Kirjoittaja Aihe: VLC staattiseksi? miten?  (Luettu 2604 kertaa)

jussike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 979
    • Profiili
VLC staattiseksi? miten?
« : 13.07.09 - klo:00.29 »
VLC:stä nyt on jo jokunen ketju, mutta jos vielä yksi menisi.

Lähtötilanne:
Haluaisin saada VLC 1.0.0 toimimaan Hardyssa. (Hardy-yhteensopivat debit on vissiin kaikki 0.9.x -versioita.) Oikeastaan olisi vielä parempi jos sen oppisi kääntämään staattiseksi, jolloin ei olisi väliä miten vanha Linux on alla. Oikeat versiot riippuvuuksista kulkisi paketin mukana.

Olen kohtalaisen hartaasti tuota nyt yrittänyt - melko laihoin tuloksin. Olen saanut kääntämisen menemään loppuun asti, mutta lopputulos ei toimi. (libvlc-erroria ja muuta). Konfiguroinnissa olen kokeillut peruslitanioiden lisäksi "--enable-static --disable-shared" ja myös CFLAGS ja CXXFLAGS -määrittelyihin "-static" -vivun lisäämistä.

En ole perehtynyt pintaa syvemmältä esim. CFLAGSien merkitykseen, pkg-config -hässäkkään ja siihen, että vaatiiko staattiseksi kääntäminen että riippuvuudet olisi myös käännetty itse staattiseksi, jne.. eli kohtalaisen pihalla ollaan. Tulikohan yritettyä haukata liian isoa palaa kerralla?
Googlella en oikein löytänyt aiheesta paljoakaan.

Ideoita? Tällä foorumilla liikkuu porukkaa, joka osaa varmasti vastata tähän.

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: VLC staattiseksi? miten?
« Vastaus #1 : 13.07.09 - klo:15.31 »
Mitä se tarkallee ottaen herjaa?

Oletko päivittänyt kirjastot
Koodia: [Valitse]
sudo ldconfig
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: VLC staattiseksi? miten?
« Vastaus #2 : 13.07.09 - klo:19.04 »
Olen kohtalaisen hartaasti tuota nyt yrittänyt - melko laihoin tuloksin. Olen saanut kääntämisen menemään loppuun asti, mutta lopputulos ei toimi. (libvlc-erroria ja muuta). Konfiguroinnissa olen kokeillut peruslitanioiden lisäksi "--enable-static --disable-shared" ja myös CFLAGS ja CXXFLAGS -määrittelyihin "-static" -vivun lisäämistä.

Näillä vivuilla kaikki VLC:n omat moduulit kääntyvät staattisiksi kirjastoiksi, mutta koska VLC käyttää dynaamista moduulien latausta ajonaikana, näitä staattisia kirjastoja ei linkitetä VLC:n binääriin. VLC ei myöskään tee mitään hyödyllistä ilman moduuleitaan.

Homma ei siis taida onnistua muuttamatta käännösskriptejä. VLC:n omat moduulit pitäisi kääntää jaetuiksi kirjastoiksi, linkittäen ulkoiset kirjastot niihin staattisesti. En tiedä, kuinka vaikea operaatio tämä olisi, mutta parhaiten asia selvinnee kysymällä VLC:n foorumeilla.

Toinen vaihtoehto on kokeilla jotain Statifierin tai Erminen tyyppistä työkalua.

jussike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: VLC staattiseksi? miten?
« Vastaus #3 : 13.07.09 - klo:21.37 »
Toinen vaihtoehto on kokeilla jotain Statifierin tai Erminen tyyppistä työkalua.

No esmes tuo Statifier kuulostaisi äkkiseltään juuri siltä mitä haen. Täytyy tutustua. Kiitos paljon selvennyksestä!

EDIT: Vaan liian helppoapa tuo olisi ollut jos olisi toiminut ihan heittämällä. Statifier pääsi segmentation faulttiin ja Erminen binääri kyllä toimi ja rokkas samalla koneella millä oli tehty, mutta se ei tajunnu napata mukaan kaikkea tarpeellista (esmes interfacea), joten toiseen koneeseen heitettynä ei toiminu. Täytyy joskus vielä katsoa saako sinne niin paljon vipuja, että sais kaiken mukaan.
« Viimeksi muokattu: 13.07.09 - klo:23.02 kirjoittanut jussike »