Kirjoittaja Aihe: Livestationin pysyvä mounttaaminen xubuntussa/ubuntussa [osittain ratkaistu]  (Luettu 1936 kertaa)

kamm

• Käyttäjä
    • Profiili
Moi

Tiedän aiheesta löytyvän sata vanhaa ketjua. Monesti nämä ketjut on ratkenneet mutta ei ole tarkemmin kerrottu miten homma loppupeleissä ratkesi tai palapelin palasia on joutunut useamman ketjun välillä yhdistämään niin että olen joutunut hukkaan.

Joten vielä kerran gurut, saisko rautalankaohjeet. Ja jos tämä ratkeaa niin lupaan kertoa kaikille muille noobeille rivi riviltä miten tavoitteeseen päästiin!! ;)

Tavoite:
Tavoitteena mountata Livestationilta löytyvä Kuvat-kansio xubuntun/ubuntun työpöydälle niin että tiedostoja pystyy lukea, lisätä ja poistaa.

Livestationin asetukset:
Livestationissa on XFS tiedostojärjestelmä ja samba/ftp on aktivoitu Livestationin päästä.

Xubuntun/Ubuntukoneiden asetukset:
Samba asennettuna. Pystyn pingaamaan livestationin ja tuo näkyy smbtreessä. Smbfs asennettu.

Koodia: [Valitse]
ping 192.168.11.2 OK, livestation vastaa
smbtreeWORKGROUP
   \\HILL-LAPTOP          hill-laptop server (Samba, Ubuntu)
      \\HILL-LAPTOP\print$            Printer Drivers
      \\HILL-LAPTOP\Kuvat_linkstation   
      \\HILL-LAPTOP\IPC$              IPC Service (hill-laptop server (Samba, Ubuntu))
HILL
   \\LINKSTATION          LinkStation Live
      \\LINKSTATION\ADMIN$            IPC Service (LinkStation Live)
      \\LINKSTATION\IPC$              IPC Service (LinkStation Live)
      \\LINKSTATION\Kuvat             Kuvat
      \\LINKSTATION\Hill_Backup       Hill Backup
      \\LINKSTATION\info              LinkStation utilities

Fstab tiedostoon olen yrittänyt vaikka mitä, esim.
sudo mousepad /etc/fstab
//LIVESTATION/Kuvat /media/Kuvat_Linkstation _netdev,username=xxx,passowrd=yyy 0 0

« Viimeksi muokattu: 19.07.09 - klo:19.58 kirjoittanut kamm »

qwertyy

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Livestationin pysyvä mounttaaminen xubuntussa/ubuntussa
« Vastaus #1 : 19.07.09 - klo:15.37 »
Tästä on kyllä ollut aika paljon juttua täällä foorumilla, mutta tässä nyt taas linkki wikisivuun millä itse olen saanut homman hoidettua.
https://wiki.ubuntu.com/MountWindowsSharesPermanently

kamm

• Käyttäjä
    • Profiili
Sain tuon (ehkä) toimimaan, .smbcredentialsin avulla. Ainakin /media/Kuvat_linkstation kansiossa näkyy nyt olevan 455 Gt tilaa. Pystyn myös luomaan ja poistamaan tiedostoja.

Tosin jouduin käyttämään hostinimen sijasta ip:tä. Tuo olisi kyllä kätevämpi saada toimimaan hostnamella. Olen koittanut sekä isoilla että pienillä kirjaimilla (mikäli sillä nyt on tässä merkitystä).

Ja sitten ftp-yhteydellä en pääse linkstationin Kuvat-hakemistoon käsiksi. Vastaa että " 550 permission denied". Fstabissa lukee seuraavasti:
//192.168.11.2/Kuvat  /media/Kuvat_linkstation  cifs  credentials=/home/.smbcredentials,dir_mode=777,file_mode=777  0  0

Eli vähän pääsin eteenpäin, nyt täytyy selvittää vielä nuo ftp ja hostname asiat ;)

qwertyy

• Käyttäjä
    • Profiili
Hostaname määrityksellä en oikein itsekään saanut toimimaan LaCien verkkoasemaa. IP:llä toimii hyvin, enkä sitten alkanut ongelmaa sen kummemmin setvimään.