Kirjoittaja Aihe: Pinnacle PCTV 100i Stereo + Ubuntu 9.04  (Luettu 2180 kertaa)

Nationiant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Pinnacle PCTV 100i Stereo + Ubuntu 9.04
« : 09.06.09 - klo:18.36 »
Kyllä. Ubuntu toimii nyt ihan tarpeeksi hyvin paitsi tämän kyseisen TV-kortin kohdalta. Kyseessä on siis tällainen (kyllä, analoginen kortti jota käytän että saan PS2:n kuvan koneeseen), Windowsissa toimii ihan kohtuullisesti (ei siitä sen enempää), mutta miten saan tuon toimimaan Ubuntussa? aMSN antaa laittaa verkkokameraksi tuon, ja toimii, mutta millä softalla voin katsella tuota (ainakin tuon komposiitti-in-liitännässä kiinni olevaa PS2:ta)?

VirtualDub olen kokeillut (ja kuten arvata saattaa), ei toiminut. Ubuntu kyllä näköjään tunnistaa tuon kyseisen kortin, mutta haluan ohjelman jolla voin katsella noita sisääntuloja (Mandrivassa tuli ohjelma jo asennuksen mukana, kun kysyi että asennetaanko, mutta Ubuntussa ei tainnut tulla). Myös asetukset sekä nauhoitusmahdollisuus olisivat plussaa. Kiitos!

maikkari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Pinnacle PCTV 100i Stereo + Ubuntu 9.04
« Vastaus #1 : 09.06.09 - klo:19.07 »
Mulla on Ati Radeon HD 2400. Voiko siihen laittaa PS2 kiinni? Ainakin siinä on yks samanlainen portti kun sulla, johon tulee semmonen johto jonka päässä on semmonen keltanen johon voi laittaa yhen PS2:en johdoista...

Nationiant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Pinnacle PCTV 100i Stereo + Ubuntu 9.04
« Vastaus #2 : 09.06.09 - klo:19.09 »
Mulla on Ati Radeon HD 2400. Voiko siihen laittaa PS2 kiinni? Ainakin siinä on yks samanlainen portti kun sulla, johon tulee semmonen johto jonka päässä on semmonen keltanen johon voi laittaa yhen PS2:en johdoista...

On niillä ihmisillä pokkaa, peruna. Toisen ketjuun ängetään kyseskelemään omia ongelmiaan.

Ja olen aivan varma että tuo sinun kaapelisi on video-OUT, eikä -IN, joten saat sillä koneesta kuvan telkkariin, et saa kuvaa telkkarista.

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Pinnacle PCTV 100i Stereo + Ubuntu 9.04
« Vastaus #3 : 09.06.09 - klo:19.20 »
On niillä ihmisillä pokkaa, peruna. Toisen ketjuun ängetään kyseskelemään omia ongelmiaan.

?

Tämä kaataa sinun maailmasi millä tavalla?
Kun sinulla tuntuu olevan jollakin lailla hallussa asia, niin onko vaikea vastata ilman nasevia huomatuksia asialliseen kysymykseen...

Foorumin tarkoitus on kuitenkin jakaa tietoa toisille. ei pelkästään olla toisten ongelmien ratkontaa varten.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11453
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Pinnacle PCTV 100i Stereo + Ubuntu 9.04
« Vastaus #4 : 09.06.09 - klo:19.24 »
Juu ei onnistu sillä näytönohjaimella ja tosiaan ei tuo kysymys mitään haittaa...

Alkuperäiselle kysyjälle:
Tuo siis ilmeisesti toimii web-kameran tavoin, joten kokeileppas Muikku (cheese) nimistä ohjelmaa. :)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.