Minulla on Ubuntu 9.04 ja Saunalahden Huawei E169 mobiililaajakaista käytössä. Nettiyhteys on ollut jo kolme päivää jumissa, välillä kuitenkin toiminut. Kun avaan netin, avautuu se normaalisti, mutta sivut ei aukea, maston kuva ruudun yläpuolella on aktiivinen. Eli yhteys näyttäisi olevan päällä, mutta ei kuitenkaan. Firefox jää jauhamaan ja mikään ei sivu aukea. Meillä on toinenkin kone, läppäri, jossa Win XP, ja siinäkin on ollut ongelmia, nyt kuitenkin toimii ja sillä kirjoitan. Myös siinä on Saunalahden mobiililaajakaista. Toissa iltana viimeksi yhteys toimi Ubuntussa joten kuten, välillä hidastellen ja katkeillen. Tässä on aikaisemminkin nettiyhteys mennyt välillä yllättäen poikki, tosin harvemmin. Se on kuitenkin taas avautunut kun on avannut uudelleen nettiyhteyden. Kuulin että olisi jokin valtakunnallinen vika jossain ja sitä yritettisiin korjata, oli mainittu jossain lehdessä. Mitä tässä nyt osaisi tehdä? Kaikki kommenverkit olen tehnyt, olen ottanut pois nettitikun USB-liitimestä, käyttänyt SIM-korttiakin pois, mutta ei auta. Turhauttaa kun on tottunut nettiä käyttämään.