Kirjoittaja Aihe: Vmwaren guestin siirto ykkösestä kakkosversioon  (Luettu 1473 kertaa)

Tunkkaamo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 231
    • Profiili
    • Tunkkaamo
Heippa.

Minulla on pari VMWARE servua 8.04 alustalla jotka pyörivät VMWare verisolla 1.04.

Kakkosversiossa on mahdollisuus liittää uusia palvelimia suoraan kopioimalla image-hakemisto host - koneeseen ja valitsemalla valikosta "Virtual Machines / Add virtual machine to inventory"

Onko kukaan siirtänyt 1.04 version guest image-kansiota kakkoseen ja toimiiko se suoraan?

Voin tietysti kokeilla itsekin, mutta en pääse sitä heti kokeilemaan kun ei ole vapaita servuja juuri nyt.
T.
Tunkkaamo

ilnux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
    • squaremotion
Vs: Vmwaren guestin siirto ykkösestä kakkosversioon
« Vastaus #1 : 08.05.09 - klo:20.11 »
Kyllä onnistuu. VMWare 1.x koneita voi ajaa sellaisenaan 2.x versiolla, ainoastaan erikseen suoritettu konvertointi kakkosversion sisällä tekee sitten virtuaalikoneista yhteensopimattomia 1.x sarjaan.

Itse tein juuri niin, että ajelin hyvän aikaa ihan 1.x versiosta tuotua virtuaalikonetta 2.x:n alla, ennenkuin uskaltauduin konvertoimaan.
---
linux since 1997

Tunkkaamo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 231
    • Profiili
    • Tunkkaamo
Vs: Vmwaren guestin siirto ykkösestä kakkosversioon
« Vastaus #2 : 09.05.09 - klo:12.32 »
Kiitoksia: Minulla on parin ykköseversion ihan tuotantokäytössä olevien palvelimien imaget tallessa.
Seuraavaksi kun niitä joutuu siirtämään, niin se tapahtuu kakkosalustalle.

Itse olen käyttänyt tuota VMWARE - serveriä, kun se on ilmainen.
Palvelinalustana on Ubuntu server 8.04 tai 8.10.

VMWARE ESXi ilmeisesti ei tarvitsisi mitään aluskäyttöjärjestelmää mutta ei ole kokemusta miten se pyörii.
Pitänee laittaa vanhalle raudalle sitten testi pystyyn...


T.
Tunkkaamo