Kirjoittaja Aihe: Xubuntu: Äänet mutella bootin jälkeen  (Luettu 2048 kertaa)

thewk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 436
    • Profiili
Xubuntu: Äänet mutella bootin jälkeen
« : 24.06.09 - klo:20.46 »
Eli, aina kun koneen boottaa niin äänet on mutella ja saa ensitöikseen avata hanat  :)
Mitenkähän se noin ja mistä tuota vois lähteä ratkomaan? Äänet pysyy päällä suspendistä herättyä, mutta siis aina kun koneen käynnistää uudelleen niin mutella ovat.
HP Compaq 6300 Pro + Ubuntu 22.04.2

Lepotila zZ

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 346
    • Profiili
Vs: Xubuntu: Äänet mutella bootin jälkeen
« Vastaus #1 : 25.06.09 - klo:20.08 »
Kyseessä on jokin bugi: https://answers.launchpad.net/ubuntu/+question/68564.

En löytänyt todellista ratkaisua ongelmaan, mutta käynnistyksen jälkeiset toimenpiteet voi automatisoida. Valitse Asetukset > Istunto ja käynnistys > Automaattikäynnistys. Lisää uusi käynnistin, johon laitat komennon "alsactl restore".

Tämä toimi minulla, mutta ohjeessa, jota yritin noudattaa, tätä toimenpidettä edelsi asetustan tallentaminen komennolla "alsactl store". Tallennusvaihe ei minulla joistakin kirjoitusoikeudellisista syistä oikein onnistunut, mutta ongelma ratkesi minulla sitäkin.

Jos edeltävä keino ei toimi, luulisin, että amixer (komentorivikäyttöinen alsa-mikseri) ohjelman komennoilla voi ottaa mykistyksen pois ja laittaa äänenvoimakkuuden toivotulle tasolle (minulla ongelma ei ollut ainoastaan mykistys, vaan myös äänenvoimakkuus oli aina käynnistyksen jälkeen noin 20%). Tarvittavat komennot laitetaan edellä mainittuun automaattikäynnistykseen.