Kirjoittaja Aihe: F-Spot kaatuu  (Luettu 1435 kertaa)

Burn

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 63
    • Profiili
F-Spot kaatuu
« : 16.08.09 - klo:12.57 »
Hei,

Ongelma on seuraava:
Olen poistanut joitain kuvia koneelta käyttäen nautilusta ja nyt F-spot kaatuu sitten kun yritää selata näitä kuvia. F-Spot kun ei osaa päivittää tuota näkymää automaattisesti vaan pitäisi poistaa pikkukuvat ja aloittaa alusta.

Jos poistan nuo pikkukuvat, niin katoaako nuo luokitukset joita olen kuviin laittanut? Olen tehnyt luokituksia ja merkinnyt kuviin ja en todellakaan haluaisi aloittaa tuota työtä alusta.

Yritin kyllä etsiä virheilmoituksen perusteella apua, mutta en ratkaisua löytänyt. Pistin pastebiniin tuon koko login tapahtumasta. http://pastebin.com/m7c169f1d

F-Spot on käytössä vain kuvien järkevää lajittelua varten, en tarvitse valokuvien muokkaus mahdollisuutta. Joten kysynkin samalla, mikä ohjelma olisi parempi. Käytössä Ubuntu 9.04.
Kokeilin noita KDE pohjaisia ohjelmia, mutta johtuuko sitten siitä että käytän Gnomea niin nuo ohjelmat jäivät englannin kielisiksi. (KPhotoalbum, Digikam)

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Vs: F-Spot kaatuu
« Vastaus #1 : 16.08.09 - klo:14.18 »
Olen itsekin hieman katsellut jos löytyisi jokin varmempi ohjelma kun tuon F-Spotin saa turhankin helposti sekaisin eli hieman huteran oloinen vakavaan käyttöön.  F-Spot pitää omaa tietokantaa, en tiedä millä välineellä kanta pitäisi korjata ----  tarvitaan viisaammat miehet auttamaan tuota.

Kokeilin "MaPIVi"  ohjelmaa, osaa nimetä kuvat automaattisesti ottopäivän mukaan mutta siinäkin ohjelmassa on puutteensa.  Hyvään ohjelmaan en ole törmännyt vielä,  olisi varmaan helppo projekti kätevälle ohjelmoijalle vaikka tehdä aivan yksinkertainen gui-ohjelma joka lukee kuvat sisään ja järjestelee / nimeää ne samalla halutulla tavalla.  Itse en tarvitsisi mitään katseluominaisuuksia siihen.

Viisaampien apua taas tarvittaisiin näihinkin...
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11468
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: F-Spot kaatuu
« Vastaus #2 : 16.08.09 - klo:14.21 »
Kokeilin noita KDE pohjaisia ohjelmia, mutta johtuuko sitten siitä että käytän Gnomea niin nuo ohjelmat jäivät englannin kielisiksi. (KPhotoalbum, Digikam)
Katsoitko ehdottaako Järjestelmä > Ylläpito > Kieliasetukset kielipaketteja asennettavaksi?
Muistaakseni se ehdottaa jos asentaa KDE-ohjelmia, joihin ei ole kielipaketteja vielä asennettu. Voin toki muistaa väärinkin.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.