Kirjoittaja Aihe: Logitech QuickCam S 7500(Ratkaistu)  (Luettu 1580 kertaa)

shell$

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Logitech QuickCam S 7500(Ratkaistu)
« : 05.08.09 - klo:16.02 »
Voisiko joku tietäjä ystävällisesti kertoa miten saan tämän webcamin toimimaan Ubuntussa. Katselin vanhoja vastauksia ja sieltä mallia ottaen sain selville kameran ID:n = 046d:09a2.

Kun yritän Camomara weppikamerakatselinta se antaa seuraavan herjan: "Could not connect to video device (/dev/video0).
Please check connection".

Mitähän pitäisi tehdä?

Kiitos avusta!!!
« Viimeksi muokattu: 06.08.09 - klo:21.18 kirjoittanut shell$ »

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Vs: Logitech QuickCam S 7500
« Vastaus #1 : 05.08.09 - klo:19.53 »
Ostin äskettäin Logitech 3500 plus mallisen webbikameran ja se ainakin toimii Jaunty:ssä vaikka ensin heräsi vastakkainen epäilys: Ensi yrityksellä kamera ei aina ilmesty mutta kun nyppää pois usb: sta ja laittaa kiinni uudestaan: hups, nythän se toimii...   Itse olen käyttänyt "Muikku" (eng. "Cheese") -ohjelmaa testailussa ja yksittäiskuvien ottamisessa.  Kameraliityntää pääsee testaamaan suoraan antamalla tämän komentoriville (Sovellukset/Apuohjelmat/Pääte):

Koodia: [Valitse]
gstreamer-properties
Valitse aukeavasta ikkunasta "Video" välilehti (="tabi") ja klikkaa "Kokeile".  Pitäisi kuva näkyä jos kaikki ok.  Jos ei toimi niin tarvitaan viisaampia miehiä kuin minä... :)
« Viimeksi muokattu: 05.08.09 - klo:19.55 kirjoittanut ajaaskel »
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.

shell$

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Vs: Logitech QuickCam S 7500
« Vastaus #2 : 05.08.09 - klo:23.29 »
Kiitos neuvoista. "Muikulla" kamera tunnistui heti ja näyttää toimivan OK. Myös aMSN näyttää äkkiseltään katsoen toimivan. Camorama ei tunnista edelleenkään kameraa (tosin taitaa olla ihan sama vaikka ei sitä teekkään).

Ilmeisesti "gstreamer-properties" ohjelman video välilehden kokeilu tuottaa onnistuessaan virityskuvaa vastaan väripalkkikuvion, jossa oikeassa
alareunassa on pieni TV-ruutu (minulla se oli kokonaan täynnä lumisadetta).

Kaikenkaikkiaan: Ongelma näyttää ratkenneen.....suurkiitos!!!
« Viimeksi muokattu: 05.08.09 - klo:23.35 kirjoittanut shell$ »