Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 9.04, Firefox ja Adobe Flash Player päivitys.  (Luettu 2949 kertaa)

Rami1

• Käyttäjä
    • Profiili
Ubuntu 9.04 päivittänyt Flash Playerin uusimpaan 10.xxxx versioon, mutta Firefox ei päivitä entistä 9.xxxx versiota uusimpaan, esim. YLE Areena näkyy ainoastaan tällä 10.xxxx versiolla, olisiko jollain tietoa miten päivitys onnistuisi.

thewk

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Ubuntu 9.04, Firefox ja Adobe Flash Player päivitys.
« Vastaus #1 : 30.06.09 - klo:01.25 »
Itellä kyllä toimii Areena ja näkyy olevan 10-versio. Oletko miten asentanut tuon Flashin? Itse latasin Adoben sivuilta Ubuntuun sopivan paketin (.deb) ja asensin. Ethän sitten ole asentanut mitään noista Gnasheista tai muista Flash-versioista vaan tuon Adoben aidon?
HP Compaq 6300 Pro + Ubuntu 22.04.2

Rami1

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 30.06.09 - klo:11.59 »
Itellä kyllä toimii Areena ja näkyy olevan 10-versio. Oletko miten asentanut tuon Flashin? Itse latasin Adoben sivuilta Ubuntuun sopivan paketin (.deb) ja asensin. Ethän sitten ole asentanut mitään noista Gnasheista tai muista Flash-versioista vaan tuon Adoben aidon?

Asensin juuri tuon Adoben Flash Player 10.xxxx Debian version, asennus meni ihan OK, mutta ei ilmestynyt Firefoxin lisäosiin, sen jälkeen normaali Ubuntu 9.04 päivitystenhallinta päivitysten yhteydessä ilmoitti Adoben version olevan vanhempi kuin saatavilla oleva ja päivitin sitten vielä uudempaan tällä Ubuntu 9.04 versiolla, sama tilanne Firefoxissa.
Ubuntu päivitetty 8.10 versiosta 9.04 versioon, voisiko tuolla olla vaikutusta, verrattuna puhtaaseen 9.04 asennukseen.
Muuten Firefox toimii moitteettomasti, jotkut ohjelmat eivät toimi 9.04 uusimmalla kernelillä, korjaantuu sillä kun valitsee GRUBista aiemman kernelin (esim. Kaffeine Digi-TV).

[ylläpito on poistanut liitteen]

thewk

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 30.06.09 - klo:12.11 »
Olen itse juuri sattumalta asentanut aluksi 8.10 ja sitten päivittänyt tähän 9.04:ään. En tiedä onko eroa, joskus kyllä tulee luettua epäonnistuneista päivityksistä, mutta jos ei virhesanomia siinä päivitysprosessissa näy niin eikait siinä mitään. Käytän itse myös Kaffeinea Fujitechin tikun kanssa ja ihan hyvin toimii. Päivitystenhallinta ei minulla kyllä tarjoa flashiin mitään, samalla tavalla näkyi olevan merkittynä Adobe Flash Plugin kuin tuossa sun kuvassa.
HP Compaq 6300 Pro + Ubuntu 22.04.2