Medibuntusta taitaa saada suljetun koodin ohjelmia, esim. Skypen. Itse en ole sitä tarvinnut koskaan. Jos haluat tuota käyttää, sinun pitäisi lisätä sille avain. Sen voi tehdä päätteestä esim. seuraavasti: wget http://packages.medibuntu.org/medibuntu-key.gpg
sudo apt-key add medibuntu-key.gpg
Ensimmäinen siis hakee netistä sen avaimen ja toisella lisätään se järjestelmään. Tuohon voi olla muitakin tapoja... Jos taas et tuota medibuntua tarvitse, niin poista sen rivi sources.list-tiedostosta.
Mitä ohjelmia yrität saada käyntiin. Siinä lisäys-valikossahan on myös vaihtoehto "muista käynnissä olevat ohjelmat", jos sitä haluaa käyttää. Voit myös kokeilla käynnistää haluamiasi ohjelmia komentoriviltä, jolloin näet, onko komento oikein. Esim. itse saan Deluge-ohjelman käyntiin komentoriviltä kirjoittamalla "deluge". Niinpä lisään tuon siihen käynnistyskomento-kohtaan ja homma toimii.
Laitteistoa saa näkyville monin tavoin. Esim. päätteessä voi kokeilla komentoja lspci, sudo lshw, lsusb. Tuohon oli jokin oma pakettinsakin, oliskohan ollut sysinfo nimeltään. Ajureita en ole koskaan päivittänyt itse, niihin on tosin joskus tainnut tulla päivityksiä ihan normipäivitysten mukana.