Kirjoittaja Aihe: Skypessä ongelma  (Luettu 1891 kertaa)

Mutru

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Skypessä ongelma
« : 07.07.09 - klo:11.40 »
Eli kun koitan soittaa niin ilmoittelee;  Problem with Audio Playback
Mikä mahtaisi olla ongelmana/miten se korjataan?

« Viimeksi muokattu: 07.07.09 - klo:11.43 kirjoittanut Mutru »

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: Skypessä ongelma
« Vastaus #1 : 07.07.09 - klo:14.38 »
Mene skypen ääniasetuksiin ja laita pulseksi in, out, ja soitto ja täppä pois, ettei se saisi itse muutta mitään asetuksia. Jos Pulse ei toimi joka kohdassa, niin valitse toimiva. Ubuntun mikserista sitten voit säätää äänen voimakkuuden.

Mutru

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Skypessä ongelma
« Vastaus #2 : 07.07.09 - klo:21.18 »
Jokin nyt mättää.. Kaveri ei kuule mun ääntä vaik mikki on kunnos... Mutta äänet kyllä kuuluu nyt hyvin! :)
Mites tuon ongelman voisi korjata jotta saatais keskustelu alkuun? :)

timsku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 225
    • Profiili
Vs: Skypessä ongelma
« Vastaus #3 : 08.07.09 - klo:02.12 »
Veikkaan että vika löytyy mikserin säädöistä, väärä mikki valittuna, mikki liian hiljaisella tai vastaavaa...suurin osa Skypen mikki-ongelmista johtunee mikserin säädöistä. :-\ Mikseri kun ei näytä yleensä kaikkia tarpeellisia säätöjä vakiona...vaatii pientä säätöä ! Hyvä konsti löytää oikea mikki on ottaa mikin vaimennukset pois päältä ja kokeilla kumpi mikki pitää älämölöä kaiuttimissa... :)
« Viimeksi muokattu: 08.07.09 - klo:02.15 kirjoittanut timsku »

Kerneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 42
    • Profiili
Vs: Skypessä ongelma
« Vastaus #4 : 08.07.09 - klo:12.00 »
Itse tappelin myös joskus skypen ja pulseaudion kanssa. Lopuksi vaihtoehdoiksi jäi joko pulseaudion poistaminen tai skypen oss version käyttäminen. Medibuntun repoista löytyy tuo skype-static-oss paketti joka pitää käynnistää "padsp skype" komennolla. Onhan tuo vähän purkkaratkaisu mutta ainakin itselläni toimii.

http://www.pulseaudio.org/wiki/PerfectSetup#Skype