Kirjoittaja Aihe: Uusi firmware reitittimeen (buffalo whr-g125)  (Luettu 4580 kertaa)

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Uusi firmware reitittimeen (buffalo whr-g125)
« : 06.06.09 - klo:21.43 »
Olen katsellut erilaisia firmwareja reitittimeeni ja miettinyt olisiko jokin järkevämpi kuin tuo buffalon oma, esim tomato?
Kertokaa mielipiteitä kannattaako vaihtaa, jos kannattaa niin mikä ja miksi?

jussike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Uusi firmware reitittimeen (buffalo whr-g125)
« Vastaus #1 : 06.06.09 - klo:23.26 »
Tomato. Vakaa, monipuolinen ja selkeä.

Mun Buffalon alkuperäinen oli ainakin ihan hanurista.

crope

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 817
  • Fedora 12
    • Profiili
    • http://palosaari.fi/
Vs: Uusi firmware reitittimeen (buffalo whr-g125)
« Vastaus #2 : 07.06.09 - klo:15.37 »
DD-WRT tai Tomato. Itse kyllä kallistuisin DD-WRT:n puoleen joka on suosituin firmware tällähetkellä näihin laitteisiin.

Antti

Znake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 91
    • Profiili
Vs: Uusi firmware reitittimeen (buffalo whr-g125)
« Vastaus #3 : 08.06.09 - klo:10.43 »
DD-WRT tai Tomato. Itse kyllä kallistuisin DD-WRT:n puoleen joka on suosituin firmware tällähetkellä näihin laitteisiin.

DD-WRT:tä suosittelen minäkin, omalla kokemuksella. Niiden sivuilta, wikistä löytyy hyvät ohjeet firmwaren päivitykseen Windowsin ja Linuxin avulla.

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Uusi firmware reitittimeen (buffalo whr-g125)
« Vastaus #4 : 08.06.09 - klo:20.37 »
DD-WRT tai Tomato. Itse kyllä kallistuisin DD-WRT:n puoleen joka on suosituin firmware tällähetkellä näihin laitteisiin.

DD-WRT:tä suosittelen minäkin, omalla kokemuksella. Niiden sivuilta, wikistä löytyy hyvät ohjeet firmwaren päivitykseen Windowsin ja Linuxin avulla.

Noniin DD-WRT:tä on nyt yritetty mutta hommasta ei tule mitään, ohjeet ovat minun mielestä hyvin sekavat enkä löydä järkevää tapaa tai ohjetta mitenkään.
Osaisiko joku laittaa linkin tai muuten vain kertoa miten asennus tehdään.

jussike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Uusi firmware reitittimeen (buffalo whr-g125)
« Vastaus #5 : 08.06.09 - klo:21.20 »
DD-WRT tai Tomato. Itse kyllä kallistuisin DD-WRT:n puoleen joka on suosituin firmware tällähetkellä näihin laitteisiin.

DD-WRT:tä suosittelen minäkin, omalla kokemuksella. Niiden sivuilta, wikistä löytyy hyvät ohjeet firmwaren päivitykseen Windowsin ja Linuxin avulla.

Noniin DD-WRT:tä on nyt yritetty mutta hommasta ei tule mitään, ohjeet ovat minun mielestä hyvin sekavat enkä löydä järkevää tapaa tai ohjetta mitenkään.
Osaisiko joku laittaa linkin tai muuten vain kertoa miten asennus tehdään.

No ei se ny maailman suoraviivaisin toimenpide ole, mutta ei sen nyt ylivoimainen pitäisi olla.
Nämä Tomaton asennusohjeet taitaa olla melko samanlaiset
http://en.wikibooks.org/wiki/Tomato_(firmware)#Installing_on_a_Buffalo_WHR-G54S.2FWHR-HP-G54S_in_OS_X.2C_Linux.2C_and_other_Unix-based_OS.27s
Tomatostahan tuo sinun malli tarvitsee ND-version.

Mikä asennuksessa on epäselvä kohta?

crope

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 817
  • Fedora 12
    • Profiili
    • http://palosaari.fi/
Vs: Uusi firmware reitittimeen (buffalo whr-g125)
« Vastaus #6 : 08.06.09 - klo:21.31 »
DD-WRT tai Tomato. Itse kyllä kallistuisin DD-WRT:n puoleen joka on suosituin firmware tällähetkellä näihin laitteisiin.

DD-WRT:tä suosittelen minäkin, omalla kokemuksella. Niiden sivuilta, wikistä löytyy hyvät ohjeet firmwaren päivitykseen Windowsin ja Linuxin avulla.

Noniin DD-WRT:tä on nyt yritetty mutta hommasta ei tule mitään, ohjeet ovat minun mielestä hyvin sekavat enkä löydä järkevää tapaa tai ohjetta mitenkään.
Osaisiko joku laittaa linkin tai muuten vain kertoa miten asennus tehdään.

No ei se ny maailman suoraviivaisin toimenpide ole, mutta ei sen nyt ylivoimainen pitäisi olla.
Nämä Tomaton asennusohjeet taitaa olla melko samanlaiset
http://en.wikibooks.org/wiki/Tomato_(firmware)#Installing_on_a_Buffalo_WHR-G54S.2FWHR-HP-G54S_in_OS_X.2C_Linux.2C_and_other_Unix-based_OS.27s
Tomatostahan tuo sinun malli tarvitsee ND-version.

Mikä asennuksessa on epäselvä kohta?

Tuohon laitteeseen pitää tuupata ensimmäinen firmware tftp:llä, joka on aina vähän säätämistä. Ei ole mitään eroa ohjelmoinnissa pistääkö sinne tomaatin vai dd-wrt:n vai peräti openwrt:n. Kyllä se sinne menee, olen ~6 tuollaista laittanut. Ja ~20 kappaletta muita malleja :)

Antti

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Uusi firmware reitittimeen (buffalo whr-g125)
« Vastaus #7 : 08.06.09 - klo:23.02 »
Joo hei nyt on tomaatti tulilla  ;D
Tuolla tomaton sivuilla oli jonninverran selkeempi tuo ohje, nyt siis saan kokeilla haluamiani firmiksiä.
Kiitos avusta.

Harri