Kirjoittaja Aihe: PlaneShift asennuksen kanssa ongelmia.  (Luettu 1760 kertaa)

boodomi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
PlaneShift asennuksen kanssa ongelmia.
« : 18.07.09 - klo:02.37 »
Eli siis olen juuri aloittanut Ubuntun käytön ja tämä PlaneShift on ensimmäinen ohjelma jonka asennan(sellainen ohjelma joka ei löydy lisää/poista valikosta). Sain sen asennettua komennoilla chmod +x <bin file>
sudo ./<bin file>

Sitten siihen tuli se normaaliasennus valikko kuten windowsissa ja pistin siitä sitten vain tottumuksen mukaisesti ok ok ok :D No nyt kun yritän mennä PlaneShift kansioon niin minulle tulee ilmoitus, että minulla ei ole oikeuksia kyseiseen kansioon? Eli siis mitä minun on nyt tehtävä. Olisin erittäin kiitollinen, jos joku osaa meikäläistä auttaa.
Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.

LeP.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 53
    • Profiili
Vs: PlaneShift asennuksen kanssa ongelmia.
« Vastaus #1 : 18.07.09 - klo:14.35 »
Ilmeisesti tuo sudo tuossa bin tiedoston ajossa asentaa sen rootin oikeuksilla ja sen omistamiin kansioihin. Oletko kokeillu asentaa ilman sudo-komentoa, jos se ei olisi välttämätön.
ed. Kokeilin asentaa tuota. Asennuksen yhteydessä oli jotain juttua siitä että kuka saa ajaa tuon pelin ja annetaanko oikeuksia. Itse tosin asensin ilman sudoa home-kansioon, ilman mitään ongelmia.
« Viimeksi muokattu: 18.07.09 - klo:15.05 kirjoittanut LeP. »

boodomi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: PlaneShift asennuksen kanssa ongelmia.
« Vastaus #2 : 18.07.09 - klo:18.24 »
Juu lisäsin groupin games ja itteni sinne, niin sillä pääsin tästä vaivasta :) Nyt pystyn peliä moitteettomast pelaamaan.
Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.