Kirjoittaja Aihe: Ohjelmat kaatuilevat tuosta vaan!(Ratkesi... sittenkin. Yes.)  (Luettu 9661 kertaa)

Storck

  • Vieras
Alternate:ssa käytetään mahdollisimman vähän grafiikkaa asennuksen aikana. Mahdollisten "epäyhteensopivien" näytönohjainten ja pienitehoisten koneiden kohdalla usein helpottaa ja/tai mahdollistaa asennuksen onnistumisen

kari_salo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Voisiko vika olla firefox sissa? Minulla wintoosa ympäristössä viimeisin firefox kaatuilee omia aikojaan ilman ilmoituksia ja vika liittyy jotenkin flashplayerin käyttöön.

TimOlli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 245
    • Profiili
No vihdoinkin näyttää paremmalta.

Useampi ohjelma ollut yön päällä, eikä mikään sammunut!!!!!!!!!

Siis ratkaisuksi on osoittautumassa joko biosin nollaus (ilmeisesti asennettu viallinen päivitys joskus) tai erimerkkisten muistien toimimattomuus yhdessä (koneessa oli kaksi yhden gigan palikkaa).
Vaikka muistit testasin, ei se kerro ilmeisesti niiden toimivuudesta yhdessä vaan yksilöinä (luulisin).

Kyllä kuulkaa oli usko mennä monesti. Enkä kyllä vieläkään järjestä bileitä tämän vuoksi, mutta kyllä tämä nyt hyvältä näyttää.

8.04 lts toimii (ainakin nyt). Sain jopa avoimet näytönohjain-ajurit toimimaan kaikilla resoluutioilla. Tähän käytin sitä Viiruileva näyttö-otsikon alta löytynyttä "vesa"-kikkaa (minun piti kirjoittaa siihen myös driver, koska sitä ei siellä valmiina ollut).

Kiitos kaikille, jotka autoitte. Vaikka uskoni tietokoneisiin ja jopa Ubuntuun horjui, uskoni Ubuntu-yhteisöön ei. Rok.
« Viimeksi muokattu: 15.06.09 - klo:13.57 kirjoittanut TimOlli »

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: Ohjelmat kaatuilevat tuosta vaan!(Saattoi ratketa...)
« Vastaus #43 : 15.06.09 - klo:18.23 »
biosissa riittää yksikin mitättömän oloinen, raudalle ei niin sopiva latenssimääritys tms.

TimOlli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 245
    • Profiili
Vs: Ohjelmat kaatuilevat tuosta vaan!(Saattoi ratketa...)
« Vastaus #44 : 16.06.09 - klo:17.52 »
Juu. Kyllä tämä nyt vihdoin ratkesi.

Uskoisin, että tuo bios päivitys, joka joskus on tehty, oli syynä. Ehkä kaikkien muidenkin, joiden värkit temppuilevat mystisesti, olisi syytä miettiä menneitä ja sitä, että onko bios päivitetty vai ei ja miksi. Uskoisin, että bios päivitykset räätälöidään sille W...:ille, joten saattaapi olla, ettei päivitykset ole linuxeille hyväksi kaikissa tapauksissa.
Tämä on vain minun (aloittelijan) arvelua... Mutta kone toimii, kuin ei olisi koskaan ongelmia ollutkaan. Yes.

Kiitos vielä osallistujille
t: TimOlli

Storck

  • Vieras
Vs: Ohjelmat kaatuilevat tuosta vaan!(Saattoi ratketa...)
« Vastaus #45 : 16.06.09 - klo:18.01 »
Juu. Kyllä tämä nyt vihdoin ratkesi.

Uskoisin, että tuo bios päivitys, joka joskus on tehty, oli syynä. Ehkä kaikkien muidenkin, joiden värkit temppuilevat mystisesti, olisi syytä miettiä menneitä ja sitä, että onko bios päivitetty vai ei ja miksi. Uskoisin, että bios päivitykset räätälöidään sille W...:ille, joten saattaapi olla, ettei päivitykset ole linuxeille hyväksi kaikissa tapauksissa.
Tämä on vain minun (aloittelijan) arvelua... Mutta kone toimii, kuin ei olisi koskaan ongelmia ollutkaan. Yes.

Kiitos vielä osallistujille
t: TimOlli

PAITSI: esim minun emolle (Asus) on erikseen Linux bios saatavilla suoraan valmistajan sivuilta. Tätä keinoa minä käytän. Ei varmaankaan päde kaikkiin emovalmistajiin eikä ehkä kaikkiin Asuksenkaan malleihin - en tiedä.