Kirjoittaja Aihe: Mustesuihkutulostin Ubuntuun  (Luettu 5099 kertaa)

Frank

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 76
    • Profiili
    • Atk-Kurssit.fi
Mustesuihkutulostin Ubuntuun
« : 10.06.09 - klo:17.25 »
Minulla on jo pari lasertulostinta, mutta nyt tarvitsen yhtä hommaa varten värimustesuihkutulostimen, enkä nyt haluaisi maksaa siitä hunajaa, eli missään nimessä satasta enempää.

En tarvitse oikeastaan muita ominaisuuksia, kuin käsinsyötön. Tietäisikö joku vehkeen, joka menisi mielellään heittämällä?

Ryppy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Vs: Mustesuihkutulostin Ubuntuun
« Vastaus #1 : 10.06.09 - klo:22.47 »
HP.n mustesuihkarit maksaa halvimmillaan värikasetin verran.
Kovassa käytössä voivat kestää vuodenkin päivät.
Menevät yleensä heittämällä, automaattisesti Ubuntuun.
Poistuu taka vasemmalle - - -

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Mustesuihkutulostin Ubuntuun
« Vastaus #2 : 11.06.09 - klo:00.27 »
Tietoja noiden toimivuudesta voinee katsoa myös OpenPrintingista

timsku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 225
    • Profiili
Vs: Mustesuihkutulostin Ubuntuun
« Vastaus #3 : 11.06.09 - klo:10.32 »
Testasin oman HP Deskjet F2280 All-in-One monitoimilaitteen, toimi heittämällä Ubuntu 9.04:ssä. Minuutti USB-kaapelin kytkemisestä ilmoitti että tulostin on valmiina. Tämän lisäksi avautui ikkuna, jossa olisi voinut säätää asetuksia ja tulostaa testisivun. XSane-skannaus ohjelmistokin toimii heittämällä...
Tuosta käsinsyöttö ominaisuudesta en kyllä tiedä...outo käsite itselleni.

Frank

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 76
    • Profiili
    • Atk-Kurssit.fi
Vs: Mustesuihkutulostin Ubuntuun
« Vastaus #4 : 11.06.09 - klo:12.09 »
HP.n mustesuihkarit maksaa halvimmillaan värikasetin verran.
Kovassa käytössä voivat kestää vuodenkin päivät.
Menevät yleensä heittämällä, automaattisesti Ubuntuun.

Mulla on 2 HP:tä ja en haluaisi enää heittää rahojani kaivoon. Viimeksi minulle ei jäänyt kovin hyvä kuva HP:stä ja uusista kaseteista. Kadun katkerasti, että ostin HP:n värilaserin. Kun sain halvalla. Rähmä, että tuli sekin maksamaan.

Frank

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 76
    • Profiili
    • Atk-Kurssit.fi
Vs: Mustesuihkutulostin Ubuntuun
« Vastaus #5 : 11.06.09 - klo:12.10 »
Tietoja noiden toimivuudesta voinee katsoa myös OpenPrintingista

Olen kerran yrittänyt katsoa sieltä jotain ja oli mielestäni hyvin sekava. Valitettavasti.

masa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 494
    • Profiili
Vs: Mustesuihkutulostin Ubuntuun
« Vastaus #6 : 11.06.09 - klo:17.07 »
Tietoja noiden toimivuudesta voinee katsoa myös OpenPrintingista

Olen kerran yrittänyt katsoa sieltä jotain ja oli mielestäni hyvin sekava. Valitettavasti.

Siellä on se database, josta näkee toimiiko tulostin ja minkä ajurin se vaatii. Meillä on HP:n deskjet 845c ja sen luvattiin toimivan ajurin kanssa täydellisesti. Kävin Synapticilla katsomassa kyseistä ajuria ja se oli valmiiksi asennettuna Debian Lennyssa. Toimii täydellisesti ainakin meillä.
matti_mato

Kun pulma ratkeaa, lisääppä ekan viestin otsikkoon [RATKAISTU] :)

Senior

  • Vieras
Vs: Mustesuihkutulostin Ubuntuun
« Vastaus #7 : 11.06.09 - klo:20.54 »
Minulla on jo pari lasertulostinta, mutta nyt tarvitsen yhtä hommaa varten värimustesuihkutulostimen, enkä nyt haluaisi maksaa siitä hunajaa, eli missään nimessä satasta enempää.

En tarvitse oikeastaan muita ominaisuuksia, kuin käsinsyötön. Tietäisikö joku vehkeen, joka menisi mielellään heittämällä?

Itselläni Canon S100 mustesuihkukirjoitin - ja on toiminut joka ainoassa koneessa johon olen asentanut Hardy Heronin. Ei niin pienintäkään ongelmaa toimivuuden kanssa. Eikä mitään asennuksia. En tosin ole testannut väripatruunoiden kanssa toimivuutta sillä tarvitsen pritteriä vain A4-tekstitulostukseen.
« Viimeksi muokattu: 11.06.09 - klo:20.55 kirjoittanut Senior »

Frank

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 76
    • Profiili
    • Atk-Kurssit.fi
Vs: Mustesuihkutulostin Ubuntuun
« Vastaus #8 : 12.06.09 - klo:19.21 »
Minulla on jo pari lasertulostinta, mutta nyt tarvitsen yhtä hommaa varten värimustesuihkutulostimen, enkä nyt haluaisi maksaa siitä hunajaa, eli missään nimessä satasta enempää.

En tarvitse oikeastaan muita ominaisuuksia, kuin käsinsyötön. Tietäisikö joku vehkeen, joka menisi mielellään heittämällä?

Itselläni Canon S100 mustesuihkukirjoitin - ja on toiminut joka ainoassa koneessa johon olen asentanut Hardy Heronin. Ei niin pienintäkään ongelmaa toimivuuden kanssa. Eikä mitään asennuksia. En tosin ole testannut väripatruunoiden kanssa toimivuutta sillä tarvitsen pritteriä vain A4-tekstitulostukseen.

Olisinpa ollut aamulla nopea ja ehtinyt lukea tämän viestin. Ehdin päivällä hankkia Canonin IP2600:n ja mielenkiintoista siinä on se, että koneen valo kyllä vilkkuu, mutta ikään kuin se jää ihmettemään paperia, joka on kyllä lisätty. Sitten se vain lopettaa vilkkumisen. Pitänee ihmetellä ja hankkia toi Canon S100.