Kirjoittaja Aihe: ihmeellisiä asennusongelmia  (Luettu 2663 kertaa)

tulevaisuuden ubisti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
ihmeellisiä asennusongelmia
« : 25.04.09 - klo:15.52 »
eeepc 901:ssa on xandros josta haluan pikimmiten eroon.yritän asentaa varmaan jo 50ttä kertaa ubuntu 9.0.4:ää käyttäen 4G usb-tikkua,samoin olen yrittänyt käynnistää sdhc muistilta. ei vaan onnistu. olen ladannut ohjeiden mukaan ubuntu-9.04-netbook-remix-i386.img ja ajanut sen windowsin unetbootilla läpi saadaksen järjestelmän käynnistymään suoraan tikulta. ok, tähän asti kaikki hyvin.

laitan tikun läppäriin ja boottaan tikulta,välillä ei onnistu ja välillä toimii. pääsen unetbootiin valitsen default -muita vaihtoehtoja ei ole..loading /ubninit.............(ilmeisesti lukee tikkua, kuluu pitkä aika)...ready. language: valitsen english (olen kokeillut myös suomea), ubuntu, valitsen try ubuntu netbook remix..ja enter.ok näyttää tekevän jotain kun ubuntun kursori käy edes takaisin. kuluu aikaa  ja aina vaan tulee teksti:  loading,please wait....busybox v1.10.2 (ubuntu 1:1.10.2-2ubuntu7) built-in shell (ash)  enter ´help´for a list of built-in commands. (initramfs)  ja kursori jää vilkkumaan ikuisuuden eikä mitään tapahdu.  ja tämä sama litania toistuu joka kerta.

 :-[  missä teen väärin taikka mitä pitäisi tehdä? please help!!

jamofix

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 26
    • Profiili
Vs: ihmeellisiä asennusongelmia
« Vastaus #1 : 25.04.09 - klo:16.04 »
Minulla oli ainakin vähän vastaava ongelma ellei täysin sama, mutta ongelma minun tapauksessa oli tikun ext2 tiedostomuoto
jonka vaihtamalla fat32:ksi korjasi ongelman.

tulevaisuuden ubisti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: ihmeellisiä asennusongelmia
« Vastaus #2 : 25.04.09 - klo:16.12 »
laitoin myöskin fat32 muotoon mut ei auttanut

eeepc 901:ssa on xandros josta haluan pikimmiten eroon.yritän asentaa varmaan jo 50ttä kertaa ubuntu 9.0.4:ää käyttäen 4G usb-tikkua,samoin olen yrittänyt käynnistää sdhc muistilta. ei vaan onnistu. olen ladannut ohjeiden mukaan ubuntu-9.04-netbook-remix-i386.img ja ajanut sen windowsin unetbootilla läpi saadaksen järjestelmän käynnistymään suoraan tikulta. ok, tähän asti kaikki hyvin.

laitan tikun läppäriin ja boottaan tikulta,välillä ei onnistu ja välillä toimii. pääsen unetbootiin valitsen default -muita vaihtoehtoja ei ole..loading /ubninit.............(ilmeisesti lukee tikkua, kuluu pitkä aika)...ready. language: valitsen english (olen kokeillut myös suomea), ubuntu, valitsen try ubuntu netbook remix..ja enter.ok näyttää tekevän jotain kun ubuntun kursori käy edes takaisin. kuluu aikaa  ja aina vaan tulee teksti:  loading,please wait....busybox v1.10.2 (ubuntu 1:1.10.2-2ubuntu7) built-in shell (ash)  enter ´help´for a list of built-in commands. (initramfs)  ja kursori jää vilkkumaan ikuisuuden eikä mitään tapahdu.  ja tämä sama litania toistuu joka kerta.

 :-[  missä teen väärin taikka mitä pitäisi tehdä? please help!!


Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Vs: ihmeellisiä asennusongelmia
« Vastaus #3 : 25.04.09 - klo:16.25 »
Jos mahdollista, niin koita toista tikkua. Kannattaa myös kokeilla ladata perus 9.04 ja koittaa asennusta sillä.
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Vs: ihmeellisiä asennusongelmia
« Vastaus #4 : 25.04.09 - klo:18.21 »
Näin juuri toisen käyttäjän viestin jolla pelittää hyvin, kurkkaa tätä:

 http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=24962.msg189580#msg189580

Muistithan antaa "irrota taltio" ennen kuin nykäisit tikun pois koneesta ?   
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Vs: ihmeellisiä asennusongelmia
« Vastaus #5 : 25.04.09 - klo:18.25 »
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.

tulevaisuuden ubisti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: ihmeellisiä asennusongelmia
« Vastaus #6 : 25.04.09 - klo:20.02 »
ok.kiitos suuresti.täytyykin heti kokeilla tuota linkkiä.  :)


eeepc 901:ssa on xandros josta haluan pikimmiten eroon.yritän asentaa varmaan jo 50ttä kertaa ubuntu 9.0.4:ää käyttäen 4G usb-tikkua,samoin olen yrittänyt käynnistää sdhc muistilta. ei vaan onnistu. olen ladannut ohjeiden mukaan ubuntu-9.04-netbook-remix-i386.img ja ajanut sen windowsin unetbootilla läpi saadaksen järjestelmän käynnistymään suoraan tikulta. ok, tähän asti kaikki hyvin.

laitan tikun läppäriin ja boottaan tikulta,välillä ei onnistu ja välillä toimii. pääsen unetbootiin valitsen default -muita vaihtoehtoja ei ole..loading /ubninit.............(ilmeisesti lukee tikkua, kuluu pitkä aika)...ready. language: valitsen english (olen kokeillut myös suomea), ubuntu, valitsen try ubuntu netbook remix..ja enter.ok näyttää tekevän jotain kun ubuntun kursori käy edes takaisin. kuluu aikaa  ja aina vaan tulee teksti:  loading,please wait....busybox v1.10.2 (ubuntu 1:1.10.2-2ubuntu7) built-in shell (ash)  enter ´help´for a list of built-in commands. (initramfs)  ja kursori jää vilkkumaan ikuisuuden eikä mitään tapahdu.  ja tämä sama litania toistuu joka kerta.

 :-[  missä teen väärin taikka mitä pitäisi tehdä? please help!!