Kirjoittaja Aihe: Web-hotelli tms?  (Luettu 3904 kertaa)

Musta-Pekka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Web-hotelli tms?
« : 21.06.09 - klo:22.35 »
Olisikos arvon herrasväellä antaa vinkkejä jonkinlaisen web-hotellin tai muun sellaisen serveritilan suhteen? Tulisi lähinnä ihan peruskotisivustolle sekä kaikenlaisten tiedostojen (lähinnä valokuvien) säilytykseen ja jakoon. Saa olla ilmainenkin mutta olisikohan joku 5 €/kk jonkinlainen kattokustannus ja tilaa saisi tulla jotain 1 gigan verran. Ominaisuuksilla tai ohjelmistoilla ei sinänsä ole merkitystä, lähinnä on tuo tilantarve.

peran

  • Vieras
Vs: Web-hotelli tms?
« Vastaus #1 : 21.06.09 - klo:23.18 »
Suosittelen kotikäyttöön/yhdistyskäyttöön tarkoitettua yhdistystä kapsi. Suomalaiset palvelimet vuosikustannus alle 50,- kotikäyttäjältä.
Huonona puolena on vain yksi sähköposti per jäsen. Lisäksi kotipaikkakuntana yhdistyksellä Oulu. Lisäksi oma domaini pitää itse hankkia, koska ko. yhdistys ei ole ruvennut ko. rumbaan.
http://www.kapsi.fi

Hyvinä puolina:
irc
ssh
php
mysql
1000 Mt (muistaakseni) sivutilaa. Siis riittää kaikkeen muuhun paitsi musiikkiin, videoihin ja iso-levykuviin.
Pitkään toimineet ongelmitta. Tosin mulla ei ole ollut kuormaakaan.
« Viimeksi muokattu: 21.06.09 - klo:23.22 kirjoittanut peran »

Musta-Pekka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: Web-hotelli tms?
« Vastaus #2 : 22.06.09 - klo:00.03 »
Kappas kiitos! Näyttää kohtuullisen houkuttelevalle.

noverix

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 158
  • Se mikä tänään on opittu, on jo huomenna unohdettu
    • Profiili
    • Median ihmeellisyyksiä
Vs: Web-hotelli tms?
« Vastaus #3 : 22.06.09 - klo:09.24 »
http://suncomet.com/index.php?webhotellit  Itse olen ollut parisen vuotta asiakkaana ja tyytyväinen olen ollut hinta/laatu suhteeltaan. Asiakaspalvelu on TODELLA nopea ja asiantunteva. Suosittelen.

henri_aleksi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 319
    • Profiili
Vs: Web-hotelli tms?
« Vastaus #4 : 22.06.09 - klo:12.36 »
only4fun.org tarjoaa 50e:llä / vuosi 500Mt kotisivutilaa, parikymmentä sähköpostilaatikkoa, viisi mysql-kantaa ja tukee php, perl jne...
"Theory is when you know something, but it doesn't work. Practice is when something works, but you don't know why.
Programmers combine theory and practice: Nothing works and they don't know why."

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: Web-hotelli tms?
« Vastaus #5 : 22.06.09 - klo:13.10 »
on ollut käytössä yks palvelu jo 7 vuotta eikä ole mokomat muistaneet laskuttaa vielä koskaan, vaikka on peräänkin soiteltu. harmi ettei tule nimi mieleen  ::)
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Web-hotelli tms?
« Vastaus #6 : 22.06.09 - klo:17.37 »
Suosittelen kotikäyttöön/yhdistyskäyttöön tarkoitettua yhdistystä kapsi. Suomalaiset palvelimet vuosikustannus alle 50,- kotikäyttäjältä.

kapsi käytössä minullakin ja suosittelen sitä lämpimästi. tarve omalle palvelimelle katosi tämän palvelun myötä.

Huonona puolena on vain yksi sähköposti per jäsen.

periaatteessa kaksi, mutta luonnollisesti samalla tunnuksella.

1000 Mt (muistaakseni) sivutilaa. Siis riittää kaikkeen muuhun paitsi musiikkiin, videoihin ja iso-levykuviin.
Pitkään toimineet ongelmitta. Tosin mulla ei ole ollut kuormaakaan.

itse asiassa tuota on lisätty...
Janne

Musta-Pekka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: Web-hotelli tms?
« Vastaus #7 : 22.06.09 - klo:18.05 »
Kiitokset kaikille suosittelijoille.


http://suncomet.com/index.php?webhotellit  Itse olen ollut parisen vuotta asiakkaana ja tyytyväinen olen ollut hinta/laatu suhteeltaan. Asiakaspalvelu on TODELLA nopea ja asiantunteva. Suosittelen.

Tämän sitten tilasin kokeeksi vuodeksi. Kaupan päälle oma verkkoyhteysosoite...  ;D

Musta-Pekka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: Web-hotelli tms?
« Vastaus #8 : 22.06.09 - klo:23.48 »
Ja nyt jo toimii...on se nopeata...

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: Web-hotelli tms?
« Vastaus #9 : 23.06.09 - klo:17.20 »
Itsellänikin on Suncometti ollut jo pari vuotta ja on kyllä vain positiivisia asioita. Oli puolisen vuotta sitten jotain häikkää siellä, ja utelin vähän että mitäs on meneillään, ja kun sitä selvittivät, lupailivat suoraan jo 200Mb lisää kotisivutilaa vaikken ollut mitään korvauksia edes ajatellut :D
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

mumbasa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Web-hotelli tms?
« Vastaus #10 : 06.07.09 - klo:03.39 »
Tässä hinta on 30 euroa vuodessa, ja 60 euroa jos tarvitset MySQL kannan: http://www.webholder.fi

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Vs: Web-hotelli tms?
« Vastaus #11 : 06.07.09 - klo:03.44 »
Serverimaailma.com käytössä minulla, virolaista perua, mutta toimii hyvin. Pro-paketti (joka on myös minulla) sisältää levytilaa 5GB, 250GB kaistan per kk, PHP&MySQL, 100 maililootaa ja kaikenmaailman tilpehöörit & varmuuskopiointi kerta viikkoon, hintaa 45e (per vuosi) ilman domainia.

EDIT: Heillä on myös mini-paketti jossa vähän huonommat arvot, ja ilmainen paketti jossa joku domaini mukana ja 1GB tilaa 10GB kaistalla per kk.
« Viimeksi muokattu: 06.07.09 - klo:03.46 kirjoittanut Lasse. »
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

Happosade

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 26
    • Profiili
    • Verkkolog
Vs: Web-hotelli tms?
« Vastaus #12 : 12.07.09 - klo:13.02 »
Kapsia käytän, ei pahaa sanottavaa.
Kotisivutilan määrä on nyt noussut 50 gigaan, pyytämällä saa lisää. Palveluun tullessa pitää muistaa erikseen pyytää tietokannat, MySQL - 1 giga. Shellit (Lakka ja Xob - Yleisshelli (se 50 gigaa) ja IRC-botteja varten (minulla myös irssi) 5 gigaa vielä päälle)
30€ vuosi ei ole paha. :)
Irkkihyypiö