Kirjoittaja Aihe: Ubuntu asennus ongelma  (Luettu 3286 kertaa)

kinde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Ubuntu asennus ongelma
« : 03.04.06 - klo:16.30 »
Terve

Olen asentamassa neljä vuotta vanhaan koneseen tätä linuxin ubuntu käyttöjärjestelmää, mutta se ei suostu asentumaan. Kun asennus etenee verkkoasetuksiin tulee ruutu mustaksi ja näytöllä rupeaa vierimään teksti killed? Tästä se ei jatka eteenpäin.

Olemme kokeilleut aloittaa asennus uudestaan monta kertaa ja eri kielillä mutta aina käy sama homma?

Ubuntun versio on 5.10

Voisiko vika olla koneen rautapuolella, vai ? Olen aika "käsi" näiden koneiden kanssa eli jos joku osaisi auttaa mahdollisimman selkokielisesti, kiitos jo etukäteen.

Kupuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 804
  • Kubuntu 8.10 @ Amilo A1645
    • Profiili
Re: Ubuntu asennus ongelma
« Vastaus #1 : 03.04.06 - klo:16.34 »
Terve

Olen asentamassa neljä vuotta vanhaan koneseen tätä linuxin ubuntu käyttöjärjestelmää, mutta se ei suostu asentumaan. Kun asennus etenee verkkoasetuksiin tulee ruutu mustaksi ja näytöllä rupeaa vierimään teksti killed? Tästä se ei jatka eteenpäin.

Olemme kokeilleut aloittaa asennus uudestaan monta kertaa ja eri kielillä mutta aina käy sama homma?

Ubuntun versio on 5.10

Voisiko vika olla koneen rautapuolella, vai ? Olen aika "käsi" näiden koneiden kanssa eli jos joku osaisi auttaa mahdollisimman selkokielisesti, kiitos jo etukäteen.
Kerroppa vähän lisää tietoa koneestasi, esim. nämä: Merkki ja Malli? (Jos merkkikone) Emolevy? Prosessori? Muistin määrä? Kiintolevy? (Merkki ja malli sekä koko) Näytönohjain? Verkkokortti? Äänikortti? Onko koneessa ollut Windows lähiaikoina? Jos on niin onko se toiminut normaalisti? Noilla tiedoilla voimme selvittää mahdolliset rautaonkelmat.
Amilo A1645: AMD 3300+ 2.0 Ghz, 512 mb RAM, 80 gb kiintolevy.
Last.fm

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Re: Ubuntu asennus ongelma
« Vastaus #2 : 03.04.06 - klo:16.35 »
Muistitesti ensimmäiseksi, sitten imagen vaihto/tarkistus. Sen jälkeen expert-asennusta kokeilemaan ja verkon säätö pois välistä (cd:n käynnistyksessä kirjoittaa siihen ubuntu: tmsno riville: expert) ja sitten myöhemmin sen verkon asetukset kuntoon.
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Re: Ubuntu asennus ongelma
« Vastaus #3 : 13.10.06 - klo:09.22 »
Ja päivitä ihmeessä Ubuntun tuoreimpaan versioon! Käynnistyy varmemmin kuin vanhemmat - myös vanhalla laitteistolla. ubuntu-fi.org

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-