Kirjoittaja Aihe: Onnistuisiko rinnakkain elo samassa koneessa ?  (Luettu 7834 kertaa)

leipuri2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Onnistuisiko rinnakkain elo samassa koneessa ?
« : 04.08.09 - klo:12.16 »
ensimmäinen ratkaisu mulle on että , heitän acerin (jossa ubuntu)  heitän sen kokonaan ensi vuonna  juhannuskokkoon.

2. mahdollisuus on irrottaa kiintolevy, jolloin saan pelastettua kuoret ( mitähän niillä tekisin ?) 

3. mahdollisuus on kysyä Teiltä viisaammilta  : Kuinka tyhjennän ubuntun pois  acerin kiintolevyltäni ? 

4. vaihtoehto. : ostan uuden läppäri koneen  jossa Winkkari .

5. vaihtoehto  on että jätän ubuntun aceriin ja ostan silti uuden läppäri koneen   jossa edelleen winkkari  ilman nettiä.

eli laitteisto kokoonpano olisi seuraava. :

jos acer jää  niin acerissa on ubuntu ja netti ja lisäksi läppäri jossa winkkari ja psr 550  ei nettiä eikä virustorjuntaa

jos acer lähtee niin tilalle vain Läppäri jossa netti ja ubuntu  JA winkkari ja prs 550 ja cakewalk

jos kiintolevy lähtee ja acer jää niin silloin uudelle kiintolevylle  vain Winkkari  eikä nettiä.

tai sitten vielä mahdollisuus   uusi läppäri ja ilman ubuntua ja ilman nettiä ja ainoastaan winkkari ja PRS 550 ja Cakewalk .

Joten on varaa mistä valita..   Rahaahan tähän touhuun menee enemmän kuin uuno turhapuron housuihin ...   








Thinkit

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 912
  • Kysyvä ei tieltä eksy, eikä eksyvä tietä kysy.
    • Profiili
Vs: Onnistuisiko rinnakkain elo samassa koneessa ?
« Vastaus #1 : 04.08.09 - klo:12.39 »
Lainaus
ensimmäinen ratkaisu mulle on että , heitän acerin (jossa ubuntu)  heitän sen kokonaan ensi vuonna  juhannuskokkoon.

2. mahdollisuus on irrottaa kiintolevy, jolloin saan pelastettua kuoret ( mitähän niillä tekisin ?)

3. mahdollisuus on kysyä Teiltä viisaammilta  : Kuinka tyhjennän ubuntun pois  acerin kiintolevyltäni ?

4. vaihtoehto. : ostan uuden läppäri koneen  jossa Winkkari .

5. vaihtoehto  on että jätän ubuntun aceriin ja ostan silti uuden läppäri koneen   jossa edelleen winkkari  ilman nettiä.

eli laitteisto kokoonpano olisi seuraava. :

jos acer jää  niin acerissa on ubuntu ja netti ja lisäksi läppäri jossa winkkari ja psr 550  ei nettiä eikä virustorjuntaa

jos acer lähtee niin tilalle vain Läppäri jossa netti ja ubuntu  JA winkkari ja prs 550 ja cakewalk

jos kiintolevy lähtee ja acer jää niin silloin uudelle kiintolevylle  vain Winkkari  eikä nettiä.

tai sitten vielä mahdollisuus   uusi läppäri ja ilman ubuntua ja ilman nettiä ja ainoastaan winkkari ja PRS 550 ja Cakewalk .

Joten on varaa mistä valita..   Rahaahan tähän touhuun menee enemmän kuin uuno turhapuron housuihin ...   

Tuota tuota, mitä tässä nyt haetaan?
Jos haluat uuden koneen ostaa niin eihän siinä, mutta miksi pitää mainostaa noin radikaalisti sitä että tuo sinun acer lentää jkokkoon?
Miksi uusi kone jos entinen toimii? (ko?)

t: Antti  ;)
Lenovo Thinkpad e520
Kde Neon 5.22.3
Intel(R) Core(TM) i5-2410M CPU @ 2.30GHz
Amd Radeon HD 6630m
Intel HD 3000 integroitu
Samsung Evo 120G kovo ja 8G muistia
Sony Xperia 5 mk2 ja android 11

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Onnistuisiko rinnakkain elo samassa koneessa ?
« Vastaus #2 : 04.08.09 - klo:12.58 »
Kiinnittä huomiota siihen kirjoitusasuun, että saa selvän mitä ajat takaa!

ubuntusta pääsee ihan eroon kun käynnistää livelevyllä ja tyhjentää osiot.
Winkku levy sisään ja sen recovery-moodista /fixmbr
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

leipuri2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Onnistuisiko rinnakkain elo samassa koneessa ?
« Vastaus #3 : 04.08.09 - klo:14.18 »
Kiinnittä huomiota siihen kirjoitusasuun, että saa selvän mitä ajat takaa!

ubuntusta pääsee ihan eroon kun käynnistää livelevyllä ja tyhjentää osiot.
Winkku levy sisään ja sen recovery-moodista /fixmbr

Mulla ei ole live levyä ..  :) 


leipuri2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Onnistuisiko rinnakkain elo samassa koneessa ?
« Vastaus #4 : 04.08.09 - klo:14.22 »
Lainaus
ensimmäinen ratkaisu mulle on että , heitän acerin (jossa ubuntu)  heitän sen kokonaan ensi vuonna  juhannuskokkoon.

2. mahdollisuus on irrottaa kiintolevy, jolloin saan pelastettua kuoret ( mitähän niillä tekisin ?)

3. mahdollisuus on kysyä Teiltä viisaammilta  : Kuinka tyhjennän ubuntun pois  acerin kiintolevyltäni ?

4. vaihtoehto. : ostan uuden läppäri koneen  jossa Winkkari .

5. vaihtoehto  on että jätän ubuntun aceriin ja ostan silti uuden läppäri koneen   jossa edelleen winkkari  ilman nettiä.

eli laitteisto kokoonpano olisi seuraava. :

jos acer jää  niin acerissa on ubuntu ja netti ja lisäksi läppäri jossa winkkari ja psr 550  ei nettiä eikä virustorjuntaa

jos acer lähtee niin tilalle vain Läppäri jossa netti ja ubuntu  JA winkkari ja prs 550 ja cakewalk

jos kiintolevy lähtee ja acer jää niin silloin uudelle kiintolevylle  vain Winkkari  eikä nettiä.

tai sitten vielä mahdollisuus   uusi läppäri ja ilman ubuntua ja ilman nettiä ja ainoastaan winkkari ja PRS 550 ja Cakewalk .

Joten on varaa mistä valita..   Rahaahan tähän touhuun menee enemmän kuin uuno turhapuron housuihin ...   

Tuota tuota, mitä tässä nyt haetaan?
Jos haluat uuden koneen ostaa niin eihän siinä, mutta miksi pitää mainostaa noin radikaalisti sitä että tuo sinun acer lentää jkokkoon?
Miksi uusi kone jos entinen toimii? (ko?)

t: Antti  ;)


Joo kiitos tätä juuri mietin , jotta säästyisi rahaa... siis aceriin winkkari Cakewalkia varten mideille.

Ei kenties tarvita läppäriä vaan toinen käyttis ubuntun rinnalle winkkari johon ei nettiä.
Winkkari ja ubuntu siis aceriin rinnakkain..   

eli ubuntulla nettiin ja winkkarilla midit cakewalkiin.

silloin ei kai tarvita virus torjuntojakaan ??  sis ei kai pöpöt mene ubuntun läpi winkkarin puolelle? 

joo säästyy rahaa aikaa ja hermoja  ,,täytyy punnita huolella tätä vaihtoehtoa.


leipuri2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Onnistuisiko rinnakkain elo samassa koneessa ?
« Vastaus #5 : 05.08.09 - klo:08.51 »
Hei,

Kiitoksia kaikille minua tähän mennessä auttaneille.

Nyt pohdin tällaista :  Köyhä kun olen ja säästää rahaa yritän , niin ajattelin , että jos asennuttaisin Teidän ohjeidenne mukaan  tämän Win XP:n tähän aceriin  siis ubuntun rinnalle.

Ei tarvitsisi ostaa kallista läppäri konetta vaan voisin hoitaa kaikki asiat myöskin sen musa puolen tällä acerilla.

Käytän musa ohjelmistoina Cakewalkia ja audacityä.

Miten on onnistuuko XP asennus ubuntun rinnalle siten ,että voin käynnistäessä valita kumpaako käytän ? 

Tuo XP minulla on siis tuossa  mini amilossani joten alkuperäinen levy löytyy kyllä.

Entä vaikuttaako ubuntun netti siis mitenkään siihen XP:n virus altistumiseen?  Tarkoitan, että kun xp on kuitenkin alttiimpi viruksille ja pöpöille niin voiko sitä

käyttää siten, että ubuntu ei sairastu xp pöpöille ?
Voiko siis XP olla ilman nettiä siis vapaa virus uhista vaikka netti kaapeli on koneessa kiinni ubuntun takia ?

Odotan ohjeitanne ja kiitos jo etukäteen ?   



Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3939
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Onnistuisiko rinnakkain elo samassa koneessa ?
« Vastaus #6 : 05.08.09 - klo:09.00 »
itse en ole windowsia ikänä edes yrittänyt saada ubuntun rinnalle, mutta sellainen aavistus minulla on, että joudut osiomaan levyn kahteen osaan, live-cd:n avulla. osioituasi asennat windowsin suurimmalle vapaalle osiolle jos siinä asennusvaiheessa sellainen mahdollisuus annetaan.
live-cdltä löytyy sellainen ohjelma kuin partition editor
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

leipuri2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Onnistuisiko rinnakkain elo samassa koneessa ?
« Vastaus #7 : 05.08.09 - klo:10.03 »
itse en ole windowsia ikänä edes yrittänyt saada ubuntun rinnalle, mutta sellainen aavistus minulla on, että joudut osiomaan levyn kahteen osaan, live-cd:n avulla. osioituasi asennat windowsin suurimmalle vapaalle osiolle jos siinä asennusvaiheessa sellainen mahdollisuus annetaan.
live-cdltä löytyy sellainen ohjelma kuin partition editor

Kiitos.. nyt pitäisi vaan saada tuo live levy jostakin ???


Mites sen löytää ja mistä ?? 


gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Onnistuisiko rinnakkain elo samassa koneessa ?
« Vastaus #8 : 05.08.09 - klo:10.27 »
@ Leipuri2, joka asiasta ei tarvitse uutta aihetta aloittaa. Yhdistin kaksi edellistä aloittamaasi ketjua koska ne on kuitenkin samaa asiaa.

Livelevyn saat http://www.ubuntu-fi.org/lataa.html
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

leipuri2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Onnistuisiko rinnakkain elo samassa koneessa ?
« Vastaus #9 : 05.08.09 - klo:10.45 »
@ Leipuri2, joka asiasta ei tarvitse uutta aihetta aloittaa. Yhdistin kaksi edellistä aloittamaasi ketjua koska ne on kuitenkin samaa asiaa.

Livelevyn saat http://www.ubuntu-fi.org/lataa.html



Joo tätä olen jo kokeillut mutta sain työpöydälleni kuvakkeen joka ei pidä mitään sisällään. 
siis ilmoittaa että byte 0 tms..   
yritin polttaa sen levylle siis dvd muodossa mutta en onnistunut siinä.. 

ohjelma ilmoitti jostain tuntemattomasta virheestä ja lopetti suorittamisen .


leipuri2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Onnistuisiko rinnakkain elo samassa koneessa ?
« Vastaus #10 : 05.08.09 - klo:10.49 »
@ Leipuri2, joka asiasta ei tarvitse uutta aihetta aloittaa. Yhdistin kaksi edellistä aloittamaasi ketjua koska ne on kuitenkin samaa asiaa.

Livelevyn saat http://www.ubuntu-fi.org/lataa.html



Joo tätä olen jo kokeillut mutta sain työpöydälleni kuvakkeen joka ei pidä mitään sisällään. 
siis ilmoittaa että byte 0 tms..   
yritin polttaa sen levylle siis dvd muodossa mutta en onnistunut siinä.. 

ohjelma ilmoitti jostain tuntemattomasta virheestä ja lopetti suorittamisen .

Ahaa nyt taidan ymmärtää .. kone siis lataa tätä taustalla koko ajan ja latausta  aikaa siis on jäljellä 13 tuntias vielä ennen kuin voin polttaa sen levylle.. ok  hokasin ...   

vai luulenko väärin     näyttö nimittäin ilmoittaa että ladataan 2 tiedostoa ja lataus aika on noin 13 tuntia jäljellä ..







Storck

  • Vieras
Vs: Onnistuisiko rinnakkain elo samassa koneessa ?
« Vastaus #11 : 05.08.09 - klo:11.18 »
Työpöydällä on kaksi tiedostoa kunnes lataus valmistuu, sitten toinen häviää ja jäljelle jäänyt on se oikea.

leipuri2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Onnistuisiko rinnakkain elo samassa koneessa ?
« Vastaus #12 : 05.08.09 - klo:11.44 »
Työpöydällä on kaksi tiedostoa kunnes lataus valmistuu, sitten toinen häviää ja jäljelle jäänyt on se oikea.


Kiitos.. 

mutta hidasta on  vielä kestää noin 11 ja puoli tuntia...   

vois laulaa .. jo ilta tullut on urut soi.. kylä nukkuu...   


leipuri2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Onnistuisiko rinnakkain elo samassa koneessa ?
« Vastaus #13 : 05.08.09 - klo:12.04 »
Työpöydällä on kaksi tiedostoa kunnes lataus valmistuu, sitten toinen häviää ja jäljelle jäänyt on se oikea.


Kiitos.. 

mutta hidasta on  vielä kestää noin 11 ja puoli tuntia...   

vois laulaa .. jo ilta tullut on urut soi.. kylä nukkuu...   



Taidan tarvita 5 eri versiota xp Käyttiksestä nyt nimittäin nayttää siltä .

kerrompa teillekin mitä on selvinnyt:

1.  tämä amiloni xp levy ei käy acer koneeseeni. Windows tuki vahvisti asian .

2. tuo xp mikä minulla on  niin se on sp 2 versio ja mulla ei ole siihen produkt key tunnaria ..  joten sekään ei käy.

3. down grade  vistakoneesta ei onnistu ilman erikoisia  boottaus ja muita  formatointi menetelmiä joka vaatii xp levyn  on hankalaa mulle ilman tukea.

4. jotta saisin aceriin kunnon xp järjestelmän tarvitsee minun kait ostaa joku ihme lisenssi xp  huuto netistä,, koska xp  on jo historiaa  ja antiikkia,, 

5.  tämä homma taitaa kysyä kärsivällisyyttä enemmän kuin osasin kuvitella... 

Storck

  • Vieras
Vs: Onnistuisiko rinnakkain elo samassa koneessa ?
« Vastaus #14 : 05.08.09 - klo:12.08 »
Heitä se vindous mäkeen ja keskity Ubuntuun.

leipuri2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Onnistuisiko rinnakkain elo samassa koneessa ?
« Vastaus #15 : 06.08.09 - klo:11.20 »
Heitä se vindous mäkeen ja keskity Ubuntuun.

Niin tekisinkin jos ubuntulle olisi musa sekvenssereitä olemassa..

onko siis ?? 

Tarviin audio sekvenssin ja midi sekvensserin myös ja ohjelman joka tunnistaa minun pr550 soittimeni .


Storck

  • Vieras
Vs: Onnistuisiko rinnakkain elo samassa koneessa ?
« Vastaus #16 : 06.08.09 - klo:11.22 »
Ubuntu Studio

tutki

leipuri2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Onnistuisiko rinnakkain elo samassa koneessa ?
« Vastaus #17 : 06.08.09 - klo:11.23 »
Heitä se vindous mäkeen ja keskity Ubuntuun.

Niin tekisinkin jos ubuntulle olisi musa sekvenssereitä olemassa..

onko siis ?? 

Tarviin audio sekvenssin ja midi sekvensserin myös ja ohjelman joka tunnistaa minun pr550 soittimeni .


 
Subject    perinpohjainen ongelma ja selvitys 2. osa ..

    > Näissä tulee aina levy mukana. Niissä on esiasennettuna Service Pack 3, > joten suosittelen asennusta niiltä suoraan.
    > > Selvä.. Hei , tein kauppaa kaverin kanssa cakewalkin pro audio 8 sta.

Riita asia..  koskien Cakewalk pro audiota

Sain myyjän tiedot.. Mutta en maksanut ajallaan.
Nyt kun olen maksanut niin myyjä väittää että rahaa ei ole tullutkaan ..
Pankkiin on soitettu tänään aamulla 8.30 paikkeilla . 0200 3000 nordea .
pankki nauhoittaa puhelut.. onneksi ..
Elisa tietää kuka on soittanut ja minne ja milloin ..
poliisi tietää , että kärhämää on käynnissä muutaman kympin takia.
Myyjä ilmoitti, että maksua ei ole tullut hänelle , joten saa nähdä mitä tästäkin seuraa..
Myyjä väittää että rahaa ei ole tullut vaikka tilinumero on oikea
ostaja (minä) lähetin myyjälle kuitin maksusuorituksestani .
Myyjä väittää, että arkistointi tunnustakaan ei ole ja nordea mukamas aukeaa puhelimitse 10.30
luulen, että myyjällä ei ole puhtaan jauhot pussissaan ..
niinpä lähetin mailit poliisille osoitteeseen kirjaamo.helsinki@poliisi.fi
Joten täällä on mielenkiintoinen kaupankäynti meneillään..
Jos luette tätä blogia niin seuratkaa kuinka juttu edistyy.. jatkan taistelua..

leipuri123


ATK- ongelmani ..  


    Hei, Minulla on tietokone pöytäkone siis acer aspire t 180 ostettu veikon koneesta syksyllä 2007 Helsinki .
    Koneessa oli alunperin windows Vista käyttöjärjestelmä Home versiolla. Nyttemmin olen asennuttanut koneeseeni Ubuntu 9.04 linux järjestelmän Vistaa ei ilmeisestikään ole enää.
    Ja nyt todellakin tahtoisin muuttaa tämän ubuntun takaisin windows pohjaiseksi XP versioksi, jolloin voisin käyttää ohjelmistoa jońka nimi on Cakewalk pro audio 8.0
    Minulla on myös fujitsun amilo miniläppäri , jossa Fujitsua varten erikseen tehty 'Win XP home SP3 FI
    Siis jos tuo amilon XP EI käy siis tähän aceriini niin onko teillä myynnissä sellaista XP versiota laillisesti siis, jonka voin asentaa Tähän Acer aspire koneeseeni ?
    Miten on onnistuuko asennus ja miten ??

--

leipuri2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Onnistuisiko rinnakkain elo samassa koneessa ?
« Vastaus #18 : 06.08.09 - klo:11.24 »
Kiinnittä huomiota siihen kirjoitusasuun, että saa selvän mitä ajat takaa!

ubuntusta pääsee ihan eroon kun käynnistää livelevyllä ja tyhjentää osiot.
Winkku levy sisään ja sen recovery-moodista /fixmbr

Mulla ei ole live levyä ..  :) 



Mutta nyt mulla on se live levy jos se poltto onnistui jonka tein.. 

dvd muotoon .. 

leipuri2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Onnistuisiko rinnakkain elo samassa koneessa ?
« Vastaus #19 : 06.08.09 - klo:11.28 »
Ubuntu Studio

tutki

latasinkohan oikean tuotteen kun lataus aloitti jonkun alternate amd 64 jutun lataamisen  .. 

no katsotaan ..rohkea rokan syö .