Kirjoittaja Aihe: Linux Mint 7 (Gloria): mintUpdate ei toimi proxyn kanssa[RATKAISTU]  (Luettu 2485 kertaa)

samihs72

• Käyttäjä
    • Profiili
Moi! Yritän käyttää töissä Linux Mint 7 (Gloriaa) mutta ei mintUpdate, ei mintInstall eikä Synaptic osaa käyttää ei-authentikoivaa proxyä ollenkaan..  ??? Vaikka olen laittanut Proxy asetukset kohdalleen sekä järjestelmän puolelle että mintUpdateen itseensä, en saa asennettua ensimmäistäkään pakettia tai päivityksiä.. Selain toimii moitteettomasti. Olen asettanut proxy-asetukset kohdalleen myös mintUpdatessa mutta tuloksetta.. Joitain keskusteluja kuukkelilla löysin mutta en vastauksia pulmaan.

Kokeilkaapa joku, jolla on proxyn takana internetin ihmeellinen maailma..  ::)

Osaisiko joku auttaa ja kertoa ratkaisun tai kiertotien?
« Viimeksi muokattu: 23.06.09 - klo:09.28 kirjoittanut samihs72 »
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 24.04 Noble Numbat
RPi 4B Nextcloudpi

samihs72

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Linux Mint 7 (Gloria): mintUpdate ei toimi proxyn kanssa
« Vastaus #1 : 23.06.09 - klo:09.28 »
Moi! Yritän käyttää töissä Linux Mint 7 (Gloriaa) mutta ei mintUpdate, ei mintInstall eikä Synaptic osaa käyttää ei-authentikoivaa proxyä ollenkaan..  ??? Vaikka olen laittanut Proxy asetukset kohdalleen sekä järjestelmän puolelle että mintUpdateen itseensä, en saa asennettua ensimmäistäkään pakettia tai päivityksiä.. Selain toimii moitteettomasti. Olen asettanut proxy-asetukset kohdalleen myös mintUpdatessa mutta tuloksetta.. Joitain keskusteluja kuukkelilla löysin mutta en vastauksia pulmaan.

Kokeilkaapa joku, jolla on proxyn takana internetin ihmeellinen maailma..  ::)

Osaisiko joku auttaa ja kertoa ratkaisun tai kiertotien?
Lähti sitten yhtäkkiä pelaamaan kun laitoin vielä kerran sekä mintUpdaten että Network Proxyn asetukset samoiksi ja komensin päätteessä...

Koodia: [Valitse]
sudo apt-get update
En tiedä miksi yhtäkkiä alkoi toimia...

EDIT: mintUpdate:ssa laitetaan http:// proxy-osoitteen eteen, kun taas Network Proxyssa ei edes hyväksytä tuota http:tä eteen...  :-\
« Viimeksi muokattu: 23.06.09 - klo:13.23 kirjoittanut samihs72 »
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 24.04 Noble Numbat
RPi 4B Nextcloudpi