Kirjoittaja Aihe: Porttien avaus  (Luettu 4574 kertaa)

Diph

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Porttien avaus
« : 07.04.06 - klo:14.09 »
Onko mahdollista saada Ubuntussa portti 20 käyttöön Azureukselle. Firestarterista kun aukaisee tuon portin niin se laittaa siihen että FTP, BitTorrentille on portit 6681-6689. Azureus valittaa että portti on jonkin muun ohjelman käytössä.

Toinen ongelma on että Auzureuksen käynnistyessä se hakee päivityksiä. Ne latautuu, mutta niiden asennus ei onnistu. Tulee ilmoitus

Koodia: [Valitse]
Version 2.0 of plugins 'azplugins' failed to install - /opt/azureus/plugins/azplugins/azplugins_2.0.jar(Lupa evätty)
Voiko olla näin että ei ole oikeutta kirjoittaa kansioon.
« Viimeksi muokattu: 07.04.06 - klo:14.14 kirjoittanut Diphtheria »

Kupuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 804
  • Kubuntu 8.10 @ Amilo A1645
    • Profiili
Re: Porttien avaus
« Vastaus #1 : 07.04.06 - klo:14.34 »
Onko mahdollista saada Ubuntussa portti 20 käyttöön Azureukselle. Firestarterista kun aukaisee tuon portin niin se laittaa siihen että FTP, BitTorrentille on portit 6681-6689. Azureus valittaa että portti on jonkin muun ohjelman käytössä.

Toinen ongelma on että Auzureuksen käynnistyessä se hakee päivityksiä. Ne latautuu, mutta niiden asennus ei onnistu. Tulee ilmoitus

Koodia: [Valitse]
Version 2.0 of plugins 'azplugins' failed to install - /opt/azureus/plugins/azplugins/azplugins_2.0.jar(Lupa evätty)
Voiko olla näin että ei ole oikeutta kirjoittaa kansioon.
Tosta päivityksestä. Sulla ei ole oikeuksia /opt-hakemistoon. Avaa Azureus roottina ja päivitä. Sen jälkeen käytä taas normaalina käyttäjänä.
Amilo A1645: AMD 3300+ 2.0 Ghz, 512 mb RAM, 80 gb kiintolevy.
Last.fm

ufc

  • Vieras
Re: Porttien avaus
« Vastaus #2 : 07.04.06 - klo:14.45 »
Niin, eli avaa

sudo azureus 

anna päivittää  ruksia


ja kokeiles uudelleen.

Diph

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Re: Porttien avaus
« Vastaus #3 : 07.04.06 - klo:16.04 »
Kiitoksia, nyt toimii. Menee varmaan jonkin verran aikaa ennenkuin oppii nuo kansioiden yms. oikeusasiat. Miten tuo porttien avaus. Palveluntarjoaja pitää porttia 20 auki niin pitäisi saada azureus käyttämään sitä.

Kupuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 804
  • Kubuntu 8.10 @ Amilo A1645
    • Profiili
Re: Porttien avaus
« Vastaus #4 : 07.04.06 - klo:17.10 »
Kiitoksia, nyt toimii. Menee varmaan jonkin verran aikaa ennenkuin oppii nuo kansioiden yms. oikeusasiat. Miten tuo porttien avaus. Palveluntarjoaja pitää porttia 20 auki niin pitäisi saada azureus käyttämään sitä.
Eikö mitään muuta? Yleensä ei ole hyvä idea käyttää mitään tunnettua porttia.
EDIT: Sen Azureuksen saa käyttämään jotakin porttia tällä tavalla:
1. Avaa Azureus

2.Valitse Työkalut -> Asetukset.

3. Kirjoita haluamasi portti kohtaan: "Sisääntulevan TCP- ja UDP-liikenteen portti"

4. Nyt pitäisi toimia.
« Viimeksi muokattu: 07.04.06 - klo:17.13 kirjoittanut Kupuntu »
Amilo A1645: AMD 3300+ 2.0 Ghz, 512 mb RAM, 80 gb kiintolevy.
Last.fm

Diph

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Re: Porttien avaus
« Vastaus #5 : 07.04.06 - klo:17.36 »
Kyllä minä olen valinnut portiksi tuon edellämainitun. Windowsissa tuo portti toimi azureuksessa eikä valittanut NAT:sta tai siitä että portti on jonkun toisen ohjelman käytössä. Joo ei oo portteja paljoa auki palveluntarjoajalla ulkomaailmaan päin.  :)

Kupuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 804
  • Kubuntu 8.10 @ Amilo A1645
    • Profiili
Re: Porttien avaus
« Vastaus #6 : 07.04.06 - klo:17.46 »
Kyllä minä olen valinnut portiksi tuon edellämainitun. Windowsissa tuo portti toimi azureuksessa eikä valittanut NAT:sta tai siitä että portti on jonkun toisen ohjelman käytössä. Joo ei oo portteja paljoa auki palveluntarjoajalla ulkomaailmaan päin.  :)
Mikä ISP sulla oikein on? Mulla on DNA ja kaikki portit on auki.
Amilo A1645: AMD 3300+ 2.0 Ghz, 512 mb RAM, 80 gb kiintolevy.
Last.fm

Diph

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Re: Porttien avaus
« Vastaus #7 : 07.04.06 - klo:20.03 »
 
Lainaus
Mikä ISP sulla oikein on? Mulla on DNA ja kaikki portit on auki.
Baana ja Oulussa asustellaan. Minun tietääkseni ei ole kuin muutama portti auki.