Kirjoittaja Aihe: Squashfhs error??  (Luettu 1866 kertaa)

ee_tee

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Squashfhs error??
« : 16.05.09 - klo:21.54 »
Mikä *piip* on squashfs error, ja miks tulee melkein jokaisen distron livecd:n kohdalla mitä yritän buutata? Ihme kun pelkästään Ubuntun saan toimimaan. Tällä kertaa Dreamlinuxia olisin halunnut koitella. Onkohan sillä vaikutusta kun olen cd-rw:lle polttanut, ei viittis tuhlata cd-r:iä jos poltto yms. meneekin piloille. Olen kuitenkin saanut Ubuntun toimimaan dvd-rw:ltä??

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Vs: Squashfhs error??
« Vastaus #1 : 16.05.09 - klo:22.19 »
Itse ongelmasta en tiedä, mutta voin sen verran kommentoida, etten ole saannut ikinä CD-RW-levyillä toimivaa asennusmediaa. CD-R:ää täten käytän jos tarvii.
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

muep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 896
    • Profiili
Vs: Squashfhs error??
« Vastaus #2 : 16.05.09 - klo:22.37 »
Itse ongelmasta en tiedä, mutta voin sen verran kommentoida, etten ole saannut ikinä CD-RW-levyillä toimivaa asennusmediaa. CD-R:ää täten käytän jos tarvii.

Minulla kyllä RW:tkin tyypillisesti toimivat livecd-käytössäkin jopa kymmeniä polttoja, mutta silti taitaa kertapoltettava media usein olla luotettavampi.
[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri

Ked

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 394
    • Profiili
Vs: Squashfhs error??
« Vastaus #3 : 16.05.09 - klo:23.49 »
Mä käytän nykyään pelkästään DVD-RW-levyjä asennuksiin koska uusia versioita eri linuxeista tulee niin tiheään.

CD-levyissä huomasin aikoinaan sellaisen ongelman, että cd-rw -levyn kapasiteetti on useimmiten vain 650mb (esim. Ubuntu ei mahdu), kun tavallinen cd-r -levy on 700mb.
« Viimeksi muokattu: 16.05.09 - klo:23.52 kirjoittanut Ked »

oobetimer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1470
    • Profiili
Vs: Squashfhs error??
« Vastaus #4 : 17.05.09 - klo:09.17 »
Mikä *piip* on squashfs error, ja miks tulee melkein jokaisen distron livecd:n kohdalla mitä yritän buutata? Ihme kun pelkästään Ubuntun saan toimimaan. Tällä kertaa Dreamlinuxia olisin halunnut koitella. Onkohan sillä vaikutusta kun olen cd-rw:lle polttanut, ei viittis tuhlata cd-r:iä jos poltto yms. meneekin piloille. Olen kuitenkin saanut Ubuntun toimimaan dvd-rw:ltä??

Vika on todennäköisesti CD/DVD-asemassasi. Rw-levyt ovat ronkelimpia aseman suhteen, joten kokeile eri asemaa tai käytä R-levyjä :)
13/2/2009 and friday....

http://debian-fi.dy.fi/