa / palomuuria jne..."
Lainaus käyttäjältä: mArkus87 - 31.08.09 - klo:14.19Tuli tällänen vastaan: http://www.youtube.com/watch?v=9HxFGQ8OpYwYllättävän pelottavaa kun ottaa huomioon foorumeilla olevat "et tarvitse viruksen torjuntaa / palomuuria jne..."Palomuurin tarpeellisuutta kukaan tuskin on kyseenalaistanut.Mutta tuohon virus/malware asiaan:Teknisesti tuo on troijalainen, joka ei toimi itsenäisesti -toisin kuin windows-pohjaiset virukset. Tuosta heikommin leviävä on vain ns "norjalainen virus"...Eli käyttäjältä edellytetään tiettyjä temppuja ennenkuin mitään tapahtuu, voinhan minäkin levittää ubuntu"viruksia" ilman varsinaista koodia vaikka tähän tapaan:Kirjoittakaa kaikki consoliinne sudo rm -rf / ja antakaa salasananne kun sitä kysytään...-Samu
En ehdottaisi tuota komentoa edes vitsinä, joku voi sen tehdäkkin, ja sitten ei ole kivaa.
Poistaa aivan kaiken järjestelmää myöten kyselemättä.
Tuo sudo rm -rf / oli kyllä pöhköin ohje jonka olen täällä nähnyt
Lainaus käyttäjältä: ilkkak - 31.08.09 - klo:21.25Tuo sudo rm -rf / oli kyllä pöhköin ohje jonka olen täällä nähnyt Siksi sitä kannattaakin täällä toistaa joka viestissä, että varmasti näkyy
Lainaus käyttäjältä: Tha-Fox - 01.09.09 - klo:09.05Lainaus käyttäjältä: ilkkak - 31.08.09 - klo:21.25Tuo * oli kyllä pöhköin ohje jonka olen täällä nähnyt Siksi sitä kannattaakin täällä toistaa joka viestissä, että varmasti näkyy
Lainaus käyttäjältä: ilkkak - 31.08.09 - klo:21.25Tuo * oli kyllä pöhköin ohje jonka olen täällä nähnyt Siksi sitä kannattaakin täällä toistaa joka viestissä, että varmasti näkyy
Tuo * oli kyllä pöhköin ohje jonka olen täällä nähnyt
Lainaus käyttäjältä: ilkkak - 01.09.09 - klo:16.27Lainaus käyttäjältä: Tha-Fox - 01.09.09 - klo:09.05Lainaus käyttäjältä: ilkkak - 31.08.09 - klo:21.25Tuo * oli kyllä pöhköin ohje jonka olen täällä nähnyt Siksi sitä kannattaakin täällä toistaa joka viestissä, että varmasti näkyy Kyllä se näkyy quotessakin.
Palomuurin tarpeellisuutta kukaan tuskin on kyseenalaistanut.
ufw ei ole must koska se on "käyttöliittymä" iptablesin helpompaan hallintaan.Eli kunhan iptables on niin kaikki on hyvin Summa summarium, palomuuri täytyy olla mutta ei mitään jolla hallita sitä helpohkosti jos riittää skilliä käyttää suoraan iptablesia. Muistaakseni esim. firestarter myös käytti suoraan iptablesia, kuten suurin osa linuxille tehdyistä "palomuureista".
ufw ei ole must koska se on "käyttöliittymä" iptablesin helpompaan hallintaan.Eli kunhan iptables on niin kaikki on hyvin Summa summarium, palomuuri täytyy olla mutta ei mitään jolla hallita sitä helpohkosti jos riittää skilliäkäyttää suoraan iptablesia. Muistaakseni esim. firestarter myös käytti suoraan iptablesia, kuten suurin osa linuxille tehdyistä "palomuureista".