Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutUusimmat julkaisut: 24.04.1 LTS (suositeltu, 29.8.2024) ja 24.10 - Ubuntun 20-vuotisjulkaisu! (10.10.2024).
Min svenska är så dåligt (och det är långsamt för mig att skriva svenska) att jag kan inte göra mycket för svenskspråkliga Ubuntu användare i Finland. Jag tror att mest användare går direkt till Ubuntu Sverige's forumet, tyvärr.Det finns det svenskt huvudsida på http://wiki.ubuntu-fi.org/Huvudsida, och det här forumet, och Ubuntu Tips blog från Jukka Hellen. Men om man inte vill ha mera människor på det forumet, svenskspråkliga kommer att gå till Ubuntu Sverige också i framtiden.Om du kan göra någonting som skulle förandra det, det skulle vara mäktigt
Tiden har gått och nu är det Ubuntu 9.04 med ext4 som gäller.Allt annat verkar fungera, men DVD: Karvinen 2 kan inte öppnas.VLC kan inte läsa. Filmuppspelaren meddelar fel uppstått. Xine påståratt den är krypterad. Ubuntu kan inte allt, Windows kan än mindre.