Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutLiity Ubuntu Suomen seuraan muualla: Discourse, Facebook, Mastodon, Matrix, Telegram, X
ja muuten... miten toi kerneli vaihdetaan??
Ikkunat nimittäin aukeavat aina täyskokoisina. Pidemmän päälle alkaa ottaa aivoon, kun uusi terminaali auetessaan peittää aina koko ruudun.
Lainaus käyttäjältä: JiVi - 16.05.09 - klo:20.14 Ikkunat nimittäin aukeavat aina täyskokoisina. Pidemmän päälle alkaa ottaa aivoon, kun uusi terminaali auetessaan peittää aina koko ruudun. NBR työpöytään liittyy prosessi "maximus", joka kasvattaa ikkunat täysikokoiseksi automaattisesti. Erittäin ärsyttävä otus. Katso järjestelmä -> asetukset -> Startup Applications (käännösmoka?), onko sinulla tuo aktiivisena.
Moi ja kiitos vastauksesta. Joo, tosiaan piti jättää noita täppiä pois tuolta. mutta edelleen tuosta minun ongelmastani eli hiiren tahmaamisesta. Ei auttanut kernelin vaihto ja päivitys!Kuitenkin haluaisin kovasti pitää tämän netbook remixin ja uskoa että tulevan päivityksen myötä ongelma ratkeaa. koneeni on ASUS eeepc 701 4G. Käyttöjärjestelmä 9.04 Netbook Remix
Lainaus käyttäjältä: JoHa - 01.07.09 - klo:11.46Moi ja kiitos vastauksesta. Joo, tosiaan piti jättää noita täppiä pois tuolta. mutta edelleen tuosta minun ongelmastani eli hiiren tahmaamisesta. Ei auttanut kernelin vaihto ja päivitys!Kuitenkin haluaisin kovasti pitää tämän netbook remixin ja uskoa että tulevan päivityksen myötä ongelma ratkeaa. koneeni on ASUS eeepc 701 4G. Käyttöjärjestelmä 9.04 Netbook RemixSamaa minulla ja sama kone jopa. Kursori tahmaa vain "päänäytöllä", kun jokin sovellus/ohjelma auki niin toimii kuten pitääkin.
Lainaus käyttäjältä: JoHa - 07.05.09 - klo:18.37Moikka. Juu tänään asennettu usb tikulta 9.04 netbook remix ja päivitettykkin eeepc 701. Vielä en ole muuta havainnut kun ns. työpöydän yli liu'utettua hiirtä saa vetää kuin tahmaisen pöydän päällä. Heti kun jokin ikkuna on auki niin hiiri liikkuu moitteetta. Logitechin usb hiiri toimii hienosti. Rullan sivuttais liikekkin on ok. Intel-näytönohjainten ajurissa on jotain vikaakaakaa ja homma on hoidettu paikkaamalla kerneliä. Eli joudut asentamaan uudemman ytimen (versio 2.6.28-11.43~lp349314apw5), jonka saat osoitteesta http://people.ubuntu.com/~apw/lp349314-jaunty/Ks. https://bugs.edge.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/349314/comments/67
Moikka. Juu tänään asennettu usb tikulta 9.04 netbook remix ja päivitettykkin eeepc 701. Vielä en ole muuta havainnut kun ns. työpöydän yli liu'utettua hiirtä saa vetää kuin tahmaisen pöydän päällä. Heti kun jokin ikkuna on auki niin hiiri liikkuu moitteetta. Logitechin usb hiiri toimii hienosti. Rullan sivuttais liikekkin on ok.
Onko perusubuntu 9.04 Gnome tai Xfce työpöydällä toimiva kokoonpano eeePC 701 miniläppäriin, johon olen päivittänyt muistin 2 GB kokoon?
En haluaisi hitaalla mokkulalla imuroida CD:tä esim. valmiilla Netbook Remixillä. Voiko sen kätevästi lisätä perusubuntun vaihtoehtoihin?
Onko Netbook Remixiä parempia vaihtoehtoja?