Yrität ajella sitä ylläpitäjän oikeuksin ja sillä voi olla arvaamattomia seurauksia. (Noin vapaasti käännettynä.) Eli koetapa ajaa ilman sudoa edessä. Oletko koettanut, toteutuuko muutos, jos buuttaat välissä? En tiedä, onko se tarpeen, mutta tässä niin on syystä tai toisesta tehty.
Voit kokeilla myös vaihtaa oletusäänikorttia graafisesti valikosta Järjestelmä - Asetukset - Ääni.
En huomannut sanoa, että graafisesti tuo tosiaan on laitettu joka kohtaan oletuslaitteeksi, mutta silti tekee tuon että esim. youtuben äänet menee sisäisen kortin kautta. Nyt koitin ilman sudoa ja buuttauksella, mutta ei se edelleenkään mene ensimmäiseksi listassa. SB pysyy siellä sitkeästi. Nyt USB on HDMI:n edellä, mutta uskoisin sen johtuvan vain siitä että eilen EMU ei tainnut olla valmiiksi päällä kun käynnistin koneen, nyt oli.
Mulla on kans EMU 0404 USB, kokeilin virallisen britannian kielen foorumin ohjeilla asentaa alsat ym dmixit, mut en saanu noin äkkisiltään ääntä pihalle siitä. Miten sä oot sen virittäny että jekittää?
Kuten ehkä on havaittavissa, niin olen vielä aivan täysi noviisi Ubuntun ja Linuxin kanssa, siispä vastaus on: en mitään. Kytkin sen kiinni ja tuon verran mitä aloituspostauksessa kerroin, niin sen verran se toimii ihan heittämällä.
Edit: Nyt kun tutkin vähän enemmän, niin tarvitsisin yhden ominaisuuden sittenkin lisää, että pystyisi vaihtamaan 44,1kHz ja 48kHz välillä. Tämä taitaa tarkoittaa sitä että joudun katselemaan uutta DAC:ia. Harmi kun ei ole ihan säädintä itse EMU:ssa jolla tuota voisi vaihtaa. On vähän työlästä mennä aina winkkarin puolelle vaihtamista varten. Mokoma windows on niin hidas buuttaamaan