Kirjoittaja Aihe: Diablo 2 Asennus-ongelma  (Luettu 2755 kertaa)

Wormvomit

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Diablo 2 Asennus-ongelma
« : 06.07.09 - klo:21.17 »
Elikkäs tänään rupesin ubuntulle asentamaan Diablo 2:sta, mutta heti asennuksen alussa tuli minun taidoille liian vaikea pulma. Omistan siis pelin kaupasta ostettuna ja tarvittavat cd-keyt, mutta omistan myös pelin asennuslevyjen .iso tiedostot, jotka ovat tässä tilanteessa vain käytettävissä.

Joten aloitin asennuksen Gmount-iso ohjelmalla, mounttasin kaikki kolme levyä ja winellä käynnistin install.exen. Mutta heti kun peli aloittaa asennuksen ja pyytää vaihtamaan "play" levylle että asennus voisi jatkua ilmeneekin tämä ongelma. Eli "play" levy on mountattuna niinkuin kuuluukin (tai ainakin uskon niin koska levykuva ilmestyy työpöydälle) mutta vaikka painaa ok:ta niin asennus ei reagoi mitenkään siihen. Auttakaa minua nimittäin tämä ongelma räjäyttää pääni! ???

Ja tuo ohje minulla oli käytössä: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=362457      :-\


saakeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 26
    • Profiili
Vs: Diablo 2 Asennus-ongelma
« Vastaus #1 : 13.07.09 - klo:11.10 »
kannattaa koittaa asentaa www.battle.net tai www.us.battle.net kautta. jos siellä ei vielä käyttäjää ole niin luo äkkiä, lisää peli cdkeyn avulla ja lataa ja asenna.

Koitan kohta tätä... kunhan saisin nyt asennettua ensin kaiken hyödyllisen
I've just listened



tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Vs: Diablo 2 Asennus-ongelma
« Vastaus #2 : 13.07.09 - klo:19.07 »
Tjooh ne isot pitää olla mountattuna samaan kansioon ei se installeri niitä muualta löydä, tai no riippuen installerista voi se hakea ne toisestakin kansiosta, mutta sinun pitää kertoa winelle että on toisiakin asemia olemassa. Eli winecfg ohjelmalla(kokeile klikata hae automaattisesti täppää) säädät asema välilehden asetukset niin että sieltä näkyy mountatut levyt jonain asemana. Tai tee päätteessä käsin koko homma:
Koodia: [Valitse]
cd /missä/isot/on
sudo modprobe loop
sudo mkdir /media/iso
sudo mount -t iso9660 -o loop eka.iso /media/iso
cd /media/iso
wine setup.exe&

Ja kun käskee vaihtaa levyä, poista entinen ensin:
Koodia: [Valitse]
cd ..
wine eject
sudo umount /media/iso
sudo mount -t iso9660 -o loop toka.iso /media/iso

[ylläpito on poistanut liitteen]
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...