Kirjoittaja Aihe: Dapper hajoittaa netin  (Luettu 2764 kertaa)

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Dapper hajoittaa netin
« : 28.03.06 - klo:16.39 »
Olinpa tossa taas kokeilunhaluinen ja eilen illalla päivitin breezystä dapperiin. Päivitys oli kivuton. Ainoa ongelma oli, että rebootin jälkeen netti ei enää toimi.

sudo ifup & ifdown on kokeiltu.

/etc/network/interfaces ja /etc/resolv.conf on ihan samat ku breezyssä oli.

Mikä mättää? Vinkkejä? Mikä voisi aiheuttaa sen, ettei se toimi dapperissa vaikka breezyssä toimi.

JPK1990

  • Vieras
Re: Dapper hajoittaa netin
« Vastaus #1 : 28.03.06 - klo:16.41 »
dhcp oli mun ongelmalistassa fight-3sen aikoihin.

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Dapper hajoittaa netin
« Vastaus #2 : 28.03.06 - klo:16.43 »
dhcp oli mun ongelmalistassa fight-3sen aikoihin.

dhcp ei toiminu mulla ikinä. Nyt vaan ei toimi staattinenkaan ip mikä breezyllä toimi.

(mulla on hullu reititin)

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Re: Dapper hajoittaa netin
« Vastaus #3 : 28.03.06 - klo:21.20 »
dhcp oli mun ongelmalistassa fight-3sen aikoihin.

dhcp ei toiminu mulla ikinä. Nyt vaan ei toimi staattinenkaan ip mikä breezyllä toimi.

(mulla on hullu reititin)

Mitä sanoo ifconfig?
Entä lsmod? onko verkkokortin moduulit ladattuina?

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

FLiX

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Re: Dapper hajoittaa netin
« Vastaus #4 : 28.03.06 - klo:21.50 »

juyli

  • Vieras
Re: Dapper hajoittaa netin
« Vastaus #5 : 28.03.06 - klo:22.08 »
Olinpa tossa taas kokeilunhaluinen ja eilen illalla päivitin breezystä dapperiin. Päivitys oli kivuton. Ainoa ongelma oli, että rebootin jälkeen netti ei enää toimi.

Otsikkosi on todellakin huono. Jos haluat seikkailla testiversiolla... Dapper ei ole tarkoitettu asennettavaksi henkilöille, jotka eivät itse viitsi/osaa selvittää mahdollisia ongelmia. Ongematilanteissa hyvinmääritellyt bugi-raportit ovat asiaa ja auttavat merkittävästi kehittelemään beta-versiosta joskus toimivaa julkaistavaa versiota.

Mikä mättää? Vinkkejä? Mikä voisi aiheuttaa sen, ettei se toimi dapperissa vaikka breezyssä toimi.

1. tarkista, että verkkokorttisi modulit ovat asentuneet. (Esim. lsmod)
2. tarkista, että verkkokortin määritykset ovat mitä niiden pitääkin (esim. ifconfig)
3. tarkista reititys (esim. route).

Tosin vianmäärittelyyn tarvittaisiin paljon tarkemmat tiedot nettiyhteydestäsi. Nyt kaikki jää täysin arvailuksi.

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Dapper hajoittaa netin
« Vastaus #6 : 29.03.06 - klo:15.47 »
Olinpa tossa taas kokeilunhaluinen ja eilen illalla päivitin breezystä dapperiin. Päivitys oli kivuton. Ainoa ongelma oli, että rebootin jälkeen netti ei enää toimi.

Otsikkosi on todellakin huono. Jos haluat seikkailla testiversiolla... Dapper ei ole tarkoitettu asennettavaksi henkilöille, jotka eivät itse viitsi/osaa selvittää mahdollisia ongelmia. Ongematilanteissa hyvinmääritellyt bugi-raportit ovat asiaa ja auttavat merkittävästi kehittelemään beta-versiosta joskus toimivaa julkaistavaa versiota.

Onhan se niinkin.

Mikä mättää? Vinkkejä? Mikä voisi aiheuttaa sen, ettei se toimi dapperissa vaikka breezyssä toimi.

1. tarkista, että verkkokorttisi modulit ovat asentuneet. (Esim. lsmod)

Pitääpä katsoa tuo, ei tullut mieleen.

2
. tarkista, että verkkokortin määritykset ovat mitä niiden pitääkin (esim. ifconfig)

On se.
3. tarkista reititys (esim. route).

Pitänee tämäkin kokeilla.