Kirjoittaja Aihe: cd-toisto ei onnistu  (Luettu 3762 kertaa)

JoukoV

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
cd-toisto ei onnistu
« : 04.04.06 - klo:00.43 »
hei
Kun yritän toistaa rhythmboxilla cd:tä, saan virheilmoituksen:"Virhe toistettaessa cd:tä. Could not get/set settings from/on resource"  Mitä teen?

juyli

  • Vieras
Re: cd-toisto ei onnistu
« Vastaus #1 : 04.04.06 - klo:12.35 »
Kun yritän toistaa rhythmboxilla cd:tä, saan virheilmoituksen:"Virhe toistettaessa cd:tä. Could not get/set settings from/on resource"  Mitä teen?


En itse käytä lainkaan Rhythmbox:ia. Kuuluuko käyttäjä ryhmään audio, cd tai vastaava?
Toimiiko, ihan vain kokeeksi, rhytmbox päätteellä komennolla :
Koodia: [Valitse]
sudo rhythmbox

Rhythmbox on monipuolinen erilaisten musiikkitiedostojen soittamiseen ja muokkaamiseen. Käytän CD-levyjen toistamiseen CD-soittimia. Esim KsCD (KDE-softaa, joka vaatii kde-base paketin).
apt-getillä ja synapticilla noita CD-soittimia löytyy sitten kunkin makuun.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: cd-toisto ei onnistu
« Vastaus #2 : 04.04.06 - klo:16.27 »
Rhythmbox on monipuolinen erilaisten musiikkitiedostojen soittamiseen ja muokkaamiseen.

en muista enää miten homma vanhassa versiossa oli, mutta ainakin tässä rhythmbox 0.9.3.1:ssä on myös cd-levyjen soittoon panostettu aika paljon ja käytän sitä nykyään myös cd-levyjen soittamiseen. tässä on viimein mukana myös sisäänrakennettu audioscrobbler-tuki :)

Käytän CD-levyjen toistamiseen CD-soittimia. Esim KsCD (KDE-softaa, joka vaatii kde-base paketin).
apt-getillä ja synapticilla noita CD-soittimia löytyy sitten kunkin makuun.

itse käytin aikaisemmin cd-levyjen soittamiseen grip-nimistä softaa joka on pääasiassa tarkoitettu levyjen rippaamiseen, mutta jossa on myös tosi kätevä cd-soitin tila. grip taitaa olla ihan puhdas GTK+ softa.
Janne

JoukoV

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Re: cd-toisto ei onnistu
« Vastaus #3 : 04.04.06 - klo:23.50 »
Hei
Olen yritellyt asennella cd-soitinta,joka toimisi, mutta huonolla menestyksellä. Latasin synapticilla mainitsemanne Gripin. Se näyttää soittolistan ja laskuri näyttää, että kaikki toimisi, mutta ääntä ei vain kuulu. Täällä Windowsin puolella kaikki äänet kuuluvat ja soittimet toimivat.
Miksikö Windowsin puolella. No kävi hieman köpelösti ???. Kun kävin kokeilemassa soittimia ja palasin takaisin Ubuntuun, niin en päässytkään kirjautumissivua pitemmälle. Salasanan kirjoitettuani ja enterin lyötyäni sain ilmoituksen, että " Istunnon kesto alle 10 sek.
Asennusongelma/ levytilan loppuminen." Sitten oli ruutu, josta napsauttamalla tuli tarkempi error-luettelo, jonka lopussa oli:"**unable to read ICE authority file:/home/käytt.tunnus/.ICEauthority"
Olen tällainen iäkkäämpi opettajaihminen ja käyttäisin aivan mielelläni Ubuntua koulussakin, mutta kun tökkii...

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: cd-toisto ei onnistu
« Vastaus #4 : 05.04.06 - klo:00.41 »
Olen yritellyt asennella cd-soitinta,joka toimisi, mutta huonolla menestyksellä. Latasin synapticilla mainitsemanne Gripin. Se näyttää soittolistan ja laskuri näyttää, että kaikki toimisi, mutta ääntä ei vain kuulu.

onko äänten asetukset muuten kunnossa?
mitä konsoliin tulostuu jos käynnistät gripin komentoriviltä?

Sitten oli ruutu, josta napsauttamalla tuli tarkempi error-luettelo, jonka lopussa oli:"**unable to read ICE authority file:/home/käytt.tunnus/.ICEauthority"

kun törmää johonkin ongelmaan, on aika todennäköistä, että joku muu on törmännyt siihen aikaisemmin. foorumin haku hakusanalla ".ICEauthority" palautti mm. seuraavan säikeen:
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=2410.0

Janne

JoukoV

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Re: cd-toisto ei onnistu
« Vastaus #5 : 05.04.06 - klo:01.23 »
Sinne tuli että:" virhe levyn tietoja tallennettaessa ". Löysin tien takaisin Ubuntuun Googlesta kirjoittamalla sinne tuon ICEauthorityn