Kirjoittaja Aihe: Free Thursday, 2009-06-11, 18:00, *Pub O'Malley's*  (Luettu 4995 kertaa)

jkn

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Free Thursday on säännöllinen tapahtuma pääkaupunkiseudun alueella
oleville ihmisille, jotka ovat kiinnostuneita vapaista ohjelmista (free
software, open source software). Tapaamme joka kuukauden toisena
torstaina, kello 18:00 jossakin baarissa tai kahvilassa. Ei muodollista
ohjelmaa, ei sponsorointia. Tervetuloa!

Seuraava tapahtuma on torstaina 11.6.2009, kello 18:00, paikkana
Pub O'Malley's (Yrjökatu 26).

Storck

  • Vieras
Vs: Free Thursday, 2009-06-11, 18:00, *Pub O'Malley's*
« Vastaus #1 : 09.06.09 - klo:01.45 »
Millaista teidän muodoton ohjelma sitten on?  :D
Teettekö muuta kuin juttelette? Kun tuosta ei tietämätön vielä paljoa kostunut (minä).

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1264
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
    • Hannun netti internet sotaisa aihe lautapelejä.
Vs: Free Thursday, 2009-06-11, 18:00, *Pub O'Malley's*
« Vastaus #2 : 10.06.09 - klo:07.50 »
Millaista teidän muodoton ohjelma sitten on?  :D
Teettekö muuta kuin juttelette? Kun tuosta ei tietämätön vielä paljoa kostunut (minä).

Moi!

Minuakin kiinnostaisi, mutta, olen jo aika iäkäs herras henkilö, minkäs ikäisiä olette ja kuinka monta teitä yleensä saapuu ??
Oletteko te opiskelija porukoita ?? Entäs onkos tapaaminen sellainen jossa on paljon kannettavia mukana, en tässä enää ryyppy seuraa jaksa hakea.

Olen rakentamassa lautapelisivustoa Javalla ja Linuxissa,
jotenka voisin mielelläni oppia hieman lisää open/free serverin yllä pitämisestä tuleville vuosille ja
lisänä myöskin kiinnostaisi oppia kaikki grafiikasta, GIMP & Inkscape käyttöihin !!

//----

Kiitos,,
Suomalainen Linux netti lautapelejä indie .. ( Gimp, Inkscape, Netbeans, Audacity ) ..
Blogi - [ https://lautapelimestari.com ]
Pelisivut - [ https://lautapelisivusto.com | https://hannunsankarit.com | https://lautapelikenraalit.com ]
--

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Vs: Free Thursday, 2009-06-11, 18:00, *Pub O'Malley's*
« Vastaus #3 : 10.06.09 - klo:08.51 »
Olen rakentamassa lautapelisivustoa Javalla ja Linuxissa,
jotenka voisin mielelläni oppia hieman lisää open/free serverin yllä pitämisestä tuleville vuosille ja
lisänä myöskin kiinnostaisi oppia kaikki grafiikasta, GIMP & Inkscape käyttöihin !!


Nuo oppii paljon paremmin lukemalla aiheiden dokumentaatiota/tutoriaaleja.

Storck

  • Vieras
Vs: Free Thursday, 2009-06-11, 18:00, *Pub O'Malley's*
« Vastaus #4 : 10.06.09 - klo:08.55 »
Olen rakentamassa lautapelisivustoa Javalla ja Linuxissa,
jotenka voisin mielelläni oppia hieman lisää open/free serverin yllä pitämisestä tuleville vuosille ja
lisänä myöskin kiinnostaisi oppia kaikki grafiikasta, GIMP & Inkscape käyttöihin !!


Nuo oppii paljon paremmin lukemalla aiheiden dokumentaatiota/tutoriaaleja.


Ja tekemällä VIELÄ ISOMPIA mainoksia.  >:(

jkn

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Free Thursday, 2009-06-11, 18:00, *Pub O'Malley's*
« Vastaus #5 : 10.06.09 - klo:17.05 »
Millaista teidän muodoton ohjelma sitten on?  :D
Teettekö muuta kuin juttelette? Kun tuosta ei tietämätön vielä paljoa kostunut (minä).

Osalla on läppäri mukana, mutta mitään järjestettyä ohjelmaa ei ole.  Kyseessä on pääasiassa Ubuntu ja Debian käyttäjien ja kehittäjien tapaaminen.



Frank

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 76
    • Profiili
    • Atk-Kurssit.fi
Vs: Free Thursday, 2009-06-11, 18:00, *Pub O'Malley's*
« Vastaus #6 : 10.06.09 - klo:17.07 »
Millaista teidän muodoton ohjelma sitten on?  :D
Teettekö muuta kuin juttelette? Kun tuosta ei tietämätön vielä paljoa kostunut (minä).

*Nörttivaroitus*

Minä olen kulkenut vaihtelevalla aikataululla parin vuoden verran ja on ainakin päässyt viisaampien seuraan. Olen joka kerta tunnustanut suoraan, etten tiedä hirveesti Linuxista tms. ja hirveesti on saanut jelppiä eli apua, jos on ollut kysyttävää ja osannut kysyä.

En tiedä kostuuko siitä muu kuin kurkku, mutta kivaa on ollut. Tapaa paljon uusia ihmisiä. Joka kerta on ollut n. 30 ihmistä ja puolet on ollut enemmän tai vähemmän vanhaa porukkaa ja uutta tulee joka kerta.

Olisittepa nähneet viimeksi, kun porukka rupesi päivittämään yhtä konetta parilla yhteydellä ja samalla katsomaan netistä jotain juttua.

Kukaan ei määrää, että mistä keskustellaan, mutta kyllä se lähes tulkoon aina jotenkin kääntyy tietokoneisiin. Jos joku on sekakäyttäjä (Linux/Mac/Wintoosa), niin kukaan ei tykkää huonoa, vaan kaikki mahtuu sekaan.

Jotkut tuovat uusia lelujaan näytille ja kaikki pääsee yleensä katsomaan ja usein testaamaan. Pari kertaa sitten eräs neitokainen kärräsi justiinsa Lontoosta ostamansa Amazonin Kindlerin vai mikä se nyt oli. Oli kiva kokeilla. Pari kertaa olen nähnyt satasen kannettavan ja päässyt itsekin kokeilemaan. Open Mokoa on päässyt kanssa katselemaan ym.

Kukaan ei takaa mitään, mutta on joka kerta hakannut mennen tullen kaikenmaailman messut ja onpahan päässyt höpöttämään ja nähnyt uusia ihmisiä ja muistelemaan vanhoja ja ihmettelemään, että "Kumma, kun Kaaleppia ei ole näkynyt".

Mitään sen kummempaa merkkiä eli tunnusta ei ole, mutta jos jossain pöydässä on epäilyttävä määrä porukkaa, joka höpöttää silmät kiiluen jotain tietokoneisiin liittyvää, niin kannattaa pistää tuoppi pöytään, takapuoli penkkiin ja esittäytyä, sillä todennäköisesti olet perillä. Paras merkki on, jos jollakulla on kannettava tai jokin kiva lelu esillä.

Tervetuloa mukaan

Frank

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 76
    • Profiili
    • Atk-Kurssit.fi
Vs: Free Thursday, 2009-06-11, 18:00, *Pub O'Malley's*
« Vastaus #7 : 10.06.09 - klo:17.15 »
Millaista teidän muodoton ohjelma sitten on?  :D
Teettekö muuta kuin juttelette? Kun tuosta ei tietämätön vielä paljoa kostunut (minä).

Moi!

Minuakin kiinnostaisi, mutta, olen jo aika iäkäs herras henkilö, minkäs ikäisiä olette ja kuinka monta teitä yleensä saapuu ??
Oletteko te opiskelija porukoita ?? Entäs onkos tapaaminen sellainen jossa on paljon kannettavia mukana, en tässä enää ryyppy seuraa jaksa hakea.

Olen rakentamassa lautapelisivustoa Javalla ja Linuxissa,
jotenka voisin mielelläni oppia hieman lisää open/free serverin yllä pitämisestä tuleville vuosille ja
lisänä myöskin kiinnostaisi oppia kaikki grafiikasta, GIMP & Inkscape käyttöihin !!

//----

Kiitos,,

Taisin jo hieman vastata, että minkä verran meitä yleensä tulee, eli viimeksi tuli n. 30. Kiirastorstaina American Bar meni sulkemaan ovensa, mutta pienellä sähköpostitiedotuksella porukka saatiin tunnissa talon toiselle puolelle. Tuloksena oli 30 pärstää uudessa paikassa.

Ikäjakauma on valtava. Nuorin mukana ollut kaveri oli 15v ja vanhin, minkä tiedän, on jotain yli 60 ja osa-aikaeläkkeellä. Itselläni alkaa 50v-villitys elokuussa, että revi siitä sitten huumoria.

Ja kysyä saa kaikesta, mikä liittyy tietokoneisiin. Niihin saa todennäköisemmin vastauksen. Usein joku osaakin vastata.

jkn

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Free Thursday, 2009-06-11, 18:00, *Pub O'Malley's*
« Vastaus #8 : 10.06.09 - klo:17.21 »


Moi!

Minuakin kiinnostaisi, mutta, olen jo aika iäkäs herras henkilö, minkäs ikäisiä olette ja kuinka monta teitä yleensä saapuu ??
Oletteko te opiskelija porukoita ?? Entäs onkos tapaaminen sellainen jossa on paljon kannettavia mukana, en tässä enää ryyppy seuraa jaksa hakea.

Olen rakentamassa lautapelisivustoa Javalla ja Linuxissa,
jotenka voisin mielelläni oppia hieman lisää open/free serverin yllä pitämisestä tuleville vuosille ja
lisänä myöskin kiinnostaisi oppia kaikki grafiikasta, GIMP & Inkscape käyttöihin !!

//----

Kiitos,,

Viime kerralla meitä oli yli 20, mutta ensimmäiset lähtivät ennen kuin viimeiset saapuivat.
Enemmänkin on ollut.  Opiskelijoita on mukana, yksi alaikäinenkin on käynyt, mutten tiedä OMalleyn suhtautumista. Eläkeikäisiä  ei ole näkynyt, mutta kaikkia siltä väliltä.  Muutama täysin raitiskin on mukana.

Autan, jos osaan. Mutten ole gimp-expertti. 

- Jukka