Noniin... Kiitoksia aluksikin vastanneille...
Vieläkään en ole mitään järkevää keksinyt tälle asialle, joten briiffataanpa lisää..
Eli
nm : Ääni kuuluu juurikin niin... Siis hitaasti kuin taivas... Ääniasetuksista koittanut testailla kaikkea ja joissakin äänentoiston mahdollisista vaihtoehdoista ääni kuuluu mutta takkuilee ja hidastuu... Sama kuin siin rytmilaatikolla soittaessa musiikkia, ääni laahaa perässä niin että yksi sekuntti musiikkia kestää noin 4-7sekuntia... öbaut siis. ääniasetuksia olen pyöritellyt, mutta mistään en saa kuulumaan kunnolla. Joistain tulee virhe ilmoitus että laite ei toimi
" audiotestsrc wave=sine freq=512 ! audioconvert ! audioresample ! gconfaudiosink: Laitetta ei voitu avata toistoa varten. "
Ja nuot käyttäjän ominaisuudet sain tosiaan auki, ja itselleni lisättyä äänilaitteiden käytön, mutta ei auttanut asiaan...
gdm : Olen päivittänyt konetta Päivitysten hallinnalla, mutta onko muutakin? Kyseinen ohjelma kertoo että kone on ajantasalla, ja olen Linuxin eilen asentanut, jolloin mielestäni tein kaikki päivitykset, kuten juuri ennen tätä kirjottamista. Sanoo ettei ole päivitettävää... Onko tarpeellista vielä muuta?
Nyttemmin on myös Amarok ruvennut kiukuttelemaan. Käynnistyessään antaa virheilmoitusta
"Phonon: KDE's Multimedia Library
The audio playback device INTEL ICH5 with ALC850 (Intel ICH5) does not work.
Falling back to PulseAudio"
Tälläinen siis ilmesty kutakuinkin silloin kun jollain yritän ääniä toistaa tuonne ylälaitaan... Voin laittaa kuvan vaikka jos auttaa yhtään???
Eli siis vielä sekoittaakseni kaikkia auttajia, mielestäni PulseAudiolla äänet kuuluvat juuri sillä tavalla oudosti, ja laahaamalla, ja Alsalla ei kuulu mitään...
Pahoittelen jos tarina on sekavaa
Olen uusi tyyppi kuitenkin... Vastailen mielelläni jos tarvii jotain lisäinfoa!
Kiitoksia taas paljon etukäteen!!!