Kirjoittaja Aihe: Linux tapahtumia koskaan ollut vai tuleeko olemaan Kuopiossa? Ja muuta löpinää..  (Luettu 8281 kertaa)

PenguinNerd

  • Vieras
Eli onko Kuopiossa ollut tai tuleeko olemaan Linux tapahtumia??  ??? Kun tuntuu että kaikkialla muualla on ollut paitsi Kuopiossa?  >:(

Pitäis kai muuttaa kun täällä ei tapahdu mitään... >:(

Ihan vain uteliaisuuttani..
« Viimeksi muokattu: 26.08.09 - klo:17.52 kirjoittanut PenguinNerd »

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Meillä on täällä ollut vähän sellainen tyyli että jos haluaa, niin saa myös itse järjestää tapahtuman. Esim jos nyt löytyy useampia henkilöitä kuopion suunnalta, joita tämä asia kiinnostaa, niin voitte ruveta vaikkapa tässä viestiketjussa asiaa pohtimaan ja järjestelemään.

PenguinNerd

  • Vieras
Meillä on täällä ollut vähän sellainen tyyli että jos haluaa, niin saa myös itse järjestää tapahtuman. Esim jos nyt löytyy useampia henkilöitä kuopion suunnalta, joita tämä asia kiinnostaa, niin voitte ruveta vaikkapa tässä viestiketjussa asiaa pohtimaan ja järjestelemään.
Mutta, kun en tiedä missä asiasta kiinnostuneita on Kuopiossa. Siinähän se ropleema just on.. Olenkohan ainut Ubuntusta/Linuxista kiinnostunut Kuopiossa? Vai?  ???

Käsittääkseni en.. Silä olen kuullut kaupungilla Ubuntu/Linux-aiheisia keskusteluja sivukorvalla..  :)

Storck

  • Vieras
Meillä on täällä ollut vähän sellainen tyyli että jos haluaa, niin saa myös itse järjestää tapahtuman. Esim jos nyt löytyy useampia henkilöitä kuopion suunnalta, joita tämä asia kiinnostaa, niin voitte ruveta vaikkapa tässä viestiketjussa asiaa pohtimaan ja järjestelemään.
Mutta, kun en tiedä missä asiasta kiinnostuneita on Kuopiossa. Siinähän se ropleema just on.. Olenkohan ainut Ubuntusta/Linuxista kiinnostunut Kuopiossa? Vai?  ???

Käsittääkseni en.. Silä olen kuullut kaupungilla Ubuntu/Linux-aiheisia keskusteluja sivukorvalla..  :)

Kyllä niitä tähän ketjuun alkaa ilmaantumaan kun huomaavat että Kuopio on otsikossa - ole rauhassa ja odota, lomakausi menossa....

PenguinNerd

  • Vieras
Meillä on täällä ollut vähän sellainen tyyli että jos haluaa, niin saa myös itse järjestää tapahtuman. Esim jos nyt löytyy useampia henkilöitä kuopion suunnalta, joita tämä asia kiinnostaa, niin voitte ruveta vaikkapa tässä viestiketjussa asiaa pohtimaan ja järjestelemään.
Mutta, kun en tiedä missä asiasta kiinnostuneita on Kuopiossa. Siinähän se ropleema just on.. Olenkohan ainut Ubuntusta/Linuxista kiinnostunut Kuopiossa? Vai?  ???

Käsittääkseni en.. Silä olen kuullut kaupungilla Ubuntu/Linux-aiheisia keskusteluja sivukorvalla..  :)

Kyllä niitä tähän ketjuun alkaa ilmaantumaan kun huomaavat että Kuopio on otsikossa - ole rauhassa ja odota, lomakausi menossa....

Selvä!  ;D

peran

  • Vieras
Meillä on täällä ollut vähän sellainen tyyli että jos haluaa, niin saa myös itse järjestää tapahtuman. Esim jos nyt löytyy useampia henkilöitä kuopion suunnalta, joita tämä asia kiinnostaa, niin voitte ruveta vaikkapa tässä viestiketjussa asiaa pohtimaan ja järjestelemään.
Mutta, kun en tiedä missä asiasta kiinnostuneita on Kuopiossa. Siinähän se ropleema just on.. Olenkohan ainut Ubuntusta/Linuxista kiinnostunut Kuopiossa? Vai?  ???

Käsittääkseni en.. Silä olen kuullut kaupungilla Ubuntu/Linux-aiheisia keskusteluja sivukorvalla..  :)

Kyllä niitä tähän ketjuun alkaa ilmaantumaan kun huomaavat että Kuopio on otsikossa - ole rauhassa ja odota, lomakausi menossa....

Selvä!  ;D

Tavallaan olet hivenen myöhässä. Itse asuin Kuopiossa viime vuonna, mutta yksin en viitsinyt ryhtyä tapahtumia järjestelemään. Nyttemmin muutin lähemmäs kehä 3:sta (tosin en sisälle), jolloin Stadissakin käynti onnistuu. Kävin tosin Feistyn tapaamisessa Stadissa, vaikka asuinkin Kuopiossa (Reilu 100 nen matkoihin).

Olen ymmärtänyt, ettei tapahtuman järjestämiseen hirvittävää ihmispaljoutta tarvitse. 1 Erittäin aktiivinen ja pari kolme mukana hengaajaa, vai olenko ymmärtänyt väärin?

lapm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 24
    • Profiili

Olen ymmärtänyt, ettei tapahtuman järjestämiseen hirvittävää ihmispaljoutta tarvitse. 1 Erittäin aktiivinen ja pari kolme mukana hengaajaa, vai olenko ymmärtänyt väärin?

Juuri näin. Jos kokemusta tapahtuman järjestämisestä ei ennestään ole niin kannattaa mieluummin järjestää pienempi tapahtuma pienellä porukalla ensin. Kokemuksen ja maineen kertyessä sitten voi kokoa lisätä jos vielä haluaa tulevina vuosina järjestää asiaa...

Pienelläkin porukalla saa aikaan. Ja kertyyhän siinä niitä uusia tuttavuuksia sitten  samalla.

Nake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 79
    • Profiili
Eli onko Kuopiossa ollut tai tuleeko olemaan Linux tapahtumia??  ??? Kun tuntuu että kaikkialla muualla on ollut paitsi Kuopiossa?  >:(

Pitäis kai muuttaa kun täällä ei tapahdu mitään... >:(

Ihan vain uteliaisuuttani..

Tapahtumia, millaisia? Taannoin Kuopion pääkirjastoon tarjosin Ubuntu-Feisty-asennusta ja sinne näytttää nyt ilmestyneen hyllyyn, onkohan se uudempi - Jaunty, en muista. Saman vinkin annoin Siilinjärven kirjastolle. Sellaisia tapahtumia on Kuopion tienollla ollut.

PenguinNerd

  • Vieras
Eli onko Kuopiossa ollut tai tuleeko olemaan Linux tapahtumia??  ??? Kun tuntuu että kaikkialla muualla on ollut paitsi Kuopiossa?  >:(

Pitäis kai muuttaa kun täällä ei tapahdu mitään... >:(

Ihan vain uteliaisuuttani..

Tapahtumia, millaisia? Taannoin Kuopion pääkirjastoon tarjosin Ubuntu-Feisty-asennusta ja sinne näytttää nyt ilmestyneen hyllyyn, onkohan se uudempi - Jaunty, en muista. Saman vinkin annoin Siilinjärven kirjastolle. Sellaisia tapahtumia on Kuopion tienollla ollut.

Kyllä minä tuosta tiesin jo, mutta tarkoitin lähinnä isompia tapahtumia. (Enpä ole muuten pääkirjastossa mitään Ubuntua nähnyt :( )

pirttima

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
On meitä Kuopiossa muitakin jotka käyttää Ubuntua.
Tapahtumaa en jaksa lähteä järjestämään, mutta saan todennäköisesti asennettua Ubuntun koneelle jos joku ei sitä itse osaa tehdä.
Ainakin Neulamäen kirjastossa oli jonkun Ubuntun version asennuslevy, muualta en ole katsellut.

PenguinNerd

  • Vieras
KUOPIOLAISET: Linux Kuopiossa ja Kuopion kirjastot
« Vastaus #10 : 14.08.09 - klo:15.10 »
 :-\
 Nyt arki alkanut niin onko tähän aiheeseen kenellekään mitään uutta sanottavaa?? Huomasin, että tämä aihe on luettu suht.usein eli liene kiinnostuneita löytyy?  ???

Niin ja kirjastoasiaan palatakseni onkohan tosiaan kirjaistoissa uusimmat Ubuntu Jayntyt? Ja tuleeko kirjastoihin Karmicit?

Niin ja houkutukseksi pitää vielä sanoa täälläpäin Ubuntu-tuntuu olevan hepreaa ihmisille (Poikkeuksia lukuunottomatta, tiedän käyttäjiä on kyllä hieman.)... Hyvä esimerkki: opiskelupaikassani ei kukaan ryhmästä, jossa opiskelen todennäköisesti tiedä mikä on Ubuntu.. Ja he luulevat että Tux-pingviinin nimi on Linux. Enempää eivät tunnu tietävän..  :-\ Voin olla väärässäkin..

Toivottavasti tämä aktivoi keskustelua tässä ketjussa.... :)

Kuopiolaiset herätkää!

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Voithan sinä ehdottaa että ottavat uusimmat levyt ja viedä ne sinne jossei ole jo.
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

PenguinNerd

  • Vieras
Voithan sinä ehdottaa että ottavat uusimmat levyt ja viedä ne sinne jossei ole jo.
Niinpä tietysti:
http://dl.getdropbox.com/u/731028/Kuvakaappaus-Web-Origo%20-%20Mozilla%20Firefox.png
Wanha Ubuntu vain LTS  :'(

Olen huomannut, että heillä tuntuu olevan politiikkana ottaa vain LTS levyjä...  :-\

Ja Ubuntu-pikaoppaita löytyy myös..

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Mitäs vikaa LTS:ssä on, paljon järkevämpi se on peruskäyttäjille ja yhteisöille/yrityksille kuin normaali..? Kuitenkin LTS:llä on 3 vuoden päivitys tuki vastaan normaalin 1 vuosi, ja voi suoraan päivittää LTS:ään. :)
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

PenguinNerd

  • Vieras
Mitäs vikaa LTS:ssä on, paljon järkevämpi se on peruskäyttäjille ja yhteisöille/yrityksille kuin normaali..? Kuitenkin LTS:llä on 3 vuoden päivitys tuki vastaan normaalin 1 vuosi, ja voi suoraan päivittää LTS:ään. :)
Entäs me jotka haluamme aina uusinta hottia?  ??? Meille ei käy LTS, koska se sisältää wanhentuneita ohjelmia ja myökin ajureita.

Lainaus
paljon järkevämpi se on peruskäyttäjille ja yhteisöille/yrityksille
Noo.... Tuon kyllä allekirjoitan.. Totta.  :-\

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
No, osaatte varmasti ladata sen itse ja polttaa. Kaikkia ei voi oikein aina tyydyttää.  ;)

Eikä Ubuntu tottapuhuen muutenkaan oikein sovellu tuohon "Uusinta hottia" ajatukseen, versiottomat distrot sopivat paremmin.
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

Heikki Mäntysaari

  • Käyttäjä / tiedottaja
  • Viestejä: 377
    • Profiili
Mitäs vikaa LTS:ssä on, paljon järkevämpi se on peruskäyttäjille ja yhteisöille/yrityksille kuin normaali..? Kuitenkin LTS:llä on 3 vuoden päivitys tuki vastaan normaalin 1 vuosi, ja voi suoraan päivittää LTS:ään. :)
Entäs me jotka haluamme aina uusinta hottia?  ??? Meille ei käy LTS, koska se sisältää wanhentuneita ohjelmia ja myökin ajureita.
Uusien levyjen vieminen kirjastoihin 6kk välein olisi aika työlästä. Ja ne jotka haluavat ehdottomasti uusimman ei-LTS:n osaavat ladata sen netistä.
Suomenkielinen Linux-wiki: Linux.fi - katso myös http://linux.fi/foorumi

retu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 949
    • Profiili
Muistelen nähneeni jotain ilmoituksia linux aiheisista seminaareista. Järjestäjänä oli muistaakseni savonia-amk ja paikkana teknia. Aiheena taisi viimeksi olla "kuinka hyödynnän linuxia ja avoimia ohjelmia liiketoiminnassa" tms. eli oli enempi yrityksille suunnattu. En tosin osallistunut, joten en tiedä asiasta tarkemmin.

PenguinNerd

  • Vieras
Hyvä on olkoon LTS!  ;D

Ja minulle Ubuntu on tarjonnut Uusinta vakaata hottia ja helppokäyttöisyyttä..  ;) Eli distroa en enää vaihda ja sillä selvä.

Mutta tämä menee jo offtopiciksi liikaa muuten.   :-[

lisäys:
Muistelen nähneeni jotain ilmoituksia linux aiheisista seminaareista. Järjestäjänä oli muistaakseni savonia-amk ja paikkana teknia. Aiheena taisi viimeksi olla "kuinka hyödynnän linuxia ja avoimia ohjelmia liiketoiminnassa" tms. eli oli enempi yrityksille suunnattu. En tosin osallistunut, joten en tiedä asiasta tarkemmin.

No mutta hyvä homma! Harmi, että se oli yrityksille suunnattu  :(
« Viimeksi muokattu: 14.08.09 - klo:16.00 kirjoittanut PenguinNerd »

PenguinNerd

  • Vieras
Korjausta keskusteluun ym. Kuopio löpinää...
« Vastaus #19 : 26.08.09 - klo:17.51 »
Niin ja houkutukseksi pitää vielä sanoa täälläpäin Ubuntu-tuntuu olevan hepreaa ihmisille (Poikkeuksia lukuunottomatta, tiedän käyttäjiä on kyllä hieman.)... Hyvä esimerkki: opiskelupaikassani ei kukaan ryhmästä, jossa opiskelen todennäköisesti tiedä mikä on Ubuntu.. Ja he luulevat että Tux-pingviinin nimi on Linux. Enempää eivät tunnu tietävän..  :-\ Voin olla väärässäkin..
Hieman sanojen takaisin vetämistä haluaisin suorittaa:
-Eli kyllä opiskupaikassani tiedetään mikä Linux ja Ubuntu ovat! :D Ainakin osa... (Erityisesti me datanomit :) )
-Ja porukka tuntuu haluavan kovasti Linuxia, mutta muttaa minkäs teet..  :(
- Eli ei olekaan hepreaa tavantallaajillle Linux!  ;D
-Mutta ropleema on: Kuopion päättäjät eivät tunnu tietävän asiasti tuon taivaallista... :( Voi olenko väärässä?  ???

Mutta tahtoo olevan erityisesti minun ikäryhmäni ihmisistä (18 v.) suurin osa asenteella: "BUUH!! Eihän siinä edes toimi tämä ja tämä blaa blaa" Voisivat edes yrittää ;)! Olen huomannut, kun esim. Ubuntu Linuxissa vaan jaksaa säätää niin mikä vaan toimii ja suurin osa toimii säätämättä, jos osaa..  8)
« Viimeksi muokattu: 26.08.09 - klo:18.07 kirjoittanut PenguinNerd »