Kirjoittaja Aihe: 5.5.2009 ALKAEN Windows 7 RC ladattavissa, ilmaiseksi vuodeksi käyttöön  (Luettu 37356 kertaa)

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5672
    • Profiili
Comodon olen todennut toimivaksi ja hyväksi ilmaiseksi tietoturvaohjelmistoksi Windowsilla. :) Suosittelen kokeilemaan jos Windowsia käyttää. ;)
Suosittelen myös ja lisään vielä Avast!:n viruksentorjuntaohjelmaksi.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Comodon olen todennut toimivaksi ja hyväksi ilmaiseksi tietoturvaohjelmistoksi Windowsilla. :) Suosittelen kokeilemaan jos Windowsia käyttää. ;)
Suosittelen myös ja lisään vielä Avast!:n viruksentorjuntaohjelmaksi.

Tuo Comondo osaa kyllä hoitaa molemmat (en sitten tiedä miten hyvä se on, kun ei ole löytänyt vielä viruksia ;) (ainakaan minun koneeltani, jonka Vistaa käytän kohtalaisen vähän)).
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Comodon olen todennut toimivaksi ja hyväksi ilmaiseksi tietoturvaohjelmistoksi Windowsilla. :) Suosittelen kokeilemaan jos Windowsia käyttää. ;)
Suosittelen myös ja lisään vielä Avast!:n viruksentorjuntaohjelmaksi.
Avasti on paska, ja se kannattaa kiertää kaukaa. Se ei edes tunnista mitään viruksia.

Comodo taasen on täydellinen paketti mielestäni, sen lisäksi spyware-softat ja homma on hanskassa.
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Avasti on peruna, ja se kannattaa kiertää kaukaa. Se ei edes tunnista mitään viruksia.
Minulla on päinvastainen käsitys. Avast kykeni poistamaan asiakkaalta pöpön, jota ei edes superheavy F-sevure tunnistanut. Kaspersky ja Avast sen sijaan tunnistivat. Avirasta tuo oli mennyt läpi.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5672
    • Profiili
Avasti on peruna, ja se kannattaa kiertää kaukaa. Se ei edes tunnista mitään viruksia.
Useamman kerran sillä on tärpännyt sellaisia viruksia mitä mm. Avira tai AVG ei ole löytänyt. Enkä tarkoita mitään heurestisia tämä ehkä on tapauksia, vaan ihan oikeita viruksia. Käytän samaa ohjelmaa myös Ubuntussa tarkastuksiin.

Karvameduusa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1055
    • Profiili
Lainaus
Minulla on päinvastainen käsitys. Avast kykeni poistamaan asiakkaalta pöpön, jota ei edes superheavy F-sevure tunnistanut. Kaspersky ja Avast sen sijaan tunnistivat. Avirasta tuo oli mennyt läpi.
Kaikista niistä menee läpi.

Suosittelen kuitenkin jos Windowsia käyttää niin http://www.malwarebytes.org. Foorumista päätellen yhteisö on saanut olla mukana kehityksessä, joka takaa jonkinlaisen laadun.

Koivu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 55
  • 9.04
    • Profiili
Ei ole varmaan seiskankaan asennusohjelm yhtään edeltäjiään fiksumpi?

Tarkoitan, että mikäli tähän dual-boot masiinaani haluaisin piraatti-xp:n tilalle seiskan, niin onnistuuko asennus Ubuntun rinnalle nätisti, vai pitääkö Ubuntukin asennella uusiksi?

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Kun olet asentanut sen seiska tee tämän ohjeen mukaan: http://wiki.ubuntu-fi.org/Grub-kaynnistyslataaja
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili

Paznak

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Kuten jo monet ovat varoitelleetkin:
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=37851&tyyppi=1

Kyllä sitä kuitenkin kannattaa katsoa mistä niitä ohjelmia/käyttiksiä/pelejä oikein lataa.
Jos on tottunut warettaa niin pitäähän toi ilmainenkin sitten warettaa, syyttäköön itseään.

samppa636

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 133
    • Profiili
olihan se kokeiltava seiskaa, ihan kivan näköinen ja vistaa kevyempi mutta ei vaan sytyttänyt millään tavalla.

Hertsi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 581
    • Profiili
f-secure on paras mutta jos on muistin puutetta kannattaa käyttää jotain kevyempää kuten AVGtä.

Tälle vois melkein nauraa.. Ehkä turvallinen se on, mutta parhaudesta ei voida puhua ku tahmaa koko koneen välillä ihan tukkoon. F-securea itse kierrän kaukaa ennen kuin osaavat tehdä siitä huomattavasti paljon tehokkaamman eikä mitää muisti-, levynkäyttö- ja cpu-syöppöä. Muita kevyempiä ja turvallisia löytyy kyllä...

Totta sanoin väärin. Tarkoitin että se on mielestäni turvallisin.
Mulla oli vähän sama juttu seiskasta. ei oikein sytyttänyt.
Comodo ois kyllä aika tehokas mutta se rupes sekoileen ja toimimaan
melkein pahemmin kuin vistan oma Allow/dont allow
« Viimeksi muokattu: 14.05.09 - klo:21.09 kirjoittanut Hertsi »

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Minusta Windowsiakin voi halutessaan ajaa ilman virustorjuntaohjelmaa, jos asentaa ohjelmiinsa tarpeelliset tietoturvapaikat, ei aja ihan kaikkia vastaantulevia epämääräisiä ohjelmia ja muutenkin käyttää konetta järkevästi.
Ja minusta ei, jos winkkarikone on netissä kiinni. Pelkästään 7-8 porttia oletuksena auki maailmalle pakottaa niiden käyttöön. Ja edes meikäläinen ei ole vielä keksinyt millä ne kaikki saisi sulki, yksi jää aina kummittelemaan auki, näin aiankin vielä XP:ssä. Selainten, varsinkin IE:n, kautta tulee sitten pääosa pöpöistä. Järkevänkin käyttäjän käyttämä nettikaupan sivu voi olla ovelasti kaapattu, ts.feikkisivusto releoi käyttäjän oikealle sivulle, mutta tekee omiaan siinä välissä. Lisäksi järkevää käyttöä estää monien softatalojen tuotosten toimimattomuus ilman järjestelmänvalvojan oikeuksia.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
FSecuren /F-protin ongelma on perinteisesti ollut luonteeltaan "mehut pois koneesta" eli muu toiminta tahmaantuu hankalan hitaaksi kun F-prot lähtee touhuamaan taustalla.  Itse olen käyttänyt useimmille varsin tuntematonta nod32 -ohjelmaa joka tunnetaan erityisesti vahän kuormittavana antiviruksena. En tiedä mitään sen tunnistustarkkuudesta mutta en ole kuullut mitään huonoakaan. Ostin lisenssin siihen jo kauan sitten kun oli pakko olla jokin antivirus enkä halunnut mitään mikä tukkii koneen.   Onneksi ei ole enää näitä ongelmia kun vaihdoin kokonaan Linuxiin. 
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.