Kirjoittaja Aihe: Audacity äänittää vain 0.5 s/kerta [RATKAISTU]  (Luettu 2382 kertaa)

Jalppe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
En onnistunut löytämään haulla ratkaisua ongelmaani joten pystytänpä uuden ketjun.

Eli ongelmanani on siis Audacity.  Kaikessa yksinkertaisuudessaan ohjelma ei suostu äänittämään kuin 0.5 sekunnin pituisia pätkiä kerrallaan. Käyttöjärjestelmänä on Ubuntu 9.04 ja käytän erillistä äänikorttia, millä ei tosin käsittääkseni tämän ongelman kannalta ole merkitystä. Mielestäni mystinen ongelma jonka hoitamiseen vastaanottaisin mielelläni viisaampieni apua.

Kiitos.

PS. Olen uusi koko Linux maailmassa (newbie ja myönnän sen :D) joten pelkään että minuun saattaa törmätä täällä vielä toistekkin. Joka tapauksessa alkukokemukset käyttiksestä ovat aivan mahtavat!

« Viimeksi muokattu: 16.06.09 - klo:18.24 kirjoittanut Jalppe »

Storck

  • Vieras
Vs: Audacity äänittää vain 0.5 s/kerta
« Vastaus #1 : 15.06.09 - klo:20.59 »
En ole moista ohjelmaa koskaan kokeillut, mieleeni nousi onko Ubuntu restricted extras-paketti asennettu?

Jalppe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: Audacity äänittää vain 0.5 s/kerta
« Vastaus #2 : 15.06.09 - klo:21.40 »
En ole moista ohjelmaa koskaan kokeillut, mieleeni nousi onko Ubuntu restricted extras-paketti asennettu?

Koitin asentaa kyseisen paketin tuolta lisää/poista hässäkän kautta, mutta se herjaa paketin olevansa ristiriidassa muiden asennettujen ohjelmistojen kanssa...

Storck

  • Vieras
Vs: Audacity äänittää vain 0.5 s/kerta
« Vastaus #3 : 15.06.09 - klo:21.48 »
Kokeile Synapticin kautta. Järjestelmä - Ylläpito - Synaptic....

Ryppy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Vs: Audacity äänittää vain 0.5 s/kerta
« Vastaus #4 : 16.06.09 - klo:01.01 »
Olisiko muistia / swappia nirkosesti?
Poistuu taka vasemmalle - - -

Dr. P

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: Audacity äänittää vain 0.5 s/kerta
« Vastaus #5 : 16.06.09 - klo:01.13 »
Eli ongelmanani on siis Audacity.  Kaikessa yksinkertaisuudessaan ohjelma ei suostu äänittämään kuin 0.5 sekunnin pituisia pätkiä kerrallaan.
Samankaltaisen probleeman olen kohdannut audacityssä, kun olen yrittänyt valita oikeaa laitetta toistoon ja äänitykseen. Avuksi voisi olla jos testaat vaihtaa tuonne toisto ja nauhoituspuolelle eri laitteita. Asetukset löytyy muokkaa -> asetukset, siellä sitten noita laitteita voipi vaihdella.

a-tone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Audacity äänittää vain 0.5 s/kerta
« Vastaus #6 : 16.06.09 - klo:07.57 »
En onnistunut löytämään haulla ratkaisua ongelmaani joten pystytänpä uuden ketjun.

Eli ongelmanani on siis Audacity.  Kaikessa yksinkertaisuudessaan ohjelma ei suostu äänittämään kuin 0.5 sekunnin pituisia pätkiä kerrallaan. Käyttöjärjestelmänä on Ubuntu 9.04 ja käytän erillistä äänikorttia, millä ei tosin käsittääkseni tämän ongelman kannalta ole merkitystä. Mielestäni mystinen ongelma jonka hoitamiseen vastaanottaisin mielelläni viisaampieni apua.

Kiitos.

PS. Olen uusi koko Linux maailmassa (newbie ja myönnän sen :D) joten pelkään että minuun saattaa törmätä täällä vielä toistekkin. Joka tapauksessa alkukokemukset käyttiksestä ovat aivan mahtavat!




Minulla oli sama ongelma, johon löysin semmoisen ratkaisun, että vaihdoin näytteenottotaajuuden 44,1KHz:stä 48KHz:iin. Tässä on ilmeisesti joku bugi. Kokeilepa tuota.

Jalppe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: Audacity äänittää vain 0.5 s/kerta
« Vastaus #7 : 16.06.09 - klo:18.24 »
Minulla oli sama ongelma, johon löysin semmoisen ratkaisun, että vaihdoin näytteenottotaajuuden 44,1KHz:stä 48KHz:iin. Tässä on ilmeisesti joku bugi. Kokeilepa tuota.
Hehei, tuohan se toimi! Tattista, onkelma ratkaistu.

Ja sain asennettua myös sen ubuntu-restricted-extras paketin tuolta synapticin kautta, kiitos myös siitä. Tulipahan hoidettua kaksi kärpästä näppärästi yhdellä iskulla.

Kiitos vastanneille! Jalppe hiljenee, toistaiseksi :D.