Kirjoittaja Aihe: Wine ja SukuJutut-ohjelma (RATKAISTU)  (Luettu 1971 kertaa)

oivajussi

• Käyttäjä
    • Profiili
Wine ja SukuJutut-ohjelma (RATKAISTU)
« : 01.07.09 - klo:14.43 »
Käytän Ubuntua (nyt 9.04) kaikissa tehtävissä, jotka vaativat tietokonetta. Ainoastaan yksi minulle tärkeä ohjelma, jota en osaa käyttää  Ubuntussa, on otsikossa mainittu. Tavoitteena on luopua W:n käytöstä kokonaan ja viimeistään silloin kun tuki XP:lle loppuu.

Sukujutut ohjelmaa voi sen tekijän mukaan käyttää myös Linuxissa, ainakin Ubuntussa. Ohje em. käyttööön on tässähttp://www.sukujutut.fi/linux_info.asp. Ohjeen tekijää en nyt tavoita, joten ajattelin kysyä tältä foorumilta, miten ohjetta käytän. Ohjeessa ei varmaankaan ole mitään vikaa. Vika on siinä, että tietotekniset perustaitoni ovat varsin puutteeliiset.

Olen tehnyt ohjeen mukaisen täysasennuksen ja löytänyt puuttuvan scrrun.dll tiedoston, mutta miten menetellä ohjeen loppuosan kanssa eli:

1. Olen löytänyt kansion /home/jussi/.wine/drive_c/windows/system32 kansion ja kopioinut ..dll tiedoston sinne. Ohjeessa olevaa .wine\drive_c\windows\system32 kansiota en ole löytänyt mistään Ubuntun tiedostoista. Tässä lienee yksi syys siihen, että ohjeessa puheena oleva varmuuskopiointi ei toimi ja sen takia koko ohjelma on käyttökelvoton. Huom. erot / ja \ merkeissä. Onko tuo \ Windowsille ominainen merkki?

2.Mitä tarkoittaa ohjeen viimeinen virke. Miten konsolissa mennään ko. hakemistoon (onko hakemisto tässä sama kuin em. .wine....kansio?)ja miten siellä annetaan komento reg.... Konsolin(pääte?) käyttöä olen kyllä Ubuntussa jonkin verran tehnyt.
« Viimeksi muokattu: 02.07.09 - klo:13.12 kirjoittanut oivajussi »

Storck

• Vieras
Vs: Wine ja SukuJutut-ohjelma
« Vastaus #1 : 01.07.09 - klo:14.51 »
Tuosta ohjelmasta en osaa sanoa mitään. Mieleen tuli sellainen että muistaakseni Gramps (Ubuntun vastaava kuin tuo sinun) on jollain tavalla yhteensopiva/ymmärtävä vindoussin kanssa. Ei ainakaan tarvitse tapella asennusjutuissa  :)

Jakke77

• Käyttäjä
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Wine ja SukuJutut-ohjelma
« Vastaus #2 : 01.07.09 - klo:15.32 »
grampsilla saat ilmaista sivutilaa :)

http://library.gramps-project.org/ voit sukulaisillesi antaa linkin katsomaan sukuasi :)
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

oivajussi

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Wine ja SukuJutut-ohjelma (Ratkaistu)
« Vastaus #3 : 01.07.09 - klo:15.41 »
Kiitos ehdotuksista. Sain po. ohjelman toimimaan Winellä Ubuntussa yksinkertaisesti komentamalla päätteessä regsvr32 scrrun.dll. Komennon jälkeen pääteessä luku, että jotain oli succesfully ja ohjelman varmuuskopiointi toimi kuten pitääkin. Taas kävi moukalla tuuri!