Kirjoittaja Aihe: [Kernel panic]Nyt sen myrkyn lykkäsi. [RATKAISTU]  (Luettu 6292 kertaa)

bonus13

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Illalla toimi kone ihan normaalisti, mutta ei enää. Ukkosia ei ole ollut.

Rullaa lukuja näyttäen ja pysähtyy kohtaan Kernel panic - not syncing: Attempted to kill init!

Onko kone kaapattu vai mikä mättää?

Taidan siirtyä Windowsiin takaisin, ei tästä tule yhtään mitään, voi surku :'(

edit//gdm, otsikkoa muokattu hieman kuvaavammaksi.
« Viimeksi muokattu: 30.06.09 - klo:21.48 kirjoittanut gdm »

Storck

  • Vieras
Vs: Nyt sen myrkyn lykkäsi.
« Vastaus #1 : 29.06.09 - klo:15.12 »
Kiva kun kävit    ;D
« Viimeksi muokattu: 29.06.09 - klo:15.14 kirjoittanut Storck »

PjotorM

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Nyt sen myrkyn lykkäsi.
« Vastaus #2 : 29.06.09 - klo:15.21 »
En nyt osaa itse auttaa, mutta Storckin vastaus on asiaton.
Eiköhän apua tule kohta joltain muulta, yhteisö auttaa !

bonus13

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Nyt sen myrkyn lykkäsi.
« Vastaus #3 : 29.06.09 - klo:15.26 »
En nyt osaa itse auttaa, mutta Storckin vastaus on asiaton.
Eiköhän apua tule kohta joltain muulta, yhteisö auttaa !

No saipahan puumerkkinsä tähänkin avaukseen, toisille se on hyvin tärkeetä

thewk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 436
    • Profiili
Vs: Nyt sen myrkyn lykkäsi.
« Vastaus #4 : 29.06.09 - klo:15.38 »
Tuskin konetta kuitenkaan kaapattu on  :)

Googletin että ilmeisesti tuossa tilanteessa järjestelmä ei tiedä miten jatkaa, eli kait yleinen sekaannustila  :) Oletko päivittänyt kerneliä, ajureita tai jotain? Pari kertaa on itellä mennyt järjestelmä sekaisin kun olen kajonnut näyttiksen ajureihin ja silloin on tullut itekkin tympäännyttyä niin että olen pistänyt systeemin sileäksi  :)
HP Compaq 6300 Pro + Ubuntu 22.04.2

jkorhonen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Nyt sen myrkyn lykkäsi.
« Vastaus #5 : 29.06.09 - klo:15.49 »
Kuulostaa rautavialta tai sitten tiedostot ovat kovalevyllä hieman sykkyrällä. Jälkimmäiseen vaivaan Windows voi auttaakin, ensimmäiseen vaivaan ei.

Käynnistä kone Ubuntun asennus cd-levyllä, aja kyseiseltä levyltä memtest ja jos muisti on ok, niin ehkä se muukin laitteisto on about ok.
Seuraavaksi kannatta tarkistaa levy käynnistämällä Ubuntu cd-levyltä ja päätteeseen kirjoittelet sopivan komennon jolla levyn saa tarkistettua, esimerkiksi
Koodia: [Valitse]
fsck.ext3 -fy /dev/sda1

bonus13

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Nyt sen myrkyn lykkäsi.
« Vastaus #6 : 29.06.09 - klo:15.51 »
Kuulostaa rautavialta tai sitten tiedostot ovat kovalevyllä hieman sykkyrällä. Jälkimmäiseen vaivaan Windows voi auttaakin, ensimmäiseen vaivaan ei.

Käynnistä kone Ubuntun asennus cd-levyllä, aja kyseiseltä levyltä memtest ja jos muisti on ok, niin ehkä se muukin laitteisto on about ok.
Seuraavaksi kannatta tarkistaa levy käynnistämällä Ubuntu cd-levyltä ja päätteeseen kirjoittelet sopivan komennon jolla levyn saa tarkistettua, esimerkiksi
Koodia: [Valitse]
fsck.ext3 -fy /dev/sda1


Eipä käynnistynyt cd- levyltä olenkaan, nyt huutaa puhaltimet täysillä

bonus13

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Nyt sen myrkyn lykkäsi.
« Vastaus #7 : 29.06.09 - klo:15.53 »
Tuskin konetta kuitenkaan kaapattu on  :)

Googletin että ilmeisesti tuossa tilanteessa järjestelmä ei tiedä miten jatkaa, eli kait yleinen sekaannustila  :) Oletko päivittänyt kerneliä, ajureita tai jotain? Pari kertaa on itellä mennyt järjestelmä sekaisin kun olen kajonnut näyttiksen ajureihin ja silloin on tullut itekkin tympäännyttyä niin että olen pistänyt systeemin sileäksi  :)

Minäkin kuumeisesti etsiskelin aiheesta tietoa, mitään en ole päivittänyt itse vaan olen ottanut kaiken mitä Ubuntu tarjoaa, syystä että en ymmärrä mitä otetaan mitä ei. Nyt on tilanne se, että puhaltimet huutaa täysillä ja näyttö on pimeä, enää ei siis numerotkaan juokse.

oobetimer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1470
    • Profiili
Vs: Nyt sen myrkyn lykkäsi.
« Vastaus #8 : 29.06.09 - klo:16.05 »
Tuskin konetta kuitenkaan kaapattu on  :)

Googletin että ilmeisesti tuossa tilanteessa järjestelmä ei tiedä miten jatkaa, eli kait yleinen sekaannustila  :) Oletko päivittänyt kerneliä, ajureita tai jotain? Pari kertaa on itellä mennyt järjestelmä sekaisin kun olen kajonnut näyttiksen ajureihin ja silloin on tullut itekkin tympäännyttyä niin että olen pistänyt systeemin sileäksi  :)

Minäkin kuumeisesti etsiskelin aiheesta tietoa, mitään en ole päivittänyt itse vaan olen ottanut kaiken mitä Ubuntu tarjoaa, syystä että en ymmärrä mitä otetaan mitä ei. Nyt on tilanne se, että puhaltimet huutaa täysillä ja näyttö on pimeä, enää ei siis numerotkaan juokse.

Ota kovalevy irti koneesta, ja käynnistä kone live-CD:llä. Jos silloinkin näyttö on pimeä ja numerot eivät juokse, niin silloin kyseessä on jokin emolevyvika (muisti, bios, ym). Kaiken virran pois ottaminen koneesta vähäksi aikaa saattaa palauttaa koneen toimintakuntoon, eli akku ja virtajohto pois vähäksi aikaa... :)
13/2/2009 and friday....

http://debian-fi.dy.fi/

bonus13

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Nyt sen myrkyn lykkäsi.
« Vastaus #9 : 29.06.09 - klo:16.54 »
Tuskin konetta kuitenkaan kaapattu on  :)

Googletin että ilmeisesti tuossa tilanteessa järjestelmä ei tiedä miten jatkaa, eli kait yleinen sekaannustila  :) Oletko päivittänyt kerneliä, ajureita tai jotain? Pari kertaa on itellä mennyt järjestelmä sekaisin kun olen kajonnut näyttiksen ajureihin ja silloin on tullut itekkin tympäännyttyä niin että olen pistänyt systeemin sileäksi  :)

Minäkin kuumeisesti etsiskelin aiheesta tietoa, mitään en ole päivittänyt itse vaan olen ottanut kaiken mitä Ubuntu tarjoaa, syystä että en ymmärrä mitä otetaan mitä ei. Nyt on tilanne se, että puhaltimet huutaa täysillä ja näyttö on pimeä, enää ei siis numerotkaan juokse.

Ota kovalevy irti koneesta, ja käynnistä kone live-CD:llä. Jos silloinkin näyttö on pimeä ja numerot eivät juokse, niin silloin kyseessä on jokin emolevyvika (muisti, bios, ym). Kaiken virran pois ottaminen koneesta vähäksi aikaa saattaa palauttaa koneen toimintakuntoon, eli akku ja virtajohto pois vähäksi aikaa... :)

Tekemään, tekemään................. ::)

bonus13

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Nyt sen myrkyn lykkäsi.
« Vastaus #10 : 29.06.09 - klo:18.05 »
Virrat pois, BIOS paristo irti....odotus. Laitto takaisin, kone lähtee käyntiin, tulee työpöydälle, JÄMÄHTÄÄ, resetoin, numerot vilkuu pysähtyy samaan tekstiin mikä lukee tuolla avauksessa ???

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Nyt sen myrkyn lykkäsi.
« Vastaus #11 : 29.06.09 - klo:18.06 »
Saatko kokeiltua LiveCD:tä? Tai sen memtestiä?
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

bonus13

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Nyt sen myrkyn lykkäsi.
« Vastaus #12 : 29.06.09 - klo:20.51 »
Saatko kokeiltua LiveCD:tä? Tai sen memtestiä?

Kirjoitin tuonne aiemmin, ettei cd-toimi, vaan jämähtää paikoilleen. Siihen tulee joku suorakaiteen muotoinen pieni taulu päälle, en tietenkän muista mitä siinä luki :( Edelleen sama tilanne päällä musta näyttö ja puhaltimet huutaa täysillä. Normaalisti kone on tosi hiljainen.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Nyt sen myrkyn lykkäsi.
« Vastaus #13 : 29.06.09 - klo:21.06 »
Saatko kokeiltua LiveCD:tä? Tai sen memtestiä?

Kirjoitin tuonne aiemmin, ettei cd-toimi, vaan jämähtää paikoilleen. Siihen tulee joku suorakaiteen muotoinen pieni taulu päälle, en tietenkän muista mitä siinä luki :( Edelleen sama tilanne päällä musta näyttö ja puhaltimet huutaa täysillä. Normaalisti kone on tosi hiljainen.

Kuulostaa kyllä rautavialta... :(
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

jkorhonen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Nyt sen myrkyn lykkäsi.
« Vastaus #14 : 30.06.09 - klo:12.48 »
Mikäli laitteessa ei ole takuuta tai ei ole enää voimassa, niin ruuvari kouraan ja koppa auki..    ja johto irti seinästä

1. Nollaa BIOS irrottamalla patteri koneen ollessa sammuksissa ja tarkista, että kaikki liitetyt laitteet ovat emolevyllä kunnolla kiinni -> koe käynnistys
2. Jos muistikampoja on kaksi irrota ensin toinen kokeile käynnistymistä, tarvittaessa toista sama toisella kammalla -> koe käynnistys
3. Irrota kovalevyn / kovalevyjen kaapelit emolta, eli IDE tai/ja SATA kaapeli(t) -> koe käynnistys
4. irrota kaikki helposti lähtevät osat emolta lukuun ottamatta virtakaapelia ja prosessoria ja tee koe käynnistys, ainakin ulinaa pitäisi kuulua

Terhi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: Nyt sen myrkyn lykkäsi.
« Vastaus #15 : 30.06.09 - klo:13.27 »
Mikäli laitteessa ei ole takuuta tai ei ole enää voimassa, niin ruuvari kouraan ja koppa auki..    ja johto irti seinästä

Johto ensin irti seinästä ja sitten vasta koppa auki. Sattuu kovin ja säikäyttää todella hyvin, jos vaikka virtalähteessä on vikaa... Nykyään tarkistan kahdesti onko koneessa virrat kiinni ;)

Viallinen virtalähdekin muuten aiheuttaa aika mielenkiintoisia ongelmia koneessa. Kuten em. viat.
~/ sweet ~/

bonus13

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Nyt sen myrkyn lykkäsi.
« Vastaus #16 : 30.06.09 - klo:19.56 »
Työ haittaa harrastuksia en ole aikaisemmin ehtinyt tilannetta päivittää :)

Muistikampa irti sanat litaniat ja tilt. Toinen muistikampa irti ja kas kummaa pingviini heräsi ;D puhaltimet huuti täysillä mutta ne sain bios asetuksista normaaleiksi.
Laitoin takaisin sen ekaksi irrotettun kamman ja kone pelaa edelleen.

Kammat on uusia Kingston 800MHz 1G kampoja. Eikö Kingston olekkaan laatumerkki ???


vmapinf

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: Nyt sen myrkyn lykkäsi.
« Vastaus #17 : 30.06.09 - klo:19.59 »
Kaikilla on maanantaikappaleita. Mulla oli uusi Buffalon kampa susi. Kannattaa toki olla tarkkana käsittelyn kanssa. Muistit ovat ESD herkkiä.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Nyt sen myrkyn lykkäsi.
« Vastaus #18 : 30.06.09 - klo:21.56 »
Muistikampa irti sanat litaniat ja tilt. Toinen muistikampa irti ja kas kummaa pingviini heräsi ;D puhaltimet huuti täysillä mutta ne sain bios asetuksista normaaleiksi.
Laitoin takaisin sen ekaksi irrotettun kamman ja kone pelaa edelleen.
Täh? Ajoitko sitä ilman muistia? ???
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Vs: Nyt sen myrkyn lykkäsi.
« Vastaus #19 : 30.06.09 - klo:22.02 »
Muistikampa irti sanat litaniat ja tilt. Toinen muistikampa irti ja kas kummaa pingviini heräsi ;D puhaltimet huuti täysillä mutta ne sain bios asetuksista normaaleiksi.
Laitoin takaisin sen ekaksi irrotettun kamman ja kone pelaa edelleen.
Täh? Ajoitko sitä ilman muistia? ???
"Laitoin takaisin sen ekaksi irrotettun kamman ja kone pelaa edelleen." Hän tarkoittanee, että välissä testaili kampa kerrallaan, ja koska toinen toimi niin laittoi tämän sitten pysyvästi.  :D
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.